wtorek, 6 kwietnia 2010

Wielkanocna baba z rodzynkami

Święta, święta i po świętach, ale zostały przepisy którymi chcę się z Wami podzielić :)

Pierwszy będzie przepis na babkę drożdżową. Taką zwykłą,  prostą i domową, ale odświętnie udekorowaną polewą. Z ciasta, które dobrze się wyrabia, a potem pięknie i równo wyrasta. Polecam nie tylko na święta, bo wspaniale smakuje nie tylko do kawy lub herbaty, ale też posmarowana dżemem i popijana mlekiem.


Składniki:
- 450 g mąki pszennej
- 1/2 szklanki letniego mleka
- 50 g drożdży
- 130 g cukru pudru
- 130 g masła
- 3 jajka
- 1 opakowanie cukru waniliowego
- 1 łyżeczka aromatu waniliowego
- 50 g rodzynek

- polewa czekoladowa


Mąkę wsypać do miski, na środku zrobić dołek. Drożdże wkruszyć do letniego mleka, dodać po łyżce cukru i mąki, dokładnie rozetrzeć. Zaczyn wlać do dołka w mące, miskę przykryć ścierką i odstawić żeby zaczyn ruszył.

Następnie dodać roztopione i lekko ostudzone masło, resztę cukru, roztrzepane jajka, cukier i aromat waniliowy oraz rodzynki i wyrobić gładkie ciasto. Ponieważ ciasto jest dość rzadkie, można je wymieszać drewnianą łyżką lub mikserem. Przykryć i odstawić w ciepłe miejsce na około godzinę, lub do chwili aż podwoi swoją objętość.

Wyrośnięte ciasto jeszcze raz delikatnie wyrobić, przełożyć do wysmarowanej masłem formy z kominkiem i jeszcze raz odstawić do wyrośnięcia - tym razem wystarczy około pół godziny.

Formę z ciastem włożyć do nagrzanego do 200 st.C piekarnika i piec przez 30-40 minut.

Ostudzoną babkę udekorować polewą czekoladową.


Przepis dodaję do akcji Kuchnia Wielkanocna 2010.

1 komentarz:


  1. milk_chocolate84
    2010/04/06 15:24:22
    Jak spojrzałam na zdjęcie to pomyślałam że to ucierana.. :P Bardzo ładna Ci wyszła :)
    myniolinka
    2010/04/06 15:34:10
    przeglądam blogi i stwierdzam że chyba jestem z innej planety... u mnie w domu nie było babek i mazurków za to zajadaliśmy się sernikami w Święta :)
    pozdrawiam poświątecznie :)
    majanaboxing
    2010/04/06 16:33:05
    Wspaniała drożdżowa babka! Uwielbiam drożdżowe wypieki a taka baba z rodzynkami to jest dopiero coś wspaniałego! Moja mama robiła drożdżową, więc ja zrobiłam inne .

    Pozdrawiam Edysiu!:)
    grazyna1961.only
    2010/04/06 18:30:05
    Baba to klasyka ! Twoja wyglada bardzo smakowicie :)
    atina_bc
    2010/04/06 18:54:08
    Bardzo lubię babeczki i na Święta musi być :) Twoja wygląda pysznie!
    dziwnograj
    2010/04/06 19:57:14
    Jejku ale piękna baba! Wyrosła wspaniale :) I jeszcze ta czekolada tak apetycznie wygląda
    gosiaa99
    2010/04/06 23:49:57
    Piękna baba, a ta czekolada wygląda bardzo kusząco...
    abbra
    2010/04/07 06:39:40
    Apetyczna babeczka ! Drożdżowe to ciasto, na które zawsze mam ochotę :)
    Na te święta też piekłam babę drożdżową, ale bez dodatków - potem żałowałam trochę, że nie wrzuciłam kilku rodzynek :)
    gosiab_3
    2010/04/07 08:20:24
    wyglada przepieknie i bardzo apetycznie i swiatecznie!!! na pewno pyszna byla-jak to baba drozdzowa :):)
    Pozdrawiam cieplutko :)
    jolantaszyndlarewicz
    2010/04/07 14:07:04
    Naprawdę wygląda wspaniale:) może i ja ją wypróbuje jak już wyjemy świąteczne słodkości:)
    olciaky
    2010/04/19 08:07:14
    Jednym zdaniem sero-mak.
    Pyszny, pyszny:)
    A jaki równiutki Ci wyszedł.
    Gorąco pozdrawiam, Olcik.

    OdpowiedzUsuń