wtorek, 26 kwietnia 2011

Babka żurawinowa

Kiedy czytałam ten przepis po raz pierwszy, zaintrygował mnie dodatek żurawiny. Nigdy jeszcze ciasta z żurawiną nie jadłam. Wiedziałam, że muszę upiec taką babkę i sprawdzić jak smakuje. Z braku dostępu do żurawiny w syropie, użyłam żurawiny do mięs ze słoiczka. Też się doskonale sprawdziła. A sok z żurawiny w lukrze zastąpiłam syropem malinowym.

Babka ładnie wyrosła, jest kolorowa, pięknie wygląda z różowym lukrem. Jest puszysta, ale nie lekka, taka typowo ucierana.


Jeszcze tylko dziś, do północy możecie przysyłać swoje propozycje do wielkanocnego konkursu z Kasią, w którym czekają nagrody ufundowane przez producenta kostki do pieczenia Kasia i serwis MojeCiasto.pl.





Składniki:
- 100 g żurawiny ze słoiczka + 1 łyżka
- 1 kostka (250 g) do pieczenia Kasia
- 250 g cukru pudru
- szczypta soli
- 2 łyżki cukru waniliowego
- 5 jajek
- 500 g mąki pszennej
- 1 łyżka proszku do pieczenia
- 100 g śmietanki kremówki

lukier:
- 150 g cukru pudru
- 1 łyżka syropu malinowego
- 1 łyżka zimnej wody

Żurawinę ze słoiczka zmiksować.
Miękką Kasię utrzeć na gładką masę z cukrem, szczyptą soli i cukrem waniliowym. Nadal ucierając dodawać po jednym jajku, następnie stopniowo dosypywać mąkę z proszkiem do pieczenia, na przemian ze śmietanką.

Ciasto podzielić na dwie równe części, do jednej dodać zmiksowaną żurawinę, plus jedną łyżkę ze słoiczka, dokładnie wymieszać.

Do natłuszczonej, wysypanej mąką formy babkowej z kominkiem nakładać na przemian po 2 łyżki żurawinowego i jasnego ciasta. Forma powinna być napełniona do ok. 3/4 wysokości.

Piec przez ok. 60 minut w temperaturze 180 st.C.


Przygotować lukier z podanych składników i udekorować ostudzoną babkę. Zostawić do zastygnięcia.


Przepis z gazety "Kobieta i życie", podałam z moimi zmianami.





Do udekorowania babki posłużyły mi stokrotki, które dostałam od synka. Z każdego spaceru, albo nawet krótkiego pobytu na podwórku Krystianek przynosi mi kwiatki - takiego mam małego mężczyznę :)))

Teraz stoi sobie stokrotkowy bukiecik na oknie kuchennym i sprawia, że kiedy na niego patrzę, na mojej twarzy od razu pojawia się uśmiech...


1 komentarz:


  1. pieczarka_mysia
    2011/04/26 11:02:51
    Baba jak malowana! Z zurawina musi byc pycha!
    Pozdrawiam serdecznie :)
    jolantaszyndlarewicz
    2011/04/26 11:07:28
    Babka prezentuje sie doskonal;e ...a bukiet kwiatów od małego mężczyzny rozczula:) wiem to, bo mój mały mężczyzna też mi je przynosi:) z tym, ze jego bukieciki są bardzo krótkie:) bo większośc to takie 2-3 cm kawitki, albo to co sie z główką oderwało:) pozdrawiam ciepło
    Gość: wariatka327, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2011/04/26 11:35:42
    Babka wyszła idealnie, u mnie duży problem stanowi wyjmowanie z formy, bo zazwyczaj uszkodzi mi się kawałek ciasta. Nie mam na to patentu.
    Też mam takiego małego i kochanego mężczyznę, który przynosi mi kwiatki i mówi, że jestem najpiękniejsza i najcudowniejsza :))
    zauberi
    2011/04/26 11:52:33
    jaka piękna Ci wyszła, zapisuję sobie przepis :)
    szalonymuchomor
    2011/04/26 13:16:27
    prześliczna wyszła!
    joanna-kuchareczka
    2011/04/26 15:21:22
    Jak równiutko polana lukrem.
    justmydelicious
    2011/04/26 17:10:29
    fantastyczna! wygląda imponująco i z chęcią podwędziłabym Ci kawałek :)
    majanaboxing
    2011/04/26 17:24:56
    Bardzo ładnie wygląda z tymi stokrotkami i lukrem. Śliczna babka :)
    kulinarnespotkania
    2011/04/26 19:45:23
    piekna baba!
    piegusek1976
    2011/04/26 20:11:04
    brawo dla młodzieńca!!! babie tez niczego nie brakuje!!! pozdrawiam poświątecznie objedzona :))
    eve3.0
    2011/04/26 21:05:32
    Edysiu, piękny ten bukiecik :) Ech... a co będzie jak Twój mały mężczyzna podrośnie :) Koleżanki będą w nim zakochane ;D
    A babka wygląda pysznie! i do tego taka żółciutka ;D
    kaspiecze
    2011/04/26 21:16:07
    ślicznie ozdobiona
    zaytoona
    2011/04/26 21:28:57
    Z żurawiną ze słoiczka? To rzeczywiście coś nowego. Ale podoba mi się! :)

    OdpowiedzUsuń