czwartek, 10 kwietnia 2014

Owsiane ciastka z kandyzowanym imbirem i czekoladą

W szafce znalazłam opakowanie kandyzowanego imbiru. Część zużywałam sukcesywnie do herbaty, a resztę postanowiłam dołożyć do czegoś słodkiego. Wybór padł na owsiane ciasteczka z orzechami i czekoladą z przepisu Natalii. Przepyszne były. Po zjedzeniu pierwszego trudno powstrzymać się od sięgnięcia po kolejne. Starszakowi jednak nie posmakowały bo imbir był  zbyt wyczuwalny i przez to ciastka były dla niego jak mówił "za ostre".

owsiane ciastka z kandyzowanym imbirem i czekoladą

Składniki:
  • 1/2 szklanki cukru pudru
  • 1/4 szklanki brązowego cukru
  • 115g masła w temperaturze pokojowej
  • 1 duże jajko
  • 1/2 łyżeczki ekstraktu z wanilii - przepis na domowy znajdziecie tutaj
  • 1/2 łyżeczki mielonego imbiru
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • szczypta soli
  • szklanka mąki
  • 1 1/2 szklanki płatków owsianych
  • 1/2 szklanki drobno pokrojonego kandyzowanego imbiru
  • 3/4 szklanki mieszanki orzechów włoskich i laskowych
  • 150g grubo pokrojonej gorzkiej czekolady

Masło utrzeć z cukrem pudrem i cukrem brązowym na puszystą masę, dodać jajko i wanilię i dobrze ubić. Dodać mąkę, sodę, mielony imbir i sól, zmiksować. Wsypać płatki owsiane, posiekane orzechy, imbir kandyzowany i czekoladę, dobrze połączyć z masą za pomocą łyżki.
Z ciasta formować kulki wielkości orzecha włoskiego i układać je na blasze wyłożonej papierem lub matą do pieczenia.
Wstawić do nagrzanego do 190 st.C piekarnika i piec przez około 10-12 minut do momentu aż brzegi zaczną się lekko rumienić. Wystudzić na drucianej siateczce.

1 komentarz:


  1. n_zak
    2014/04/10 14:57:13
    Tak mi się właśnie wydały znajome, kiedy wpadły mi w oko na fb. :)
    Cieszę się, że smakowały!
    kabamaiga
    2014/04/10 16:26:33
    U mnie pewnie też imbir by przypadł do gustu, ale poza tym to jak najbardziej.
    jolantaszyndlarewicz
    2014/04/10 20:22:00
    Bardzo fajne ciasteczka:). kandyzowanego imbiru jeszcze nie próbowałam, ale świezy uwielbiamy:) pozdrowionka ślę:)

    OdpowiedzUsuń