wtorek, 30 grudnia 2008

Smaczny duet

Wygląda na to, że u mnie w ramach Kuchni Świątecznej i Noworocznej same słodkości będą. Miała być kapusta z grochem, którą mama na wigilię gotuje, ale za rzadka Jej tym razem wyszła i nie fotogeniczna. Miała być sałatka jarzynowa, ale została zjedzona zanim zdążyłam zrobić zdjęcia. Śledzi nie jadam, a żadnych innych świątecznych potraw nie przygotowywałam. Mam nadzieję, że słodkie wypieki w moim wykonaniu jeszcze się Wam nie znudziły, bo jeszcze się tutaj będą pojawiać ;)

Ciasto które teraz prezentuję upiekłam w ubiegłym roku na święta i teraz zrobiłam powtórkę. Trochę czasu trzeba poświęcić do jego przygotowania, ale zapewniam, że to się opłaca :) Przepis pochodzi z gazety "Moje gotowanie".




Składniki
na ciasto:
- 1 i 1/2 szklanki mąki pszennej
- 1/2 kostki margaryny
- 1/2 szklanki cukru pudru
- 1 żółtko

na masę makową:
- 1/2 kg maku
- 1 szklanka cukru pudru
- 2 jajka
- 1 białko
- aromat waniliowy
- 2 łyżki bułki tartej

na masę serową:
- 1 kg mielonego białego sera
- 5 jajek
- 1 szklanka cukru pudru
- 1/2 kostki masła

na wierzch:
- polewa czekoladowa

Przygotować ciasto: mąkę posiekać ze schłodzoną margaryną i cukrem. Dodać żółtko i szybko wyrobić gładkie ciasto. Owinąć w folię spożywczą, wstawić na godzinę do lodówki.
Wyjąć, rozwałkować, przełożyć do formy wyłożonej papierem do pieczenia i wstawić do nagrzanego piekarnika. Piec 15 minut w 200ºC

Masa makowa: mak sparzyć, osączyć, dwukrotnie zemleć. Utrzeć z cukrem i żółtkami, dodać kilka kropli aromatu i bułkę tartą. Białka ubić na sztywną pianę, wymieszać ją delikatnie z masą makową, wyłożyć na podpieczone ciasto.

Masa serowa: masło utrzeć z cukrem i żółtkami, nadal ucierając dodawać po łyżce ser. Z białek ubić pianę, dodać do masy serowej, delikatnie wymieszać. Masę serową wyłożyć na warstwę makową.

Piec około 1 godziny w 180ºC.

Po wystudzeniu udekorować polewą czekoladową.

1 komentarz:


  1. kachna.pl
    2008/12/30 23:55:12
    Faktycznie wspaniały duet :) i bardzo świąteczny
    Pozdrawiam
    Kasia
    majanaboxing
    2008/12/30 23:58:10
    Edysiu, ciasto wygląda wspaniale ! Na pewno smakuje przepysznie :))) Pozdrawiam wieczorkiem :)
    kasiaaaa24
    2008/12/31 00:04:04
    Edysiu czysta poezja smaku :) Idealne wizualnie a co do smaku, to nie mam najmniejszych wątpliwości :)
    grumko
    2008/12/31 05:32:00
    Mi również podoba się to ciasto. Jest i ser, który bardzo lubimy oraz mak, którego dawno nie jedliśmy. Fajne! Pozdrawiam sylwestrowo!!
    kasiac01
    2008/12/31 05:59:11
    Edysiu, pyszne połączenie smaków. Lubię twaróg w każdym cieście, a jak jeszcze jest z makiem, to już wogóle musi być pyszne :)
    atina_bc
    2008/12/31 08:02:26
    Nic mi się nie nudzi i nie znudzi:) Bardzo mi odpowiada Twoja kuchnia, pyszności przygotowujesz czy to słodkie czy też nie:) To ciasto też mi się podoba - musiało być pyszne:)

    Życzę udanej zabawy sylwestrowej i dużo szczęścia w Nowym Roku!
    andzia-35
    2008/12/31 11:27:33
    Śliczne wyszło to ciasto.
    Edysiu życzę Ci udanego sylwestra i Szczęśliwego Nowego Roku!
    kuchareczka58
    2008/12/31 12:22:40
    Duet pierwsza klasa, znakomite polączenie, nawiasem mówiąc moje ulubione:)
    Życzę Ci Udanej Zabawy Sylwestrowej i Szczęścia w Nadchodzącym Nowym Roku !
    zemfiroczka
    2008/12/31 12:59:56
    Ależ ta polewa powabnie spływa. Ciacho prezentuje się superancko!

    Udanej zabawy Edyś!

    pozdrówka sylwestrowe!
    iis111
    2008/12/31 14:04:10
    To ciasto to dopiero musi byc raj dla podniebienia:)
    Szczesliwego Nowego Roku:)
    notme-gotuje
    2008/12/31 14:43:44
    Mi sie nie znudzily, ;) wlasciwie to przyzwyczailam sie, ze jak Cie odwiedzam to zawsze widze tu sliczne slodkosci, ktorym ciezko sie oprzec, tak jak t ciasteczko ... :)

    Szczęśliwego Nowego Roku 2009, szampańskiej zabawy w dobrym towarzystwie i na stole dużo pysznych dań. :)

    Pozdrawiam!
    majanaboxing
    2008/12/31 15:54:01
    Edysiu, zyczę Ci wszystkiego co najlepsze i najpiekniejsze w Nowym Roczku! :))
    komarka
    2009/01/02 15:25:18
    Edytko, dziękuję za życzenia i Tobie również życzę samych pomyślności w tym Nowym Roku, samych radosnych i słonecznych dni!
    wedelka
    2009/01/02 19:32:36
    Bardzo lubię połączenia smaków sera i maku. Moja mama czasami robi takie ciasto, ale stanowczo za rzadko. Aj, narobiłaś mi na nie piekielnej ochoty, Edysiu :) Najlepsze życzenia noworoczne :)
    edysia79
    2009/01/03 00:06:37
    Dziękuję bardzo serdecznie za Wasze komentarze, sprawiły mi ogromną radość :))))
    Gość: , *.dynamic.chello.pl
    2010/12/24 12:24:08
    dzięki za przepis i wesołych świąt

    OdpowiedzUsuń