piątek, 2 października 2009

Kuskus z warzywami

Czy Wam też jesień kojarzy się z porządkami? Mnie tak. Z jesiennymi gruntownymi porządkami w domu i ogrodzie. Teraz postanowiłam też posprzątać na blogu, a raczej w moim folderze zawierającym zdjęcia przeznaczone do wklejenia razem z przepisem. Nazbierało mi się kilka zaległych zdjęć i to bardzo zaległych, bo kuskus z warzywami który chcę dziś pokazać przygotowałam  w maju 2008 roku. Kilka zdjęć już się tutaj nie pojawi, bo mi się po prostu nie podobają zdjęcia które robiłam na początku blogowania.

Wracam jednak do kuskusu. Danie bardzo nam smakowało, dobrze to pamiętam, a podałam je z pieczonym mięsem.
Przepis znalazłam u Casi.


Składniki:
- 1,5 szklanki kuskusu
- 1 czerwona papryka
- 2 czerwone cebule
- 1 puszka kukurydzy
- olej
- pieprz i sól.
Paprykę i cebulę pokroić w drobną kostkę. Na patelni rozgrzać olej i wrzucić najpierw paprykę. Smażyć ją ok. 10 minut, a gdy zmięknie dodać cebulkę i dusić następnych 5-10 minut. Pod sam koniec dorzucić odsączoną kukurydzę. Wystarczy jej dosłownie 1 minutka.
Do małego garnuszka lub salaterki wsypać kuskus. Zalać go wrzącą wodą (lub bulionem), tak aby jej poziom znajdował się ok. pół cm na powierzchnią kaszki. Wymieszać dokładnie i zostawić pod przykryciem na 5 minut.
Po tym czasie wrzucić gotową kaszę na patelnię z warzywami, dokładnie wymieszać oraz doprawić do smaku solą i pieprzem.

1 komentarz:


  1. szarlotek
    2009/10/02 10:41:42
    Też muszę posprzątać w swoich zdjęciach, ale nie mam ich tak dużo, więc powinnam podołać. U mnie kuskus , to takie rezerwowe danie, jak nie chce mi się gotować a jedyne na co mam ochotę, to sięgnąć po gotowe produkty :)
    mietowka22
    2009/10/02 11:07:36
    ja przepadam za kuskusem ale niestety moja rodzinka nie za bardzo więc nie często gości u nas na stole, ale twój wygląda przepysznie i tak kolorowo :)
    aga-aa
    2009/10/02 11:50:45
    kuskus to fajna sprawa, można z nim robić takie mieszanki smakowe, że nigdy się nie znudzi :)
    majanaboxing
    2009/10/02 12:59:35
    Pyszny ten kuskus:)
    A ja nie mam zaległości we wpisach hi hi ;) Miałam po urlopie, ale teraz jestem na czysto;)
    ugotujmy
    2009/10/02 13:20:29
    te jesienne porządki wciąż jeszcze przede mną
    a kuskus z warzywami lubię bardzo
    vespertinee
    2009/10/02 13:28:50
    O, ja tez kuskus sobie upatrzyłam na obiad :) ALe nie dzisiaj, na jakiś przyszły czas...
    atina_bc
    2009/10/02 15:14:02
    Edysiu pysznie wygląda:) Ja znam ten przepis, bo juz nie raz z niego korzystałam, a darzę go dużym sentymentem:) Pozdrawiam:)
    margot11
    2009/10/02 16:34:14
    Edysia, a ja mogę czasami do ciebie na obiad przyjechać , takie pyszności serwujesz
    edysia79
    2009/10/03 10:44:00
    Szarlotku Ty masz jakieś zaległe zdjęcia? Niemożliwe! ;)
    Ja często kuskus stosuję jako dodatek do dań, kiedy nie chce mi się na przykład ryżu gotować, albo nie mam na to czasu.

    Miętówko ja kuskus lubię, mąż troszkę mniej, a już synek najmniej, ale jakoś udaje mi się go czasem przemycić do naszego jadłospisu ;)

    Aga masz rację, kuskus jest bardzo uniwersalny

    Majanko ja sobie ciągle obiecuję że wpisy będę robić codziennie żeby zaległości nadrobić, ale jakoś mi nie wychodzi hihi

    Asiejko wiesz, ja lubię takie porządki. I kuskus też :)

    Vespertinee no to jestem ciekawa w jakim wcieleniu ten kuskus u Ciebie zobaczę :)

    Anitko pamiętam ten w Twoim wydaniu :)

    Margot proszę bardzo, zapraszam serdecznie. A może masz na coś specjalną ochotę? ;)
    margot11
    2009/10/03 11:27:14
    obojętnie , wszystko pysznie wygląda ( tylko bez ryb i mięsa bo nie jadam)
    cuda.wianki
    2009/10/03 15:32:29
    ha! nic mi nie mow o balganie w zdjeciach... kus kus owszem, ale facet niestety by krecil nosem :-(
    abbra
    2009/10/03 17:36:15
    Apetyczny dodatek do pieczonego mięsa ! I bardzo kolorowy :)
    edysia79
    2009/10/04 10:14:22
    Margot nie ma sprawy, coś wymyślę, tylko powiedz kiedy ;)

    Cudawianko mój też troszkę kręci, le tylko troszkę ;)

    Abbro w sam raz na jesień, bo to takie troszkę jesienne kolory :)

    OdpowiedzUsuń