piątek, 22 stycznia 2010

Surówka z kiszonej kapusty z rodzynkami

Zimową porą lubię do obiadu podać surówkę z kapusty kiszonej. U  nas kapustę kisi mama i jest tak dobra że właściwie to samą można ją jeść - muszę się w końcu nauczyć jak się to robi, bo w końcu to nic trudnego. Ale nie o kiszeniu miało być, a o wykorzystaniu jego efektów przecież...

Do tej pory jeśli robiłam taką surówkę, to do kapusty dodawałam marchewkę i jabłko. Niedawno jednak wpadł mi w oko przepis z 'Rodzinnej kuchni "Przyjaciółki"' w którym zamiast jabłka są rodzynki. Od razu pomyślałam, że taka wersja na pewno zasmakuje mężowi. Jak się okazało, smakowała nie tylko jemu, ale i mnie, a musicie wiedzieć że ja za rodzynkami nie przepadam. Już kilka razy tą surówkę robiłam, a i mama skorzystała z tego przepisu, więc polecam wszystkim!


Składniki (na 4 porcje):
- 300 g kiszonej kapusty
- 2 marchewki
- 50 g rodzynek
- 2 łyżki oliwy z oliwek
- sól i pieprz


Kapustę - jeśli jest zbyt kwaśna - opłukać, dokładnie odcisnąć, pokroić dość drobno. Marchewki obrać, zetrzeć na dużych oczkach. Rodzynki opłukać, namoczyć w ciepłej wodzie i osączyć.

Posiekaną kapustę wymieszać ze startą marchwią i osączonymi rodzynkami. Surówkę przyprawić do smaku solą i pieprzem, polać oliwą, wymieszać.

1 komentarz:


  1. grazyna1961.only
    2010/01/22 18:27:07
    Ja też nie przepadam za rodzynkami w surówkach, ale skoro Ty się przekonałaś, to może spróbuję :)
    gosiaa99
    2010/01/22 18:32:52
    wiesz moj M nie przepada za rodzynkami, ale jak je przekroje na pół ;) heh i wmieszam w sałatke to będzie pomysl :) Takiej jeszcze nie jadłam, ale raz hmn już nie pamietam co to była za sałtka, ale tez miala w skladzie rodzdynki i była przepysznaQ;) Napewno wyprobuje ;) Pozdrawiam
    majanaboxing
    2010/01/22 18:34:37
    Jaka pyszna suróweczka! Uwielbiam kiszoną kapustę i lubię ją zjadać nawet samą:))Lubię taką z sokiem,bardzo mokrą:))
    Surówki z rodzynkami nie próbowałam, musze kiedyś zrobić:)
    edysia79
    2010/01/22 18:54:17
    Grażynko ja za rodzynkami w ogóle nie przepadam, ale jak już gdzieś są to ich nie wybieram :) Surówkę polecam oczywiście bo u nas skończyło się tym że nawet więcej rodzynek dodawałam niż podano w przepisie :))

    Gosiu może uda Ci się jakoś te rodzynki przemycić, bo na prawdę warto :)

    Majanko lubimy to samo, więc zrób, zrób :)
    wiosenka27
    2010/01/22 19:33:08
    O to ja musze spróbowac z rodzynkami, koniecznie:)
    Gość: Lika, *.smrw.lodz.pl
    2010/01/23 00:40:53
    Haha, a ja akurat staram sobie przypomniec przepis na surowke z marchewka;)! Na jednej z lekcji w szkole wychowawczyni zarzadzila gotowanie, moja grupa robila surowke do tego calego zamieszania. Byla marchewka... jabluszko, zdaje sie ze cymanon jak teraz kombinuje tylko chyba cos jeszcze, chodza po domu wpadl mi do glowy pomysl, ze to byl majonez, ale sama nie wiem czy to nie glupi pomysl. Bo czy majonez moglby byc do cynamonu? Tak kompozycyjnie, smakowo? Marchewka stanowila baze, to na bank. Moze znasz ten przepis lub cos w podobie, moj wieloletni problem by sie rozwiazal. Chcialabym powtorzyc ten przepis. Na razie mam "sezon" na koktajle owocowe, niestety nie znam zadnego poza chyba najprostszym: truskawki + banan, no i oczywiscie mleko, czyli taka zupelna podstawa, a siedzac w domu porobilabym sobie jakies (z dostepnych sklepowo owocow). Pozd
    edysia79
    2010/01/25 21:28:31
    Wiosenko tak, tak, koniecznie! :)

    Lika majonez raczej do cynamonu nie pasuje, a jakie to zestawienie mogło być, to nie wiem, ale czy ta surówka to na słodko była, czy na słono raczej?
    Co do koktajli to zerknij tutaj: przystole.blox.pl/strony/drinkiinapoje.html
    W tej kategorii umieściłam wszystkie koktajle i napoje które do tej pory zrobiłam, takie z owoców sezonowych też są, polecam :)

    OdpowiedzUsuń