poniedziałek, 2 lutego 2015

Kurczak jak z KFC

Muszę się przyznać, że kiedy byłam w drugiej ciąży to po każdej wizycie u lekarza chodziłam do KFC na stripsy z frytkami. Taką miałam zachciankę i już, a jak powiedziała położna w szpitalu "kobiecie w ciąży to nic nie zaszkodzi" ;) Teraz już nie muszę chodzić do restauracji, bo tutaj znalazłam przepis i takiego kurczaka robię sama w domu. Smacznie, prosto i na pewno bardziej zdrowo (o ile o potrawach typu fast food można powiedzieć, że mogą być zdrowsze), bo wiem, z czego i jak danie zrobiłam. Bez obaw mogę też takiego kurczaka podać od czasu do czasu dzieciom - bardzo im smakuje.
Tak przygotowane kawałki kurczaka są miękkie i soczyste, a panierka chrupiąca, czyli takie jakie powinny być. W taki sposób można przygotować różne części kurczaka - skrzydełka, nieduże udka, czy piersi. Ja wybieram filety, bo nie lubię obgryzać kości, a i dzieciom łatwiej takie miękkie mięso zjeść.



Składniki:
  •  500 g filetów z kurczaka (ew. skrzydełek)
  • 1/2 - 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżeczka słodkiej mielonej papryki
  • 1/2 łyżeczki ostrej mielonej papryki
  • 1/4 łyżeczki pieprzu cayenne
 na ciasto naleśnikowe:
  • 1 jajko
  • 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 1/3 szklanki mleka
  • szczypta soli
  • 1/2 łyżeczki słodkiej mielonej papryki
  • 1/4 łyżeczki ostrej mielonej papryki
  • szczypta pieprzu cayenne
dodatkowo:
  • mąka pszenna do panierowania
  • olej do głębokiego smażenia

Mięso umyć, osuszyć pokroić na paski (skrzydełka podzielić na dwie części). W misce wymieszać wszystkie przyprawy, natrzeć nimi mięso. Przykryć i odstawić do lodówki na około 45 minut.
W tym czasie przygotować ciasto naleśnikowe miksując wszystkie podane składniki. Ciasto powinno być jednolite i dość gęste. Tak przygotowanym ciastem zalać kurczaka, wymieszać i odstawić do lodówki na około 1 godzinę.

Na około 30 minut przed smażeniem należy miskę z mięsem wyjąć z lodówki, żeby osiągnęło temperaturę pokojową. Jeżeli smażyłoby się taki prosto z lodówki temperatura oleju by spadała przy wkładaniu mięsa i panierka wchłonęłaby za dużo tłuszczu.

W głębokim garnku rozgrzać olej w takiej ilości, żeby mięso podczas smażenia było w nim zanurzone.
Mięso wyjmować z miski i każdy kawałek obtoczyć w mące. Wkładać do gorącego oleju i smażyć na złoty kolor z każdej strony. Usmażone kawałki układać na talerzu wyłożonym ręcznikiem papierowym, żeby odsączyć je z nadmiaru oleju. Dobrze usmażone mięso powinno być miękkie i soczyste w środku, a panierka złocista i chrupiąca.

1 komentarz:


  1. izaa_a
    2015/02/02 15:20:17
    pysznie wygląda
    Gość: Pani M, *.icpnet.pl
    2015/02/03 07:14:25
    I ja w swoich ciążach miewałam podobne zachcianki. Stripsy uwielbiam chociaż często przegrywają z Zingerem :)
    jolantaszyndlarewicz
    2015/02/04 10:44:18
    Moją zachcianką w ciąży był chleb z pasztetem i pomidorem:) .... i czekolada Alpen Gold z orzechami, koniecznie w zielonym papierku:) ... a przepis na kurczaka zapisuję, zrobię któregoś dnia dzieciakom:)
    Gość: http: kuchnia-domowa-ani.blogspot.com, *.248.246.66.skyware.pl
    2015/06/25 16:26:11
    Nie wiem jak smakuje kurczak z kfc, ale ten jest przepyszny :) Zrobiłam na obiad i bardzo nam smakował :)

    OdpowiedzUsuń