środa, 10 lipca 2013

Śmietanowiec z galaretkami (legumina)

Ten przepis znalazłam na nieistniejącym już forum robótkowym około 7 lat temu. Wtedy robiłam go często, bo był prosty do zrobienia i nie wymagał pieczenia. Kiedy zaczynałam swoją przygodę z pisaniem (6 lat temu), na swoim pierwszym blogu o hafcie krzyżykowym zamieściłam przepis na ten deser, ale szybko skasowałam, bo zdjęcia były beznadziejne. Dopiero po tylu latach doczekał się publikacji.
W segregatorze z przepisami zapisałam przepis pod nazwą "legumina" i tak długo w naszym domu funkcjonował. Jednak bardziej pasuje do niego nazwa śmietanowiec, bo smak kremówki jest dość mocno wyczuwalny podczas jedzenia.
Robienie śmietanowca polecam szczególnie latem i w wakacje, bo po pierwsze jest to deser na zimno, więc dobry na upały, a po drugie w przygotowania można wciągnąć też dzieci. Wtedy chętnie go zjedzą nie tylko ze względu na wygląd :)

 śmietanowiec z galaretkami

Składniki:
  • 4 galaretki w różnych kolorach
  • 1/2 litra mleka
  • 1/2 litra śmietanki kremówki 30%
  • 1 szklanka cukru kryształu
  • 8 łyżeczek żelatyny (do rozpuszczania we wrzątku)

Formę keksową o wymiarach 34x12 cm wyłożyć folią spożywczą.
Galaretki przygotować wg przepisu na opakowaniu (każdy kolor osobno), wlać do głębokich talerzy i odstawić do ostygnięcia. Zimne wstawić do lodówki, do całkowitego stężenia. Potem pokroić je w kostkę.
Mleko z cukrem zagotować, zestawić z ognia, od razu wsypać żelatynę i mieszać łyżką, aż się rozpuści. Ostudzić. Wlać śmietankę, szybko wymieszać i od razu dodać pokrojone galaretki. Wymieszać, od razu przełożyć do formy. Chłodzić w lodówce do stężenia.

1 komentarz:


  1. wiosenka27
    2013/07/10 08:14:24
    A u mnie występuje jako Czapla:) Na lato idealne, to prawda:)
    marta_b18
    2013/07/10 10:20:21
    uwielbiam :P my w domu zawsze robiliśmy z serka waniliowego homogenizowanego z żelatyną :)
    kabamaiga
    2013/07/10 10:34:36
    Znam doskonale, chociaż pod jakąś inną nazwą. Coś ze śmieciami, ale już nie pamiętam jak.
    Ładnie tu teraz u Ciebie :)
    Gość: , *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2013/07/10 13:31:25
    "Coś ze śmieciami", czyli Śmieciuch :-)
    Gość: AnkaGD, *.golubdobrzyn.vectranet.pl
    2013/07/10 19:10:26
    Witam brzmi wyśmienicie jednak... 1 szklanka cukru, czy nie wychodzi za słodki.. ? pozdrawiam
    majanaboxing
    2013/07/10 19:38:50
    smakowicie wygląda !:)
    chochlikikuchenne
    2013/07/11 00:00:17
    Galaretki sprawiają, że leguminka wygląda jak w efekcie 3D :D
    Pychotka :)
    jolantaszyndlarewicz
    2013/07/11 10:24:02
    Robiłam coś podobnego kiedy byułam nastolatką, smakowało cudownie:) .... dodatkowofajnie wygląda:) pozdrowionka ślę:)
    Gość: pollyzeczki, *.dynamic.chello.pl
    2013/07/11 20:37:52
    zabieram sie za tego smietanowca i znowu mi go rpzypomnialas....
    izaa_a
    2013/07/12 14:38:43
    też jeszcze w szkole często robiłam to ciasto ;) zimną z galaretkami a latem z owocami...pychotka ;))
    Gość: minbeat, *.play-internet.pl
    2013/07/13 20:06:14
    Weszłam kilka dni temu na fb, a tam Twój przepis, zaciekawiona wchodzę na stronę i myślę sobie: to jest to! Szybko zrobiłam listę zakupów, popędziłam do sklepu i cały piątek zajadaliśmy się tym deserem (moje dziecko prosiło o niego od rana kilka razy). To był strzał w dziesiątkę! Uwielbiam takie przepisy.

    A teraz w piekarniku siedzi owsiane ciasto czekoladowe.
    Pozdrawiam serdecznie
    Gość: iwi-swi, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2013/08/04 16:46:37
    Od dawna korzystam z Twoich przepisów są świetne i moja rodzinka chętnie zjada smakołyki - dzisiaj pyszna leguminka.Dodałam tylko borówki na wierzch i polałam galaretką.

    OdpowiedzUsuń