piątek, 13 września 2013

Pasta z makreli wędzonej

Wprowadzam w czyn moje postanowienie, żeby w naszej rodzinnej diecie pojawiało się więcej ryb.

Wszyscy lubimy wędzoną makrelę rozsmarowaną na świeżej bułce z zimnym masłem. Tym razem podałam ją w odmienionej postaci - połączoną z jajkiem, ogórkiem, cebulą i majonezem. Otrzymałam bardzo dobrą pastę do pieczywa, która smakowała zarówno nam, dorosłym, jak i dzieciom.

pasta z makreli wędzonej

Składniki:
  • 1 wędzona makrela
  • 2 jajka ugotowane na twardo
  • 2 ogórki kiszone lub konserwowe
  • 1 mała cebula
  • 2-3 łyżki majonezu
  • 1 łyżeczka musztardy Dijon
  • pieprz do smaku
  • szczypiorek do posypania

Makrelę obrać ze skóry, usunąć ości, przełożyć do miski i rozgnieść widelcem.
Jajka zetrzeć na tarce o dużych oczkach, ogórki i cebulę pokroić w drobną kostkę, dodać do ryby. Dodać majonez i musztardę, wymieszać, doprawić do smaku pieprzem i ewentualnie solą (z tym trzeba uważać, bo zarówno ryba jak i ogórki są słone).

1 komentarz:


  1. panna_malwinna
    2013/09/13 10:33:09
    Rzeczywiście telepatia :) U mnie także postanowienie wprowadzenia większej ilości ryb do diety. Na dzień dobry zaczynamy od tych wędzonych właśnie.
    kabamaiga
    2013/09/13 17:33:41
    Jak wiosennie wygląda, chyba przez ten szczypiorek.
    klikaf
    2013/09/13 21:21:12
    Od lat robię taka pastę , pychota :) Kiedyś w ramach eksperymentu doprawiłam ja sypka przyprawa curry, efekt jest bardzo ciekawy, polecam wypróbować :)
    majanaboxing
    2013/09/14 15:57:49
    Bardzo lubię pastę z makreli. Coś dawno nie kupowałam tej rybki, a narobiłaś mi na nią chęci :)
    Gość: gosiek, *.adsl.inetia.pl
    2013/09/14 20:13:57
    a ja makrelę wędzoną urabiam z białym serkiem i cebulką- pyszności
    jolantaszyndlarewicz
    2013/10/03 10:40:34
    ja też powzięłam takie postanowienie, bo ryby to samo dobro:) zakochaliśmy się ostatnio w mirunie:) ... a taką podobną pastę często robię:)
    a.l.e.x.m
    2014/01/23 19:08:32
    uwielbiam takie pasty :) i Twojego bloga też ;) kiedyś wypróbowałam mnóstwo Twoich przepisów i wszystko było dobre :) komentowałam pod innym nickiem, ale nie mogę go odzyskać, więc założyłam nowe konto, bo będę testować kolejne przepisy :) pozdrawiam! :)
    Gość: Lidan, *.dynamic.chello.pl
    2014/10/23 22:26:22
    Przed chwilą skończyłam robić tą pastę. Pycha!!! Zastąpiłam majonez jogurtem greckim light ale i tak jest wspaniała. Tylko następnym razem chyba dam o 1-2 jajka więcej.

    OdpowiedzUsuń