czwartek, 13 września 2012

Babka cytrynowa z makiem

Po ostatnim owocowym szaleństwie zapragnęłam jakiegoś prostego, ucieranego ciasta. Zastanowiłam się co mam w kuchennych szafkach i lodówce, a potem pod tym kątem szukałam przepisów. Nie szukałam długo, bo od razu wpadł mi w oko przepis na babkę cytrynową. To był strzał w 10!

Ciasto jest przepyszne i co najważniejsze, orzeźwiająco cytrynowe. Najbardziej z niego ucieszył się mój starszy synek, bo jak powiedział, w końcu upiekłam ciasto, które można swobodnie wziąć do ręki bez obawy, że jakieś owoce czy kruszonka z niego odpadnie i trzeba będzie sprzątać ;)

 

Przepis ze strony Mała Cukierenka.

Składniki
na ciasto:
  • 2 i 1/3 szklanki mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 250g miękkiego masła
  • 1 szklanka cukru
  • 6 jajek
  • 6 łyżek oleju
  • skórka starta z 1 cytryny
  • 2 kisiele cytrynowe bez cukru
  • 1/2 szklanki maku
 na lukier:
  • 6-7 łyżek cukru pudru
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • 1 łyżka gorącej wody
  • 1 łyżka maku

Mąkę przesiać i wymieszać z proszkiem do pieczenia.
Masło ucierać mikserem ustawionym na najwyższe obroty przez 30 sekund, dodać cukier i dalej ucierać przez 3-4 minuty. Zmniejszyć obroty miksera i do maślanej masy dodawać po jednym jajku, po każdym dodaniu przez chwilę miksować, aż składniki połączą się w gładką masę. Następnie dodać olej, skórkę z cytryny i mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia, krótko, ale dokładnie wymieszać.

Do drugiej miski odłożyć 1/3 przygotowanej masy i wymieszać ją z makiem.
Do pozostałego ciasta dodać kisiele, wymieszać.

Formę z kominem o średnicy 24 cm posmarować masłem i posypać mąką. Oba ciasta nakładać do blaszki na zmianę, można przemieszać łyżką. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 st.C i piec przez około 60 minut.


Przygotować lukier:
wszystkie składniki wymieszać w garnuszku i polać nim babkę (jeśli lukier wyjdzie za gęsty należy dodać jeszcze trochę soku z cytryny lub wody, jak za rzadki, to dodać cukru pudru). Wierzch posypać odrobiną maku. 




1 komentarz:


  1. izaa_a
    2012/09/13 23:38:42
    bardzo ładnie wygląda z dodatkiem maku
    Gość: Mała Cukierenka, *.adsl.inetia.pl
    2012/09/14 06:23:33
    Dzień dobry,
    wygląda wspaniale, cieszę się, że babka smakowała,
    udanego dnia
    pozdrawiam ciepło
    majanaboxing
    2012/09/14 06:50:32
    Smakowita babeczka. Cytrynowe są bardzo smaczne. :)
    Miłego dnia Edysiu:)
    kucharnia
    2012/09/14 11:11:54
    Edyto! Wygląda pięknie! Częstuje się i pozdrawiam!
    Gość: jagoda, *.dynamic.chello.pl
    2012/09/14 16:01:20
    U mnie też cytrynowo, choć bardziej ciężko. Taka babka brzmi, jak dobry wybór na wiosenne święta ;)
    Przy okazji chciałam poinformować, że nominowałam Twojego bloga do The Versatile Blogger Award. Zabawa dobrowolna, pewnie bardziej dla młodych blogerów, ale mimo to zapraszam :)
    pass-the-food.blogspot.com/2012/09/versatile-blogger-award.html
    Gość: pollyzeczki, *.dynamic.chello.pl
    2012/09/15 15:21:22
    to musi być pyszne mam cytryne i mak musze zrobić :)
    Gość: anula, *.dynamic.chello.pl
    2012/09/15 18:54:52
    Smakowicie wyglada, pewnie jest pyszna
    Gość: asialc, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2012/09/16 12:09:46
    Szybkie i smaczne :-)
    vanilia81
    2012/09/17 08:53:28
    Proszę jakie fajne! Zdecydiowanie za rzadko uzywam takiej foremki. I ten lukier, oj porwałabym kawałeczek...
    osho713
    2012/09/17 16:37:40
    Nie mogłem się powstrzymać, muszę to napisać...przeprasza, ale Pani blog jest cały do zjedzenia. Po prostu brak mi słów...to fantastyczne.


    Pozdrawiam i chyba będę gruby przez Panią:)))))))))

    OdpowiedzUsuń