środa, 4 czerwca 2014

Dżem truskawkowy z kiwi

W drodze z pracy mąż kupił cztery kilogramy truskawek. Ponieważ w spiżarni znalazłam torebkę cukru żelującego kupionego w zapomnianym już celu, część truskawek postanowiłam przeznaczyć na dżem. Do truskawek dodałam kiwi, które ostatecznie w smaku nie jest wyczuwalne, bo w składzie jednak przeważają truskawki, ale ciemne ziarenka ładnie w dżemie wyglądają. Gotowy dżem jest bardzo słodki.


Słoiczki w koszyku ze sklepu Westwing Home and Living 

Składniki (na ok. 4 słoiki o poj. 450 g):
  • 750 g truskawek umytych, osuszonych i oczyszczonych z szypułek
  • 3 kiwi (ok. 250 g po obraniu)
  • 1 kg cukru żelującego 1:1

Truskawki pokroić na małe kawałki. Kiwi obrać ze skórki, pokroić i zmiksować.
Owoce umieścić w garnku, zasypać cukrem, wymieszać, przykryć i odstawić na 2-3 godziny. Po tym czasie doprowadzić do wrzenia i gotować mieszając od czasu do czasu przez 4 minuty.
Gorący dżem nałożyć do wyparzonych słoików, dobrze zakręcić i odstawić do ostygnięcia do góry dnem. Jeśli dżem ma być przechowywany dłużej, dobrze będzie go zapasteryzować przez 15-20 minut.

1 komentarz:


  1. pieczarka_mysia
    2014/06/04 08:54:19
    takie domowe dzemy lubie najbardziej :)
    pieczarka_mysia
    2014/06/04 08:54:38
    takie domowe dzemy lubie najbardziej :)
    kabamaiga
    2014/06/04 14:08:14
    Ciekawi mnie to połączenie. A co do zdjęcia, to już Ci mówiłam, że rewelacja.
    Gość: , *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2014/06/04 14:31:52
    Domowe najlepsze :-)

    OdpowiedzUsuń