sobota, 30 października 2010

Lazania z mięsem

Długo się zbierałam do zrobienia swojej pierwszej lazanii. Od czasu do czasu kusiła mnie na różnych blogach, ale aż do dzisiaj się opierałam. Dziś na obiad zjedliśmy lazanię i już wiem, że niedługo znów pojawi się na naszym stole, chociaż może poszukam jeszcze innego przepisu. Może dodam inne warzywa, a może zrezygnuję z mięsa i zrobię lazanię warzywną? Tego jeszcze nie wiem, ale na pewno długo nie będę czekać, skoro zużyłam tylko połowę opakowania makaronu ;)

W każdym razie ta wersja jest pyszna, polecam!


Kończę tym wpisem kampanię Makaron rządzi zdrowo, ale z makaronem w mojej kuchni rozstawać się nie mam zamiaru i w związku z tym mam do Was pytanie: czy macie jakieś ulubione potrawy z makaronem w roli głównej i chcielibyście się nimi zemną podzielić? Jeśli tak, to wpiszcie je w komentarzach do tego wpisu, a ja na pewno skorzystam :)






Składniki
(na 6 porcji):
- 12 płatów makaronu do lazanii
- 150 g tartego żółtego sera do posypania

sos boloński:
- 1 kg mielonego mięsa
- puszka krojonych pomidorów
- 1 cebula
- 1 duża marchew
- 1 łyżka oleju do smażenia
- 3 łyżki (mała puszka) koncentratu pomidorowego
- 4 ząbki czosnku
- słodka papryka w proszku (1/2 łyżeczki)
- oregano (1-1,5 łyżeczki)
- sól i pieprz

beszamel:
- 25 g masła
- 500 ml mleka
- 2 łyżki mąki pszennej
- 2 surowe żółtka
- gałka muszkatołowa
- sól i pieprz


Przygotowanie sosu bolońskiego:
cebulę pokroić w drobną kostkę, marchew zetrzeć na dużych oczkach i razem smażyć na oleju przez 10 minut. Następnie dodać mielone mięso, drobno posiekany czosnek i przyprawy. Gdy mięso będzie gotowe (ok. 10-15 minut) dodać pomidory z zalewą i koncentrat. Wszystko razem wymieszać i gotować jeszcze około 10 minut.

Przygotowanie beszamelu:
w rondlu na małym ogniu rozgrzać masło i dodać mleko. Następnie wsypać mąkę i po dokładnym wymieszaniu rózgą dodać żółtka. Dokładnie rozmieszać i na końcu wsypać przyprawy. Mieszając zagotować, a potem gotować jeszcze przez 5 minut.


Na dno formy do pieczenia o wymiarach około 30x15 cm wylać kilka łyżek beszamelu, na nim ułożyć trzy płaty makaronu. Kolejno nałożyć warstwę mięsa i znowu płaty makaronu. Na makaronie rozsmarować kolejną część beszamelu i znów mięso. Przekładać tak aż do wyczerpania składników, tak, żeby ostatnią warstwą były płaty makaronu bardzo dobrze pokryte beszamelem.

Tak przygotowaną lazanię włożyć do rozgrzanego do 180 st.C piekarnika i zapiekać przez 45 minut. 5 minut przed końcem pieczenia potrawę posypać tartym serem.

Po wyjęciu z piekarnika należy odczekać około 5 minut, żeby lazania dobrze się kroiła.


Przepis z blogu Notme.

1 komentarz:

  1. Gość: Gosia, *.adsl.alicedsl.de
    2010/10/30 22:50:57
    oj,lasagne uwielbiamy i zdecydowanie zbyt rzadko ja przyrzadzam.....zaplanuje na ten tydzien....
    Pysznie sie prezentuje :)
    Milej niedzieli Edysiu :)
    Gość: Gosia, *.adsl.alicedsl.de
    2010/10/30 23:04:24
    acha- ja bardzo lubie taka naprzemienna z miesem,jak u Ciebie i szpinakiem-pycha-polecam :)
    wariatka327
    2010/10/30 23:28:34
    ecco39@wp.pl
    gosiaa99
    2010/10/30 23:38:15
    Ja w domu robie czesto lazanie, wszyscy bardzo lubia..a pozatym upieke dwie spore porcje i na chwile mam spokoj z gotwaniem;p -)
    A wlasnie jutro mam tez robic ;-)
    Pozdrawiam
    milk_chocolate84
    2010/10/31 00:26:39
    ja jutro ze szpinakiem robię :D Taka z mięsem też apetycznie wygląda :)
    atina_bc
    2010/10/31 05:32:29
    uwielbiam taka lazanie:)
    justmydelicious
    2010/10/31 08:38:39
    mogłabym ją jeść na śniadanie, obiad i kolację!
    majanaboxing
    2010/10/31 10:02:09
    Wygląda pysznie :) Uwielbiam lasagne z mięskiem :)
    aeljot
    2010/10/31 10:17:18
    Smakowity przepis, już zapisuję i na pewno skorzystam.
    A czy makaron wcześniej obgotowujesz ?
    edysia79
    2010/10/31 10:19:50
    Aeljot nie, makaronu nie obgotowywałam. Jeśli dobrze posmarujesz go beszamelem, to po upieczeniu będzie miękki.
    elau66wr
    2010/11/02 10:28:31
    Najprostsza potrawa z makaronem, która dzięki mojej mamie często gości na kolację (ha ha) i moich synków:
    Ugotować makaron al dente - jakikolwiek.
    Na patelni podsmażyć cebulkę z kiełbaską, wrzucić ugotowany makaron chwilę podgrzewając wbić całe jako i dobrze ściąć mieszając z makaronową masa. Na koniec wrzucić utarty zółty ser (taki co się ciągnieeeeeee). Wymieszać - wyłożyć na wielki talerz i polać ketchupem.
    - O już nie ma?
    Gość: , *.satkol.pl
    2010/12/22 16:47:52
    elau66wr - co ty piszesz?! makaron z kiełbasą ?! I ketchupem ?!
    aneczkazminska
    2012/02/02 10:26:52
    Dzięki za fajny przepis :)

    OdpowiedzUsuń