wtorek, 22 lutego 2011

Pierwsze warsztaty kulinarne dla blogerów w Makro

Chyba jako ostatnia zdaję relację z piątkowego spotkania blogerek (bo tym razem były same kobiety) w Makro Centrum Rozwoju Firm, ale czuję się usprawiedliwiona, bo do Warszawy miałam chyba najdalej ze wszystkich i do domu wróciłam dopiero w sobotę i zamiast odpoczywać po kilkugodzinnej drodze musiałam od razu wziąć się za przygotowania do niedzielnego rodzinnego spotkania z okazji moich urodzin ;)

Było wesoło, smacznie i inspirująco. Ponieważ mieszkam daleko od innych kulinarnych blogerów miałam okazję poznać osobiście choć część osób które wirtualnie znałam z ich blogów oraz inne, których blogów jeszcze nie znałam. Niestety nie udało mi się z wszystkimi porozmawiać, ale mam nadzieję, że jeszcze uda się to nadrobić innym razem.

W Centrum HoReCa czekał na nas zastawiony samymi dobrociami szwedzki stół, na którym główną rolę odgrywały ryby, ze względu na to, że to właśnie one były tematem warsztatów. Były też i inne potrawy oraz desery w uroczych malutkich szklaneczkach. Zanim zabrałyśmy się do gotowania mogłyśmy spróbować wszystkiego,  bo jak powiedział nam Grzegorz Kazubski, szef kuchni "z pustym żołądkiem źle się gotuje" ;)

Z napełnionymi brzuchami udałyśmy się do profesjonalnie wyposażonej kuchni i przed przystąpieniem do gotowania wysłuchałyśmy wykładu na temat ryb, tego jak je wybierać i jak rozpoznać czy są świeże. Zobaczyłyśmy też jak filetuje się łososia.





Potem dobrałyśmy się w pary. Ja gotowałam z Karoliną, a miejsce przy drugim stanowisku zajęły Komarka i Nina.




Pod okiem szefa kuchni, korzystając z dokładnych instrukcji przygotowałyśmy:

grillowany stek z łososia z jaśminowym ryżem i pomidorową salsą



oraz
gotowanego na parze halibuta z puree z ziemniaków i zielonego groszku


Obydwie potrawy były bardzo smaczne, ale to druga smakowała mi bardziej - ach to zielone puree ;)


Na koniec jeszcze gotująca ekipa w całości:




Dziękuję za przemiłe, inspirujące spotkanie i zaproszenie do udziału. Mam nadzieję, że wkrótce uda się to powtórzyć :)

Serdecznie pozdrawiam wszystkich uczestników warsztatów!

1 komentarz:


  1. kabamaiga
    2011/02/22 22:36:44
    Ależ Wam zazdroszczę. Wspaniałe takie spotkanie.
    dodista48
    2011/02/22 22:42:22
    to teraz podaj przepis na to puree, bo poszukuje i znalezc dobrego nie moge:) jesli mozesz oczywiscie! z gory bardzo dziekuje.
    edysia79
    2011/02/22 22:44:58
    Dodista przepis będzie jutro, na całe danie ;)
    najsmaczniejsze.pl
    2011/02/22 23:27:45
    ale ten łosoś pięknie wygląda, coś wspaniałego
    Gość: Atria, 80.54.118.*
    2011/02/23 00:06:23
    Dostałam zaproszenie, niestety troszkę na ostatnią chwilę i nie bardzo mogłam przyjechać.
    Z tego co widzę, było fajnie!
    Dobrze, że dasz przepis, chociaż sobie popatrzę:)
    acirinka
    2011/02/23 10:14:56
    Pyszna zabawa:)
    dorota20w
    2011/02/23 14:00:23
    super relacja i super dania !
    takie spotkania są zawsze bardzo fajne !
    olciaky
    2011/02/23 14:31:31
    ;)))))
    tilianara
    2011/02/23 19:09:10
    Wspaniale było się poznać, gotować razem :) Mam nadzieję, że następnym razem lepiej się poznamy Edysiu :)
    Pozdrawiam :)
    zemfiroczka
    2011/02/23 21:34:18
    Edyś bardzo mi było miło Cię poznać :)

    (podpisano: wysoka brunetka ;))
    komarka
    2011/02/26 21:50:25
    Uff, to ja czuję się usprawiedliwiona z mocno spóźnioną relacją, bo miałam jeszcze dalej do domu ;D Fantastycznie gotowało się razem i oby częściej takie miłe akcje :) Pozdrawiam!
    Edytko, chyba uśmiechnę się do Ciebie o to zdjęcie przy stanowisku pracy, bo nie mam ani jednego kuchennego :)

    OdpowiedzUsuń