poniedziałek, 25 kwietnia 2011

Mazurek orzechowy

W moim rodzinnym domu nie było tradycji pieczenia mazurków. Jednak ponieważ każdej Wielkanocy wszędzie wokół, a przede wszystkim na innych blogach kulinarnych widzę całe bogactwo tego rodzaju ciast, postanowiłam w tym roku spróbować.
Udało się :)

Mazurek wyszedł przepyszny; szczególnie mój mąż jest nim zachwycony - on też pierwszy raz jadł mazurka. Miękki orzechowy spód świetnie smakuje z masą zrobioną z mleka w proszku.
Jednak muszę się przyznać do jednego błędu który popełniłam w trakcie przygotowań: masę robiłam wieczorem i nie chciało mi się przesiewać mleka w proszku i nie rozpuściło się dobrze. Dlatego na wierzchu widać jasne grudki. Smaku to jednak nie zmieniło ;)


Przypominam Wam, że jeszcze do jutra czekam na Wasze propozycje do konkursu wielkanocnego w którym nagrody (pojemniki do przechowywania ciast i ciasteczek) ufundował producent Kasi i właściciel serwisu MojeCiasto.pl




Składniki
ciasto:
- 1 kostka do pieczenia Kasia
- 125 g cukru pudru
- 300 g mąki pszennej
- 180 g mielonych orzechów (u mnie włoskie)
- 1 jajko
- 1 łyżka kwaśnej śmietany (u mnie 12%)

masa:
- 150 g kostki do pieczenia Kasia
- 150 g cukru pudru
- 75 g mleka w proszku (nie granulowanego)
- 2 łyżki wody

- migdały, orzechy, rodzynki, żurawina do dekoracji

Przygotowanie ciasta:
do miski włożyć miękką Kasię, mąkę, zmielone orzechy, cukier, jajko i śmietanę. Wszystko wymieszać mieszadłami miksera. Ciasto przełożyć na posypaną mąką stolnicę i szybko zagnieść. Zawinąć w folię i włożyć na 30 minut do lodówki.

Schłodzone ciasto rozwałkować i przełożyć do natłuszczonej prostokątnej formy o wymiarach 40x25 cm.

Piec w 180 st.C przez około 20 minut. Ostudzić.


Przygotowanie pomady:
Kasię rozpuścić w rondelku, dodać cukier, wodę i przesiane mleko w proszku. Całość podgrzewać mieszając, aż wszystkie składniki się połączą a masa stanie się gęsta i gładka.

Na upieczone ciasto wyłożyć jeszcze ciepłą pomadę i równomiernie rozprowadzić ją na całej powierzchni ciasta. Zostawić na chwilę do zastygnięcia i udekorować bakaliami.


Przepis zaczerpnęłam ze strony MojeCiasto.pl, ale podałam go z moimi zmianami (musiałam dodać sporo mąki).

1 komentarz:


  1. flusso
    2011/04/25 22:05:54
    ale ładna i smaczna kompozycja! ;)
    krokodyll8
    2011/04/25 22:35:21
    W moim rodzinnym domu - serniki i makowce, a w domu mojego męża co roku musiały być mazurki. Najczęściej kajmakowe. Teraz, jak można kupic gotową masę, to jakos nie miałam ochoty na kajmak i na przesłodkie ciasto i zaprosiłam na stół babkę. A u Ciebie inaczej. :-)) Pozdrawiam :-))
    edysia79
    2011/04/25 23:10:04
    Flusso dziękuję :)

    Krokodylku babka też była, ale o niej jutro ;)
    zauberi
    2011/04/25 23:15:53
    na pewno pyszny był, ja też debiutuję w mazurkach, pozdrawiam
    wiosenka27
    2011/04/26 06:21:27
    Z mlekiem w proszku na pewno był pyszny:) U mnie też nie było tradycji mazurkowej ale i ja w tym roku wprowadziłam ja u siebie:)
    majanaboxing
    2011/04/26 06:31:31
    W moim rodzinnym domu tez nie było tradycji pieczenia mazurków:) A tradycję zapoczątkowałam ja , hehe;D
    Fajny Twój mazurek Edysiu.
    Pozdrawiam:)
    acirinka
    2011/04/26 08:02:22
    Mimo iż już po świętach, ale i tak ślinka mi poleciała na widok tego mazurka:)
    milk_chocolate84
    2011/04/26 08:06:40
    uwielbiqam dodawać mielone orzechy do kruchego ciasta.. Jestem pewna że ja byłabym niż równie mocno zachwycona jak Twój mąż :))
    jolantaszyndlarewicz
    2011/04/26 09:04:12
    Mazurek śłiczny:) ja też debiutowałam w tym roku:) pozdrawiam:)
    wariatka327
    2011/04/26 09:36:38
    Mazurek wygląda bardzo apetycznie. W moim domu też nie było tradycji pieczenia mazurków. W zasadzie moja mama nie przekazała mi swoich tajemnic kulinarnych i wszystkiego uczę się sama metodą prób i błędów.
    Też w tym roku po raz pierwszy upiekłam mazurki :))
    kabamaiga
    2011/04/26 10:25:11
    MAzurek pierwsza klasa Edysiu nawet z tymi kropkami na wierzchu. Swoją drogą dodają mu uroku.
    atina_bc
    2011/04/27 05:50:51
    Mazurek jest cudowny, rewelacja!
    edysia79
    2011/04/27 11:32:58
    Dziękuję bardzo :)

    Widzę, że ten rok był rokiem debiutów mazurkowych ;)
    bernadeta75
    2011/04/27 18:40:05
    idealny i jak ładnie podany;)

    OdpowiedzUsuń