środa, 31 lipca 2013

Lody orzechowe z cynamonem

Jest gorąco, jak na lato przystało, więc w naszym zamrażalniku są i lody. Nie powtarzam tych samych smaków, wolę wypróbowywać nowe, żeby znaleźć te ulubione. Wczoraj skończyliśmy jeść orzechowe, a dziś mam zamiar ukręcić nowe, tylko na konkretny smak trudno mi się zdecydować, tyle ich jeszcze do spróbowania jest :)
Te lody dla mnie były odrobinę za słodkie, więc następnym razem zmniejszyłabym ilość cukru. Reszta rodziny jednak takich zastrzeżeń nie miała, im smakowały takie, jakie były.

lody orzechowe z cynamonem


Przepis z blogu Moje Wypieki, podaję z moimi zmianami.

Składniki (na 1 litr lodów):
  • 1 szklanka (250 ml) mleka 3,2%
  • 1 szklanka mleka 2%
  • 2/3 szklanki cukru zwykłego
  • 1 szklanka śmietanki kremówki 30%
  • 1,5 łyżeczki ekstraktu z wanilii - przepis na domowy znajdziecie tutaj
  • 1 szklanka orzechów włoskich (drobno posiekanych lub startych w maszynce na dużych oczkach jak u mnie)
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • szczypta soli

Obydwa rodzaje mleka wlać do garnka, wsypać cukier. Postawić na niedużym ogniu i podgrzewać cały czas mieszając, aż cukier się rozpuści (nie gotować). Ostudzić.
Do zimnego mleka z cukrem dodać pozostałe składniki, dokładnie wymieszać. Ja dodatkowo schłodziłam masę w lodówce przez około 2 godziny.

Wlać do włączonej maszynki do lodów i dalej postępować według jej instrukcji obsługi. Jeśli po określonym czasie masa nie będzie wystarczająco ścisła, przelać ją do pudełka, włożyć do zamrażalnika i mieszać co jakiś czas aż do uzyskania pożądanej konsystencji.

1 komentarz:


  1. zauberi
    2013/07/31 09:26:34
    Smakowite lody :), chyba je wypróbuję już niedługo, pozdrawiam
    Gość: pollyzeczki, *.dynamic.chello.pl
    2013/07/31 20:28:54
    niestety nie posiadam maszynki..a tak mi smaka narobilas ..
    jolantaszyndlarewicz
    2013/08/06 16:42:56
    W naszej zamrażalce też pełno lodów ...ale kupnych niestety ...bo jakoś nie mogę sie w tym roku zmobilizować do kręcenia własnych:)
    Fajne połączenie - cynamon i orzechy

    OdpowiedzUsuń