środa, 4 lutego 2015

Sałatka porowa

Mam starszą siostrę. Starszą o 18 lat. Kiedy ja dorastałam, Ona miała już swoją rodzinę. I to właśnie u Niej pierwszej mogłam spróbować nowych potraw, jakich nie jadłam w domu, bo zawsze lubiła eksperymenty w kuchni. Ta sałatka przez kilka lat była hitem w Jej domu i prawie przy każdym rodzinnym spotkaniu pojawiała się na stole. Zawsze czekałam właśnie na tą sałatkę porową i szynkę zawijaną w galarecie. To był taki obowiązkowy zestaw. Oczywiście po jakimś czasie sałatka się "przejadła" i przyszedł czas na nowe przepisy, ale niedawno sobie o niej przypomniałam i teraz sama często ją robię. Na razie mi się nie znudziła...



Składniki:
  • 1 por
  • 3 jajka ugotowane na twardo
  • 3-4 ogórki konserwowe lub kiszone
  • puszka groszku konserwowego
  • 1 czubata łyżeczka gęstej śmietany 18%
  • majonez
  • sól, pieprz

Pora umyć, osuszyć, odciąć liście. Przekroić na pół, a potem w paseczki. Wrzucić do miski, posolić, wymieszać i odstawić na około 15 minut, żeby zmiękł. Następnie dodać pokrojone w kostkę jajka i ogórki, odsączony z zalewy groszek, śmietanę i majonez. Wymieszać, doprawić do smaku solą i pieprzem.
Sałatka najlepiej smakuje, jeśli pozwolimy jej przez jakiś czas schłodzić się w lodówce.

1 komentarz:


  1. jolantaszyndlarewicz
    2015/02/06 19:54:20
    Wcale się nie dziwię, ze tak czekałaś na tę sałatkę, bo wygląda pysznie:)
    milena1333
    2016/04/26 22:36:06
    Sałatka na ostrość par excellence. Najlepiej mi wyszła z ogórkami konserwowymi Gomaru Pińczów. Składniki dogryzły się doskonale.

    OdpowiedzUsuń