poniedziałek, 2 września 2013

Lody krówkowe

Pierwsze dwa podejścia do lodów krówkowych mi się nie udały. Za pierwszym razem ze śmietany zamiast piany wyszło mi masło (swoją drogą bardzo dobre), za drugim razem już po dodaniu masy krówkowej zrobiłam nie chcący oczywiście, krówkowe masło. Poddałam się. Za radą Cudawianki zmieniłam przepis. Na nieco bardziej skomplikowany i wymagający więcej czasu niż tylko ubicie i zmieszanie dwóch składników, jak w pierwszym przepisie, ale w końcu się udało. W ostatni weekend wakacji mogliśmy zjeść pyszne lody.
Moim chłopakom smakowały, dla mnie były odrobinę za słodkie, za to doskonale pasowały do brzoskwiń zapiekanych z ciasteczkowym farszem. Kremowe, puszyste i nie zamarzają "na kamień", więc nie potrzebują długiego czasu poza zamrażalnikiem, żeby dało się je nałożyć.


lody krówkowe

Przepis z blogu Brulion z przepisami.

Składniki (na ok. 1200 ml lodów):
  • 525 g mleka
  • 400 g masy krówkowej
  • 130 g śmietanki kremówki 30%
  • 1 łyżka ekstraktu z wanilii - przepis na domowy znajdziecie tutaj
Mleko wlać do rondelka, dodać masę krówkową i podgrzewać, cały czas mieszając, aż masa się rozpuści. Nie dopuścić do zagotowania! Lekko przestudzić, dodać śmietankę i ekstrakt, wymieszać dokładnie i odstawić do całkowitego ostygnięcia. Zimny płyn wstawić do lodówki na kilka godzin, a najlepiej na całą noc.
Dobrze schłodzoną masę przelać do włączonej maszynki do lodów i dalej postępować według jej instrukcji obsługi. Moja kręciła lody przez 50 minut, a potem schłodziłam je jeszcze w zamrażalniku, od czasu do czasu mieszając, aż do uzyskania odpowiedniej konsystencji.

1 komentarz:


  1. izaa_a
    2013/09/02 12:52:53
    mniammm krówkowe toz to pyszności
    milk_chocolate84
    2013/09/02 20:44:47
    no i nie zdążyłam zrobić w tym sezonie krówkowych.. ale w przyszłym im nie daruję ;)
    majanaboxing
    2013/09/02 23:01:11
    Muszą być pyszne takie lody !:)
    jolantaszyndlarewicz
    2013/09/26 13:54:52
    Ja nie mam maszynki, a o miksowaniu nie pamiętam ... wiem jednak jedno - takim krówkowym to bym nie odpuściła:) buziaki

    OdpowiedzUsuń