środa, 11 czerwca 2014

Rabarbar zapiekany pod orzechową kruszonką

Szczerze mówiąc do tej pory nie przepadałam za tego typu deserami. Pomimo tego, że są szybkie do przygotowania i zdrowe, bo zazwyczaj w kruszonce znajdują się płatki i orzechy przygotowuję je bardzo rzadko. Po prostu po nałożeniu na talerz nie wyglądają ładnie (no chyba, że tylko ja nie umiem odpowiednio zachęcająco ich podać). Jednak po spróbowaniu tej wersji postanowiłam częściej robić takie kruszonki, a już z rabarbarem na pewno. Tylko że zamiast jednej dużej porcji zrobię kilka, w mniejszych pojemniczkach. Wtedy przed podaniem nie trzeba będzie ich "rozgrzebywać", więc kruszonka na wyglądzie nie straci. Potem liczy się już tylko smak. Pomimo tego, że trzeba deser zapiec, a na dworze gorąco, to kwaśny rabarbar podany z kruszonką i zimnym jogurtem doskonale orzeźwia.
Kruszonkę przygotowałam w ramach wspólnego gotowania z Karoliną i Malwiną. Dziękuję Dziewczyny! Przepis z książki "Niedzielne Przysmaki" Gordona Ramsey'a, podaję nieco zmieniony, bo dostosowany do tego, co miałam w domu.



Składniki (na 2-3 porcje):
  • 400 g rabarbaru (w oryginale czerwony, ja mam zielony)
  • 25 g cukru z wanilią
  • 50 g cukru brązowego
  • 1 łyżki masła
  • 1/4 łyżeczki imbiru mielonego
na kruszonkę:
  • 75 g orzechów laskowych
  • 50 g mąki pszennej
  • 25 g masła
  • 25 g cukru brązowego
  • szczypta mielonej gałki muszkatołowej
  • 25 g płatków owsianych

Rabarbar oczyścić, umyć i osuszyć. Pokroić na 4-5 cm kawałki. Przełożyć do miski, wymieszać z cukrem z wanilią i brązowym. Przełożyć na rozgrzaną patelnię z grubym dnem i wlać 1 łyżkę wody. Dodać masło i gotować przez kilka minut, pilnując, żeby rabarbar się nie rozpadł. Dodać imbir i zdjąć z ognia.
Przygotować kruszonkę:
orzechy podprażyć na patelni bez dodatku tłuszczu, ostudzić. Przełożyć do woreczka i rozdrobnić uderzając tłuczkiem do ziemniaków. W misce wyrobić palcami mąkę z masłem i cukrem na kruszonkę. Dodać orzechy, gałkę i płatki. Dobrze wyrobić.

Do naczynia do zapiekania przełożyć rabarbar, posypać kruszonką. Formę wstawić do piekarnika nagrzanego do 190 st.C i zapiekać przez 20-25 minut, do zarumienienia kruszonki. Po upieczeniu odstawić formę na około 10-15 minut, a po tym czasie rozłożyć na talerze. Na każdą porcję nałożyć jogurt, posypać skórką z cytryny. Podawać na ciepło.

1 komentarz:


  1. kabamaiga
    2014/06/11 09:09:41
    Ja mam właśnie w kilku naczynkach :) I nie tylko Ty nie umiesz jej ładnie podać. Jej się chyba nie da ładnie podać.
    Gość: pollyzeczkia, *.dynamic.chello.pl
    2014/06/14 20:43:13
    musze wrescie kupic rabarbar..a twój juz kusi :)

    OdpowiedzUsuń