wtorek, 22 kwietnia 2014

Babka cytrynowa z makiem

Święta Wielkanocne bez babki obejść się nie mogą, więc i na naszym stole babka się pojawiła. Od pewnego czasu nie mam jednej tradycyjnej, ale co roku piekę inną babkę. W tym roku mój wybór padł na babkę cytrynową z makiem z przepisu znalezionego w magazynie "Moje Smaki Życia". Babka puszysta, delikatna, z dobrze wyczuwalną cytrynową nutą. Dzieciom bardzo smakowała, dorosłym zresztą też.

babka cytrynowa z makiem

Składniki (wszystkie powinny mieć temperaturę pokojową):
  • 30 g maku
  • 100 ml mleka
  • 150 g masła 
  • 130 g cukru pudru
  • 3 jajka
  • szczypta soli
  • 250 g mąki pszennej
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • starta skórka i sok wyciśnięty z 1 cytryny
50 ml mleka mocno zagrzać i gorącym zalać mak. Odstawić, żeby ostygł na około 15 minut.
Białka ubić na sztywną pianę ze szczyptą soli. Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia.
Masło utrzeć z cukrem na puch. Nie przerywając ucierania dodawać po jednym żółtku, a następnie namoczony mak razem z mlekiem, w którym się moczył, pozostałe mleko, skórkę i sok z cytryny oraz mąkę. Na końcu dodać pianę z białek i delikatnie wymieszać całość za pomocą drewnianej łyżki lub łopatki.
Formę nasmarować masłem i obsypać mąką. Przełożyć do niej ciasto, wyrównać wierzch.
Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 st.C i piec przez około 50-60 minut.
Po upieczeniu zostawić ciasto w formie na około 15-20 minut, a potem wyjąć i zostawić do całkowitego ostygnięcia.
Przed podaniem babkę posypać cukrem pudrem.

1 komentarz:


  1. kabamaiga
    2014/04/22 10:55:26
    Jednak masz tę tacę :) A babka bardzo mi się podoba.
    edysia79
    2014/04/22 11:07:15
    Karolina ano mam, nie zdołałam się oprzeć ;)
    dorota20w
    2014/04/22 11:31:50
    o mam taka samą tacę :)
    gin86
    2014/04/22 13:19:19
    Śliczna z tymi makowymi kropeczkami :)
    jolantaszyndlarewicz
    2014/05/03 10:50:08
    Piekna jest ta taca ... i babka również:). ja ostatnio mam faze na jedną babkę z makiem, na białkach:). Buziaki

    OdpowiedzUsuń