niedziela, 3 października 2010

Bigosik z kabanosami

Miałam w lodówce opakowanie kiszonej kapusty z której miałam zamiar robić surówki do obiadów. Jednak zamiast surówek zrobiłam bigosik z kabanosami. Inny od tradycyjnego bigosu, bo z dodatkiem czerwonej papryki, pora oraz śmietany.

Był bardziej kwaśny od mojego poprzedniego bigosu, ale myślę, że to przez to, że użyłam kupnej kapusty, a nie tak jak poprzednim razem domowej.

W każdym razie smakował nam, chociaż dla synka jednak zbyt kwaśny był i zjedliśmy go we dwójkę. Następnym razem kapustę obgotowałabym, wodę wylała i dopiero przy drugim gotowaniu postępowałabym zgodnie z przepisem. Wszystko jednak zależy od tego jak bardzo kwaśnej kapusty użyjecie.




Składniki:
- 1 czerwona papryka
- 2 cebule
- 2 łyżki oliwy
- 2 łyżki cukru
- 1 łyżka słodkiej papryki
- 1 łyżka ostrej papryki
- 500 ml bulionu warzywnego
- 500 g kiszonej kapusty
- 1 por
- 200 g kabanosów
- 2 łyżeczki mąki pszennej
- 4 łyżki kwaśnej śmietany 18%
- 1 łyżeczka soku z cytryny
- sól i pieprz


Paprykę pokroić w paseczki, cebulę w półplasterki. Na oliwie zeszklić cebulę, oprószyć dwiema łyżkami cukru, ostrą i słodką papryką, zamieszać, krótko podsmażyć. Dolać bulion, dobrze odciśniętą i pokrojoną kapustę oraz paprykę. Dusić pod przykryciem na małym ogniu przez około 15 minut, lub do czasu, kiedy kapusta będzie prawie miękka.

Pora pokroić w krążki, kabanosy w ukośne plasterki. Dodać do gotującej się kapusty. Mąkę wymieszać ze śmietaną, wlać do garnka. Zagotować i gotować jeszcze przez około 5 minut. Doprawić do smaku sokiem z cytryny, solą i pieprzem.

1 komentarz:


  1. majanaboxing
    2010/10/04 06:47:01
    Smakowicie wygląda Twój bigosik Edysiu !:)
    MIłego dnia:)
    kulinarnespotkania
    2010/10/04 08:40:05
    az slinka cieknie na sam widok, mniam:)
    milk_chocolate84
    2010/10/04 09:00:02
    wspaniale wygląda :)) Ale mi chęci narobiłaś ;)
    wiosenka27
    2010/10/04 15:07:48
    A ja lubię kwaśno. Nawet bardzo:)
    Gość: Gutek, *.adsl.inetia.pl
    2010/10/05 20:49:11
    He he... dzisiaj właśnie rozmawiałem, że fotgrafowanie bigosu to "ryzykowna" sprawa :) Twój jest bardzo ładny :)))
    Gość: krzysztof, *.rev.sfr.net
    2011/11/20 16:37:59
    Bardzo dziekuje za przepis , dzieki niemu mialem dzisiaj bardzo dobry obiad.
    Wprowadzilem tylko mala zmiane , zamiast kabanosow uzylem bardzo dobrej kielbasy .

    OdpowiedzUsuń