piątek, 20 września 2013

Konfitura z aronii i jabłek z cynamonem

W poprzednim przepisie na sok z aronii napisałam, żeby nie wyrzucać owoców po odcedzeniu soku. Dzisiaj napiszę, jak zrobić z nich przepyszną konfiturę. Jest bardzo dobra, smakuje zarówno na chlebie czy bułce, ale doskonale sprawdzi się też jako dodatek do ciast czy naleśników. Aronia jest miękka, a po goryczce charakterystycznej dla surowych owoców nie pozostał żaden ślad.

 konfitura z aronii



Składniki:
  • odcedzone owoce aronii pozostałe po gotowaniu soku
  • 1 kg cukru
  • skórka z 1 wyszorowanej i sparzonej cytryny drobno pokrojona
  • 1 laska cynamonu
  • 2 szklanki świeżo wyciśniętego soku z jabłek
  • 4 winne jabłka starte na tarce o dużych oczkach
  • 2 kieliszki rumu (można pominąć)

Owoce aronii umieścić w dużym garnku, dodać pozostałe składniki poza rumem.
Doprowadzić do wrzenia,a potem gotować przez 30 minut, od czasu do czasu mieszając. Odstawić do ostudzenia i na kilka godzin, a najlepiej do następnego dnia.
Nazajutrz znów zagotować i mieszając gotować przez około 20 minut (ja gotowałam 40 minut). Kiedy masa zgęstnieje dolać rum, dobrze wymieszać i gorącą nakładać do słoików. Dobrze zakręcić wieczka, słoiki postawić do góry dnem i zostawić tak do wystygnięcia.

1 komentarz:


  1. zawsze.oliwek
    2013/09/20 17:41:11
    bardzo lubię konfiturę z aronii do mięs :) ale w mojej nie ma rumu i jabłek ;) fajnie wykorzystałaś owoce po soku.
    Gość: Arkadiusz, *.adsl.inetia.pl
    2013/09/20 19:05:54
    Aronia.. moja ukochana...

    Pysznie to wygląda...

    Pozdrawiam :)
    majanaboxing
    2013/09/20 19:19:48
    Musi byc naprawdę smaczna. !:)
    kabamaiga
    2013/09/20 20:54:35
    Czekam w takim razie aż nasze krzewy obrodzą bardziej w przyszłym roku i połączę wtedy aronię z jabłkami.
    Gość: pollyzeczki, *.dynamic.chello.pl
    2013/09/21 19:31:48
    mam duzo aroni i twoja konfitura mnie kusi :)
    asialc1
    2013/09/22 12:20:44
    Cudowna na śniadanko z pysznym chlebkiem :-)
    jolantaszyndlarewicz
    2013/10/03 11:16:19
    Ja swoje niestety musiałam wyrzucić bo spady mi z sitka na podłogę ... prawie się rozpłakałam:). Cudny ten dżem .... uwielbiam taki kolor dżemów:)

    OdpowiedzUsuń