czwartek, 19 września 2013

Sok z aronii

Już się cieszę na zimowe wieczory z gorącą herbatą z sokiem z cytryną i sokiem z aronii. No dobrze, przyznam się, że jedną butelkę sobie zostawiłam otwartą i już taką herbatę popijam w coraz chłodniejsze wieczory. Ale pozostałe muszą zostać na zimę.

sok z aronii


Przepis z blogu Cukiernicze kreacje Charlotte, podaję z moimi zmianami.

Składniki:
  • 2 kg aronii (wcześniej umytej, osuszonej i przemrożonej przez co najmniej dwa dni)
  • 1 kg cukru
  • 4 szklanki wody

Wodę z cukrem zagotować mieszając, aż cukier się rozpuści. Do wrzątku wsypać owoce aronii, doprowadzić do wrzenia, zestawić z ognia i odstawić na 24 godziny. Po tym czasie sok przecedzić przez gęste sito i odczekać, aż owoce dobrze odciekną. Owoców nie wyrzucać, jeszcze się przydadzą do zrobienia konfitury!
Uzyskany sok jeszcze raz zagotować, przelać do wyparzonych butelek i zakręcić.

1 komentarz:


  1. kabamaiga
    2013/09/19 19:18:00
    Edytko myślisz, że w takich butelkach dobrze się pasteryzują? Ja miałam taką jedną i zużyłam od razu, bo nie byłam pewna.
    milk_chocolate84
    2013/09/19 22:30:10
    robiłam w zeszłym roku w takich ilościach, że jeszcze na ten wystarczy :) Do herbatki idealny! :)
    asialc1
    2013/09/22 12:21:48
    Ale narobiłaś mi apetytu :-)
    Gość: asia, *.dynamic.chello.pl
    2013/09/22 16:41:15
    Zapowiada się pysznie:) A ile mniej więcej soku wychodzi z tego przepisu?
    jolantaszyndlarewicz
    2013/10/03 11:12:28
    Też robiłam w tym roku i jakoś ciągle znika w niewyjaśnionych okolicznościach:)

    OdpowiedzUsuń