piątek, 4 grudnia 2009

Kebab domowy

Może i takie jedzenie bardziej kojarzy się z cieplejszą porą roku,  ale świetnie nadaje się też na jesienną szarugę, bo dodaje trochę koloru na nasz stół. Skoro w końcu udało mi się kupić gotowe placki tortilli, a i przepis czekał na wypróbowanie już od lata, musiałam od razu zrobić kebaby. Poza tym sałata lodowa, pomidory i konserwowe ogórki są dostępne w sklepach przez cały rok, więc raczej nie ma ograniczeń czasowych na przygotowywanie takich potraw.

Kebaby tak nam zasmakowały, że już robiłam powtórkę, a i przepis powędrował do mojej siostry.

Przepis znalazłam w czerwcowym numerze "mojego Gotowania" (6/2009). Zmieniłam go troszkę pomijając marynowanie mięsa w przyprawie i oliwie.


Składniki (na 6 sztuk):
- 1 opakowanie placków tortilli (6 sztuk)
- 800 g filetów z kurczaka
- torebka przyprawy do kebaba*
- 2 ogórki świeże lub konserwowe (użyłam konserwowych)
- 3 pomidory
- sałata lodowa
- 1-2 cebule

sos jogurtowy:
- 1/2 l jogurtu naturalnego
- 4-5 ząbków czosnku
- 1 łyżka ziół prowansalskich

- keczup

Mięso opłukać, osuszyć, pokroić w cienkie paski. Przełożyć do miski, oprószyć przyprawą do kebaba i dokładnie wymieszać, żeby wszystkie kawałki mięsa były dobrze obtoczone w przyprawie. Odstawić na chwilę i przygotować resztę nadzienia.

Ogórki i pomidory obrać, pokroić w kostkę, cebulę w piórka. Z główki sałaty oderwać pojedyncze liście.

Mięso usmażyć na oleju, placki tortilli podgrzać na suchej patelni lub w mikrofalówce wg instrukcji na opakowaniu.

Na każdej ciepłej tortilli ułożyć liść sałaty, na jego środku rozłożyć mięso i warzywa, zostawiając trochę miejsca na dole. Farsz polać sosem jogurtowym przygotowanym z podanych składników i keczupem.

Zwinąć boki placków, a dół podwinąć pod spód tak, żeby tortille się nie rozwijały. Od razu podawać.



* polecam przyprawę kebab-gyros firmy prymat.

1 komentarz:


  1. majanaboxing
    2009/12/04 13:03:38
    Pyszności Edysiu :) Chętnie bym skubnęła kawałeczek :))
    Pozdrawiam ciepło:)
    froginthefogg
    2009/12/04 13:09:47
    nie ma siły, muszę zrobić.
    Tylko pojadę po te placki na tortillę.
    Już nie mogę się doczekać.

    A dziś na obiad mam co?...
    kiełbasę pieczoną z cebulą wg. Twego przepisu. :)
    ilka_86
    2009/12/04 13:49:19
    ojjj ale mi smaka narobiłaś na kebaba:)
    gosiaa99
    2009/12/04 14:59:47
    KOchana mam prosbe przepis jest wspanily, ale czy mogla bys mi powiedziec co wchodzi w sklad przyprawy do kebaba*? wiesz nie zauwazylam, ale z drugiej strony tez nie szukalam takiej przypraw i nie jestem pewna czy ja maja . Z gory dziekuje i pozdrawiam*
    edysia79
    2009/12/04 15:09:29
    Majanko ale tylko kawałeczek ;)

    Froginthefogg smacznego obiadu życzę więc :)
    Kebaba zrób koniecznie!

    Ilko no to może się skusisz?

    Gosiu sprawdziłam, w skład przyprawy wchodzą: papryka słodka, gorczyca biała, kolendra, majeranek, jałowiec, rozmaryn, pieprz czarny, chili, ziele angielskie, gałka muszkatołowa, sól i warzywa suszone (czosnek, marchew, cebula), cukier.
    Uff.. trochę tego było, ale ta przyprawa dla mnie jest najlepsza.
    cuda.wianki
    2009/12/05 00:42:22
    uwielbiam!! my czesto takie jadamy :-)
    blogagnieszki
    2009/12/05 19:37:29
    mniam mniam bardzo lubię kebaby, a te Twoje wyglądają bardzo smakowicie :)
    iis111
    2009/12/06 21:36:42
    cos bardzo podobnego jedlismy wczoraj na obiad:) pysznosci:)
    malgorzata.dz
    2009/12/07 17:28:14
    Mniam! Lubię, robię, a moi chłopcy wprost ubóstwiają. :) Chociaż u mnie akurat bez przyprawy kebabowej, ale reszta podobnie. :) Pyszności. :)
    olciaky
    2009/12/07 18:11:04
    mniaaam!:)
    A ja mam w szafce placki Tortilla- paprykowe.
    olciaky
    2010/01/09 14:54:20
    Dziękujemy razem z Wiosenką za pyszny przepis.
    Ja pominęłam tylko nielubianą cebulę i ketchup:)
    Buźka
    Tutaj jest mój wpis- waniliowachmurka.blox.pl/2010/01/Wspolny-obiadKebab-domowy.html
    edysia79
    2010/01/11 22:53:25
    Olciku byłam, widziałam, pochwaliłam :)
    Cieszę się że ten przepis stał się inspiracją do wspólnego gotowania :)
    madzia_40
    2010/02/14 20:26:41
    Pyszny kebab Troszeczke luzny ten sos mi wyszedl ale co tam!:) Kupilam tortille ale moze sie kiedys pokusze o upieczenie Dziekuje za przepis i dziekuje za inspiracje:)
    Gość: , *.artcom.pl
    2010/02/17 23:25:31
    Witam, dziwi mnie, że taka kucharka, przedstawiająca tutaj wiele świetnych prepisów nie robi sama plcków do tortilli, przecież to żadna sztuka zrobić kebab/gyros gdy ma sie już gotowe placki. Spróbuj zrobić oryginalne ze smalcu i mąki kukurydzianej, warto :) A i mięso marynuj! Smak wyjątkowy!
    edysia79
    2010/02/18 19:48:23
    Witaj, wiesz, nawet myślałam o samodzielnym zrobieniu placków, ale z kupnymi było szybciej ;)
    Niedawno szukałam przepisów na tortillę, ale jeszcze na żaden się nie zdecydowałam. Może Ty masz swój sprawdzony i mogłabyś (mógłbyś) się nim ze mną podzielić? Chętnie skorzystam :)
    Gość: Tomasio, *.icpnet.pl
    2010/08/18 18:04:41
    przepis ok ale co do przyprawy to jest wiele na rynku i nie wszystkie się nadają bo proporcje są różne i smak pozostawia wiele do rzyczenia. Proponuje poeksperymentować i pomieszać różne przyprawy do kebaba z marketów. Wg mnie najlepszy jest Knor Gyros (nie Kebab a Gyros) I on chyba najbardziej zbliżony jest smakiem do prawdziwego kebaba.
    Gość: Lavender, 80.50.133.*
    2012/11/12 21:49:03
    Wczoraj podałam gościom, świetnie smakowało :) Polecam :)
    www.sloneislodkie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń