piątek, 15 października 2010

Pomidorowa z makaronem

Ciągle szukam przepisu na idealną zupę pomidorową. Społeczna kampania "Makaron rządzi zdrowo" w której biorę udział zachęciła mnie do wypróbowania kolejnego przepisu. I powiem Wam, że to już prawie jest to. Zupa ma piękny kolor i dzięki dodatkowi keczupu lekko pikantny smak. Dodatkowo ma ładny, ziołowy aromat. Smakowała nam, dała się szybko ugotować, co też jest jej zaletą, ale będę szukać dalej.

A może Wy macie jakiś sprawdzony przepis na pomidorową i zechcecie się nim ze mną podzielić?




Składniki:
- 500 g przecieru pomidorowego
- 1 litr bulionu warzywnego
- 1 cebula
- 1 łyżka masła
- 2 łyżki keczupu
- po pół łyżeczki suszonego tymianku i oregano
- 3 garści makaronu (grubsza nitka)


Cebulę drobno posiekać, zeszklić na maśle. Dodać przecier pomidorowy oraz roztarty w palcach tymianek i oregano,  i razem smażyć jeszcze przez 5 minut. Następnie przelać do garnka z gorącym bulionem, dodać keczup, zagotować.

Dodać makaron ugotowany al dente w osobnym garnku, wymieszać i podawać.

1 komentarz:

  1. iv_z_kokoko
    2010/10/15 14:39:01
    A ja dziś też robiłam pomidorową z makaronem :)
    kulinarnespotkania
    2010/10/15 15:28:54
    ale smaczna zupka:) pycha:)
    ugotujmy
    2010/10/15 17:18:10
    dla mnie idealna pomidorowa to ta ugotowana przez Mamę.. z ryżem, pyszna.
    mietowka22
    2010/10/15 19:00:52
    u mnie wczoraj była ale z ryżem :-)
    malgorzata-p17
    2010/10/15 19:20:13
    ja gotuję bez keczupu - robię wywar mięsno warzywny , do niego dodaję koncentrat pomidorowy i całość zaprwaiam śmietaną-zupa jest wyborna! aha zupę ozdabaim kleksem śmietany i posypuję zieleninką:)
    viridianka
    2010/10/15 21:04:51
    oczywiście od Babci jest najpyszniejsza ((;
    majanaboxing
    2010/10/15 22:03:34
    Pomidorową kocham, chyba w każdej wersji mi smakuje. Najbardziej to chyba najprostsza, z makaronem albo ryżem, mniam:)
    zaytoona
    2010/10/15 22:08:40
    Właściwie wszystko zależy od tego, jakie zupy lubimy - czy takie "ciężkie" na śmietanie, czy niezabielane i lekkie. Ja najbardziej lubię zupę przygotowywaną z pomidorów w puszce z dodatkiem bazylii i odrobiną śmietany. Pyszna prostota.

    Pozdrawiam!
    silasmaku
    2010/10/15 22:53:57
    Moja ulubiona zupa !! Do tej pory gotowałam pomidorową z koncentratu pomidorowego, ale ostatnio zaczęłam przygotowywać przecier sama. Najlepsze do tego są podłużne pomidory- mają najmniej pestek i dużo miąższu. Z tych pomidorów nie ma lepszej zupy pomidorowej! Zdecydowanie polecam!
    karmel-itka
    2010/10/15 23:54:10
    kolorek wspaniały.
    pomidorowa rządziła i rządzi w moim jadłospisie.
    justmydelicious
    2010/10/16 17:18:33
    ja mam swoją ulubioną tu:
    justmydelicious.blogspot.com/2010/06/zupa-pomidorowa-z-pomaranczami-i-mieta.html

    ale na tą Twoją też bym się skusiła :)
    milk_chocolate84
    2010/10/16 20:50:44
    kolor wspaniały :) Ja tam na pomidorówkach się nie znam :P Najlepszą gotuje mój mężczyzna! Kolor też ma super, ale nie mam pojęcia co on do niej dodaje ;)
    Gość: Ivon, 195.117.67.*
    2010/10/18 11:58:37
    Pomidorowa to u nas numer 1 spośród zup.
    Twoja wygląda apetycznie !!!!!
    Gość: kastora, *.v54.interkam.pl
    2012/06/13 21:13:28
    Witam. Pomidorowa w moim domu to już domownik całą gębą. Dlaczego? Otóż mój syn tak ukochał sobie tą zupę,że je ją codziennie od....16-stu miesięcy!!!Konsultowałam się z medykiem,zrobiłam badania-wszystko w normie. Liczę na wpis do znanej ogółowi KSIĘGI. Doszłam do miejsca w którym robię zupę bez zastanowienia:))) Początkiem zawsze jest rosół,z kilku mięs,warzywami i kłączem kopru,potem odlewam trochę dla w/w pomidorowożercy i dodaję pomidory,które sama robię-obrane ze skóry krojone w kawałki i wekowane. Przecieram je przez sito,to daje aromat-w sezonie używam świeżych-potem odrobina bazylii-idealnie,jeśli świeża-a na koniec jogurt naturalny Danona,bo do niego przekonał mnie nieżyjący już Pan Maciej Kuroń. Pomidorowa-domowa-rutynowa? :))))Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń