środa, 13 sierpnia 2014

Granola z miodem

Pierwszy raz zrobiłam granolę z dodatkiem mąki. Wyszła bardzo dobra, chrupiąca i podczas pieczenia ziarna nie posklejały się, zapewne właśnie dzięki mące, która delikatnie, choć niewidocznie je obtoczyła. Niestety w wieczornym zabieganiu przy robieniu kolacji i wysyłaniu dzieci do łóżek, kiedy to jednocześnie przygotowywałam i piekłam granolę zapomniałam dodać orzechów, które trzeba było posiekać, ale to nic straconego, bo mogę je jeszcze dołożyć. Dlatego w przepisie je podaję, chociaż na zdjęciu ich nie ma, bo dopiero po zrobieniu zdjęć sobie o nich przypomniałam.
Część granoli została zjedzona z mlekiem i jogurtem, a część dołożyłam do babeczek, na które przepis zamieszczę już jutro. Już je gorąco polecam, bo z 27 sztuk została połowa, a piekłam po południu ;)



Składniki:
  • 1,5 szklanki płatków owsianych (pół na pół górskie i błyskawiczne)
  • 0,5 szklanki otrąb (dowolnych)
  • 0,5 szklanki mąki pszennej razowej
  • 0,5 szklanki sezamu
  • 0,5 szklanki ziaren słonecznika
  • 0,5 szklanki posiekanych orzechów
  • 1/4 szklanka oleju
  • 1/4 szklanki miodu

Wszystkie sypkie produkty wymieszać w blaszce, w której granola będzie się piekła. Dolać olej z miodem i wszystko dokładnie wymieszać.
Formę wstawić do piekarnika nagrzanego do 160 st.C i piec przez około 45 minut, od czasu do czasu mieszając. Po tym czasie granolę wyjąć z piekarnika, dobrze ostudzić i przesypać do słoiczków.



1 komentarz:


  1. izaa_a
    2014/08/13 18:38:36
    jakoś nigdy nie przepadałam, ale Twoja wygląda zachęcająco
    Gość: poproszedokladke, *.static.chello.pl
    2014/08/14 13:28:28
    granolę mogłabym jeść "na sucho" bez przerwy - Twoja wygląda przepysznie :-)
    Gość: marzena, *.dynamic.chello.pl
    2014/08/14 22:40:33
    Bardzo lubię granolę i często ją jem na śniadanie :-) pozdrawiam i zapraszam do siebie :-)
    Gość: Arek, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2014/08/15 14:33:26
    fajnie tutaj u Ciebie ! :)
    Gość: Zuza, *.internetia.net.pl
    2014/08/15 22:35:01
    samo zdrowie :)

    OdpowiedzUsuń