środa, 1 kwietnia 2015

Pieczeń z indyka nadziewana serem żółtym

Kupiłam indyczą pierś z zamiarem zrobienia domowej wędliny. Nie chciałam jednak piec mięsa w całości, bo taką wersję przygotowywałam już wiele razy, wolałam spróbować czegoś nowego. Dlatego mięso zmieliłam, a żeby pieczeń bardziej urozmaicić, do środka włożyłam kawałki sera. Dzięki temu taką wędlinę można podać do pieczywa już bez żadnych dodatków.



Składniki:
  • 1 kg mięsa z fileta z indyka
  • 1 czerstwa kajzerka
  • 1 duża cebula
  • 1 łyżka oleju
  • pęczek natki pietruszki
  • 1 jajko
  • sól, pieprz
  • 200 g twardego żółtego sera (np. goudy)

Bułkę namoczyć w zimnej wodzie, odcisnąć. Cebulę pokroić w piórka i zeszklić na oleju, ostudzić. Mięso zmielić razem z bułką i cebulą. Dodać roztrzepane jajko, posiekaną natkę pietruszki, sól i pieprz. Dokładnie wymieszać.
Ser pokroić w słupki grubości około 2 cm.
Połowę gotowej masy mięsnej wyłożyć do formy keksowej o wymiarach 24x11 cm. Ułożyć kawałki sera, przykryć pozostałym mięsem. Wyrównać wierzch.
Formę z pieczenią wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 st.C i piec przez 60-70 minut.

1 komentarz:


  1. jolantaszyndlarewicz
    2015/04/01 21:32:36
    Świetny pomysł z tym serem Edytko:) buziaki
    vitamy
    2015/04/03 13:12:39
    świetny przepis, spróbuję ułożyć ser w jakiś wzór, może uśmiechniętą buśkę
    Gość: http: pollyzeczki.blogspot.com, *.dynamic.chello.pl
    2015/04/03 20:08:58
    Bardzo ciekawy przepis ,zapisuję :)

    OdpowiedzUsuń