środa, 9 czerwca 2010

Gulasz w sosie musztardowym

W dalszym ciągu testuję produkty ekologiczne ze sklepu MyEcolife. Już widzę różnice między produktami ze zwykłych sklepów, a tymi ekologicznymi. Po pierwsze produkty ekologiczne smakują inaczej, "prawdziwiej", czyli na przykład ogórek konserwowy smakuje jak ogórek, a nie warzywo z dodatkiem octu. Soczewica z której w zeszłym tygodniu ugotowałam zupę ugotowała się szybciej niż zalecał przepis, co na pewno zawdzięcza brakowi sztucznych konserwantów. Jeśli macie ochotę poznać pełną gamę zdrowych produktów ekologicznych zapraszam tutaj.

Gulasz który ugotowałam w sobotę różni się od wszystkich, które do tej pory przygotowałam i jadłam. Wszystko przez dodatek ogórków konserwowych i śmietany do duszenia mięsa. Jednak dzięki tym dodatkom zyskał on ciekawy, lekko kwaskowy smak, a przy tym był przyjemnie pikantny. Mięso było delikatne, a powstały sos miał kremową konsystencję. Podałam go najpierw z kaszą gryczaną, a potem z ryżem i w tej drugiej wersji bardziej mi smakował.




Składniki
(na 4 porcje):
- 400 g wołowiny na gulasz
- 400 g wieprzowiny na gulasz (u mnie karkówka)
- 2 cebule
- 200 g ogórków konserwowych
- 2 łyżki musztardy
- 750 ml bulionu
- 150 g kwaśnej śmietany 18%
- olej do smażenia
- sól i pieprz


Oba rodzaje mięsa opłukać i osuszyć ręcznikiem papierowym. Pokroić w niedużą kostkę. Cebule obrać, pokroić w drobną kostkę, ogórki konserwowe w plasterki.

W dużym rondlu rozgrzać około 3 łyżki oleju, podsmażyć na silnym ogniu mięso, następnie wrzucić cebulę i całość wymieszać. Smażyć aż cebula będzie szklista. Do mięsa z cebulą dodać połowę ogórków. Gulasz wymieszać z musztardą, solą oraz pieprzem. Zalać bulionem i śmietaną, zagotować, a następnie dusić pod przykryciem około 1,5 godziny. Po upływie podanego czasu, kiedy mięso będzie już miękkie, dodać resztę ogórków i ponownie zagotować.

Podawać z nie prażoną kaszą gryczaną, lub ryżem albo kluskami śląskimi.

1 komentarz:


  1. Gość: Ewa Smaczniutkie.pl, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2010/06/09 11:14:45
    Apetyczne, chętnie wypróbuję.
    kaspiecze
    2010/06/09 14:44:29
    idzie do ulubionych, jestem przed obiadem i aż mi w brzuchu zaburczało!
    klikaf
    2010/06/09 15:03:28
    Gdy robie rolady mięsne, to smaruje je w środku musztardą, która w czasie gotowania przechodzi do sosu. Faktycznie, jej dodatek podnosi smak. Wczesniej nie pomyślalam o dodawaniu jej specjalnie :-) Dziękuję!
    kulinarnefajerwerki
    2010/06/09 15:15:37
    Gulasz w sosie musztardowym... muszę koniecznie spróbować :)
    emma001
    2010/06/09 15:32:10
    Tak dawno na obiad nie miałam gulaszu. Musze oczy nacieszyc tym zdjeciem ;)
    myniolinka
    2010/06/09 15:34:17
    o tej porze i do tego w pracy nie powinnam wcale tu zaglądać.... i teraz mam za swoje... może jakoś wytrwam do 17 - chociaż sobie na Twój gulasz popatrzę :)
    gosiaa99
    2010/06/09 18:01:04
    Oj juz wiem ze bedzie pysznie:)
    malgorzata.dz
    2010/06/09 19:26:12
    Ooo, gulasze moja miłość... :) Ale apetyczne, jadłabym i jadła... :)
    rafasia
    2010/06/09 21:39:00
    Wygląda bardzo smacznie - ostatnio chodzi za mną taki jednogarnkowiec, więc pewnie wypróbuję ten przepis :)
    zawszepolka
    2010/06/10 22:15:10
    Śliczne zdjęcie Edytka :)
    I gulasz na pewno bardzo smaczny :)

    :*
    Gość: PPiotr, *.punkt.opole.pl
    2010/06/16 07:28:50
    1. Nie przyżądzajcie razem wołowiny /która po dodaniu musztardy może zmięknąc najwcześniej w drugim tygoniu duszenia/ i wieprzowiny bo wieprzowina się rozleci a wołowina będzie jeszcze twarda - do średniej miękkości nalezy przydządzić osobno.
    2. Śmietanę dodać na końcu lub tuz przed końcem bo się wszystko będzie przypalało.
    3. Ten przepis to po prostu rolady /lub gulasz roladowy/ - posmarujcie mięso musztardą, dajcie do środka ogórek, zawincie, zawiążcie i są roladki.
    edysia79
    2010/06/16 12:47:45
    Piotrze zapewniam że gulasz przygotowany wg tego przepisu na pewno się uda i nie przypali, a co najważniejsze nie trzeba go gotować przez 2 tygodnie :)
    Sprawdziłam, ugotowałam, zjedliśmy ze smakiem, więc polecam.
    Gość: ewelina318, *.olsztyn.mm.pl
    2010/07/10 12:56:04
    A ja wolę w wersji gulaszowej, bo przy roladach za dużo roboty. Tylko czy napewno wołowiny nie powinnam wrzucić wcześniej niż wieprzowiny? Nie chciałabym żeby była gumowa
    edysia79
    2010/07/10 13:31:36
    Ewelino możesz wołowinę dać wcześniej, bo jest twardsza od wieprzowiny. Ja wrzuciłam wszystko razem, a potem dusiłam aż wołowina zmięknie, a wtedy mięso wieprzowe wprost rozpływało się w ustach, więc mięsa nie maiły równej miękkości. Mnie to nie przeszkadzało.
    Gość: Magda, *.range31-53.btcentralplus.com
    2012/03/24 12:55:55
    Ten gulasz jest wyśmienity! Dawno tak dobrego nie jadłam, a w połączeniu z kasza po prostu cud miód :). Dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń