wtorek, 29 grudnia 2009

Miodownik naprędce

To ciasto upiekłam jeszcze przed świętami, bo świetnie nadaje się do długiego przechowywania. Po upieczeniu jest twardawe, ale kiedy poleżakuje w zamkniętym pojemniku mięknie. Całkiem jak piernik, który tez nieco przypomina w smaku. Pozostaje jednak zwarte i trochę suche, dlatego świetnie smakuje posmarowane marmoladą.

Przepis zaczerpnięty z gazety "naj poleca: Boże Narodzenie" (nr 2/2003).


Składniki:
- 1 szklanka cukru pudru
- 1 szklanka miodu
- 6 jajek
- 500 g mąki pszennej
- 2 łyżeczki przyprawy do piernika


Miód podgrzać. Żółtka utrzeć z cukrem do białości, wymieszać z miodem. Wsypać przesianą mąkę i przyprawę, wyrobić.
Białka ubić na sztywną pianę, wmieszać łyżką do masy.
Ciasto wyłożyć do natłuszczonej formy keksówki i wstawić do nagrzanego piekarnika.
Piec godzinę w temperaturze 170 st.C.

Po wystudzeniu posypać cukrem pudrem.


Przepis dodaję do akcji Olgi Kuchnia Świąteczna i Noworoczna 2009.

1 komentarz:


  1. iis111
    2009/12/29 21:35:10
    ja znam zupelnie inny miodownik. Mam nawet na jeden przepis. Ten moj jest z kremem:)
    edysia79
    2009/12/29 21:43:45
    Iwonko Twój miodownik to pewnie ten sam który ja niedawno wkleiłam jako złocisty kremarz, albo bardzo podobny :)
    majanaboxing
    2009/12/30 07:12:08
    Wygląda pysznie Edysiu. O tej nazwie też znam troszkę inne ciasto, ktore niebawem sie u mnie pojawi.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń