środa, 9 kwietnia 2014

Cynamonowiec

Kilka lat temu piekłam to ciasto bardzo często. Teraz, kiedy sięgnęłam po ten przepis uświadomiłam sobie, że to było.. ponad 6 lat temu! Jak widać na długo przepis odszedł w zapomnienie, a bardzo nie słusznie. Ciasto jest bardzo dobre, puszyste i lekkie. Smakuje zarówno dorosłym, jak i dzieciom, co mnie, jako mamę dwójki bardzo cieszy :)

cynamonowiec
Talerz ze sklepu Westwing Home and Living

Składniki (na blachę o wymiarach 25x41 cm - mierzone od góry):
  • 5 jajek
  • 250 g cukru pudru
  • 1 łyżka cukru z wanilią - przepis na domowy znajdziecie tutaj
  • 300 g mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1/2 szklanki oleju
  • 4 nieduże jabłka
  • 3/4 szklanki mieszanki bakalii - rodzynki oraz posiekane orzechy włoskie i laskowe

Jajka zmiksować z cukrem pudrem wymieszanym z cukrem z wanilią. Nie przerywając ucierania stopniowo dodawać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia, sodą i cynamonem, oraz olej. Do dokładnie wymieszanego ciasta wsypać pokrojone w niedużą kostkę jabłka oraz bakalie i dobrze wymieszać drewnianą łyżką.
Ciasto wyłożyć do natłuszczonej i obsypanej mąką formy.
Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 st.C i piec przez około 45-50 minut.

1 komentarz:


  1. kabamaiga
    2014/04/09 19:18:14
    Jesienne, czy też nie. Musi byc pyszne.
    Gość: pollyzeczkia, *.dynamic.chello.pl
    2014/04/09 19:20:38
    O! Taka "wiewiiórka" ..lubią :)
    jolantaszyndlarewicz
    2014/04/10 20:20:43
    Ten cynamonowiec jest podobny do ciasta awaryjnego, którym zajadaliśmy się w dzieciństwie:) ... buziaki zasyłam

    OdpowiedzUsuń