czwartek, 18 lipca 2013

Maślane ciasto z suszonymi śliwkami i cynamonową kruszonką

Robiąc porządki w kuchennych szafkach znalazłam spory zapas suszonych śliwek. Zazwyczaj dodaję je do bigosu, ale teraz nie pora na jego gotowanie. Musiałam znaleźć inny sposób na wykorzystanie chociaż części śliwek. I znalazłam ten przepis na ciasto. W końcu nie wszystkie wypieki latem muszą być ze świeżymi owocami, a kawałek takiego ciasta z cynamonem wspaniale smakuje podane w chłodny letni wieczór z filiżanką herbaty.

maślane ciasto z suszonymi śliwkami1

Przepis z blogu Wypieki z Pasją (zmieniłam jedynie to, że dodałam więcej śliwek).

Składniki:
  • 2 szklanki mąki
  • 0,5 szklanki cukru+ 2 łyżki
  • 1 łyżka proszku do pieczenia
  • 0,5 łyżeczki soli
  • 120g masła
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1 duże jajko
  • 3/4 szklanki mleka
  • łyżka ekstraktu waniliowego
  • 2 łyżki rozpuszczonego masła
  • 170g suszonych śliwek

Mąkę, cukier, sól i proszek do pieczenia posiekać z masłem aż powstanie kruszonka (można użyć do tego malaksera). Odłożyć pół szklanki, dodać do niej 2 łyżki cukru i cynamon, wymieszać.
Do reszty suchych składników dodać jajko roztrzepane z ekstraktem waniliowym i mlekiem, wymieszać trzepaczką lub łopatką do chwili uzyskania gładkiej konsystencji.
Ciasto przełożyć do kwadratowej formy o wymiarach 20x20 cm, obsypać równomiernie posiekanymi śliwkami, zalać rozpuszczonym masłem i posypać odłożoną kruszonką.
Piec w piekarniku nagrzanym do 180 st.C przez 35-40 minut.

maślane ciasto z suszonymi śliwkami2

1 komentarz:


  1. milk_chocolate84
    2013/07/18 09:46:38
    Bardzo okazale się prezentuje! Cieszę się że przepis się sprawdził :)
    kabamaiga
    2013/07/18 21:04:58
    A znajdziesz dla mnie przepis na suszone figi? Mam ich trochę i zero pomysłu.
    majanaboxing
    2013/07/18 22:22:27
    Pyszne ciacho Edysiu. :)
    jolantaszyndlarewicz
    2013/07/28 21:55:03
    Edytko aleś mi narobiła ochoty na bogos:). Ja też mam w domu zawsze dużo suszonych śliwek, bo uwielbiam je podjadac:) ..... Ciasto świetne:)
    Karocliu ja byum się chętnie tymi figami zaopiekowała:)
    Buziaki dla Was dziewczyny

    OdpowiedzUsuń