sobota, 6 lipca 2013

Lody z masłem orzechowym i porzeczkami

W zeszłym roku nie miałam czasu na przygotowywanie domowych lodów, ale obiecałam sobie, że w tym roku poszaleję. No i słowa dotrzymuję. Wczoraj stworzyłam kolejny smak. Zmieszałam mleko skondensowane, które zostało mi po pewnym nieudanym deserze, masło orzechowe otrzymane z okazji Tygodnia Amerykańskiego w Lidlu oraz czerwone porzeczki zerwane w naszym ogrodzie.
Według oryginalnego przepisu mleko miało być niesłodzone, ale je wykorzystałam takie, jakie miałam i dla zrównoważenia słodkości dodałam kwaśne owoce. To był strzał w dziesiątkę. I sposób na mnie samą, bo porzeczek nie lubię, ale w tych lodach zjadłam je ze smakiem ;)

 


Inspirowałam się przepisem z tej strony, ale podaję z moimi zmianami.

Składniki (na 6 lodów):
  • 3/4 szklanki mleka skondensowanego słodzonego
  • niecała połowa szklanki masła orzechowego (1/4 + 1/8 szklanki)
  • 1 banan
  • 2 spore garści czerwonych porzeczek (rozgniecionych widelcem)

Mleko, masło orzechowe i pokrojonego banana zmiksować na gładką masę. Dodać rozgniecione porzeczki i wymieszać łyżką.
Gotową masę przelać do foremek i włożyć je do zamrażalnika na kilka godzin (około 3-4).

 

1 komentarz:


  1. wiosenka27
    2013/07/06 18:57:39
    Bardzo oryginalny pomysł:)
    bryssska
    2013/07/07 17:36:32
    chętnie bym się ochłodziła takimi lodami:)
    majanaboxing
    2013/07/07 20:15:30
    Fajne, pomysłowe lody z moimi ukochanymi porzeczkami :)
    mmartucha
    2013/07/08 20:17:47
    Ciekawy i pyszny pomysł na lody, mam jeszcze słoiczek masełka z lidla, na pewno wypróbuję przepis :)
    Gość: Ulka, *.adsl.inetia.pl
    2013/07/08 22:34:05
    Bardzo ciekawy przepis, ale chciałam pochwalić nową odsłonę strony :) Śliczna
    edyta_rosner
    2013/07/09 09:49:27
    Polecam spróbowanie, moja mama twierdzi, że warto i to najlepsze lody, jakie zrobiłam :)

    Ulka dziękuję, cieszę się, że się podoba :)
    anahitka9
    2013/07/09 11:28:37
    Super!Rewelacyjny pomysł z dodaniem porzeczek!!
    jolantaszyndlarewicz
    2013/07/11 10:12:46
    Zmieniło się troszkę u Ciebie:) ślicznie:).
    Ja porzeczki uwielbiam, podobnie jak masło orzechowe z Lidla:) .... fantastyczne musza być te lody:) buziaki zasyłam

    OdpowiedzUsuń