niedziela, 5 października 2008

Ciasto czekoladowo-cukiniowe

Chrupiąca orzechowa skórka na wierzchu oraz mokry i czekoladowy środek są tym czego trzeba nam jesienią, a zwłaszcza w chłodne jesienne wieczory. Po zjedzeniu kawałka humor od razu się poprawia :) Nie mogę się teraz zdecydować które ciasto jest lepsze: czekoladowe z colą, czy to które pokazuję teraz .
Przepis znalazłam w ubiegłym roku w Galerii Potraw. Wtedy piekłam go często, ale w tym roku upiekłam go pierwszy raz i ponownie się nim zachwyciliśmy. Jeśli jeszcze go nie próbowaliście, to koniecznie musicie je upiec ;)
 

Przepis nieznacznie dostosowałam do tego co miałam w domu i cukier brązowy zamieniłam na zwykły biały, co uwzględniłam w podanych składnikach.
Składniki:
- 240 g mąki pszennej
- 40 g kakao
- 1 łyżeczka sody oczyszczonej
- 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1/2 łyżeczki soli
- 1 łyżeczka kawy rozpuszczalnej
- 110 g masła w temperaturze pokojowej
- 160 g cukru kryształu
- 1 cukier wanilinowy
- 3 jajka
- 280 g cukinii
- 170 g gorzkiej czekolady

do posypania:
- 40 g cukru kryształu
- 70 g orzechów laskowych

Cukinię razem ze skórką zetrzeć na dużych oczkach, czekoladę pokroić w niezbyt drobną kostkę. W misce wymieszać mąkę, kakao, sodę, proszek do pieczenia, sól i kawę. Masło utrzeć z cukrem i cukrem wanilinowym na puszystą masę. Nadal miksując dodawać po jednym jajka, potem stopniowo wsypywać mąkę., dokładnie wymieszać. Wsypać cukinię i czekoladę, wymieszać łyżką. Masę przełożyć do natłuszczonej i posypanej bułką tartą tortownicy. Posypać cukrem wymieszanym z pokrojonymi orzechami. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180C i piec 40-50 minut.
 


1 komentarz:


  1. iis111
    2008/10/05 20:13:59
    no to ktore teraz mam upiec?;) Przestan na chwilke piec, bo nie nadarzam;)
    zemfiroczka
    2008/10/05 20:20:02
    Co gdzieś wejdę, to wszędzie wypiekają, ehhh i to czekoladowe na dodatek- no bez serca normalnie te kobiety! ;))

    pozdrówka
    majanaboxing
    2008/10/05 21:18:23
    Edysiu ono jest przepiekne !!! Zdjecia tak cudowne,ze nie moge sie napatrzec. Takie jesienne, sliczne. kolorowe, piekne liscie, słonce przeswitujące przez listki... mistrzostwo normalnie! Uwielbiam takie zdjecia ! :))
    edysia79
    2008/10/05 21:35:10
    Iwonko jak to które? Obydwa ;)

    Oczko tak jakoś na czekoladę mnie ostatnio wzięło ;)

    Majanko dziękuję bardzo :D Od wczorajszego wieczora zastanawiałam się gdzie i na jakim tle zrobić zdjęcia tego ciasta. Teraz będzie już zawsze kojarzyło mi się z jesienią :)
    grumko
    2008/10/06 05:38:48
    Jeszcze nie zdążyliśmy upiec ciasta z colą, a tu pojawiło się takie kolejne czekoladowe cudo;-) Stylizacja rzeczywiście bardzo ładna.
    atina_bc
    2008/10/06 07:40:43
    Edysiu cudne zdjęcia! uwielbiam takie plenery:-) A te kolorowe listki z z krzaka aronii może? Piękne klimaty:-) Ciasto tez bardzo fajne. Ciekawa jestem tego połączenia cukinii i czekolady.
    casiapaw
    2008/10/06 11:09:44
    Jakie piękne, jesienne klimaty u Ciebie zapanowały :) I widzę, że masz fazę na ciasta czekoladowe ;)
    abbra
    2008/10/06 13:45:34
    Dwa w jednym - apetyczne ciasto i piękne jesienne klimaty !
    Oj , kusisz tą czekoladą Edysiu , kusisz :)))
    an20
    2008/10/06 16:38:01
    Smakowicie wygląda :)
    kuchareczka58
    2008/10/07 09:25:24
    Edysiu :)
    Cudowne zdjęcia i przepiękne ciasto !!!! koniecznie muszę je zrobić :)
    edysia79
    2008/10/07 21:15:51
    Grumko skoro macie w planie ciasto z colą, to może skusicie się także na to ;)

    Atinko dziękuję :D Ja też lubię takie jesienne klimaty :)
    Masz rację, to liście aronii :)

    Casiu takie klimaty tutaj panują, bo bardzo lubię takie jesienne kolory :)
    Jakoś tak ostatnio na czekoladę mnie bierze ;)

    Abbro kuszę, kuszę, może dasz się skusić?

    An20 smakuje tak jak wygląda, a nawet znacznie lepiej :)

    Kuchareczko zrób, nie pożałujesz ;)
    grumko
    2008/10/08 05:46:27
    Edysiu: mamy w planie i to już w ten piątek;-) Następne będzie ciasto pochodzące z książki, którą się chwalisz we wpisie powyżej, a potem się zobaczy;-) A wracając do tego przepisu to pisałem Ci, że nie jestem fanem coli samej w sobie, ale prawdę mówiąc całkiem niezła jest Cherry Coke, którą zamierzamy wykorzystać. Dziewczyny, które już piekły to ciasto wspominały, że smak napoju jest jednak wyczuwalny, więc jeśli tak będzie i w naszym przypadku to wypiek dodatkowo zyska lekko wiśniową nutkę;-) Pozdrawiam!
    grumko
    2008/10/08 05:51:22
    Ten mój komentarz powinien być podzielony na dwa, ale z rozpędu część o cieście z colą wpisałem również tutaj. Mam nadzieję, że się nie pogniewasz;-)
    edysia79
    2008/10/08 22:57:42
    Andrzeju jestem bardzo ciekawa Waszej wersji tego ciasta. Zastanawiam się czy wyczujecie smak coli, bo odczucia moje i innych dziewczyn w tej kwestii nie są zgodne ;)
    karin-29
    2010/08/26 08:53:23
    Własnie upiekłam Twoje ciasto i muszęp przyznac, że jest naprawdę pyszne, mega czekoladowe:)
    Gość: Doris, *.ppcom.3s.pl
    2013/08/15 19:11:55
    Autorko, bardzo serdecznie Ci dziękuję za ten przepis. Zmodyfikowałam go "pod siebie" (zamiast cukru stewia, nie dodawałam kakao, ani orzechów, za to rodzynki i żurawinę oraz - bo ciasto wydawało mi się za luźne - otrębów pszennych) i wyszło naprawdę cudowne ciasto - coś pomiędzy murzynkiem, a piernikiem. A na to polewa z czekolady (tabliczka mlecznej, kilka kostek gorzkiej) i likieru migdałowego. Piekłam w 180-185 stopniach, a na końcu jeszcze kilka minut w 190.

    OdpowiedzUsuń