niedziela, 4 stycznia 2015

Barszcz czerwony na zakwasie

Skoro zrobiłam zakwas buraczany, to i barszcz na zakwasie ugotowałam. Barszcz bardzo dobry, delikatny w smaku i w pięknym kolorze.
Korzystałam z przepisu Karoliny, ale dodałam jeszcze wywar z suszonych grzybów, bo bez niego czegoś mi w smaku brakowało.



Składniki:
  • 50 g suszonych grzybów
  • 3 marchewki
  • 3 pietruszki
  • 1 nieduży seler
  • por
  • 3 liście laurowe
  • 4 ziarna ziela angielskiego
  • sól, pieprz
  • 1 kg buraków
  • ok. 250 ml zakwasu buraczanego

Suszone grzyby zalać dzień wcześniej szklanką zimnej wody i odstawić na noc. Następnego dnia ugotować je pod przykryciem do miękkości (około 20-30 minut). Ugotowane grzyby wyjąć i dodać do kapusty z grochem lub farszu do uszek czy pierogów, wywar zachować.
Do garnka wlać 2,5 - 3 litry wody. Zagotować i do wrzącej wody włożyć obrane warzywa, liście laurowe i ziele angielskie. Gotować pod przykryciem na małym ogniu aż warzywa będą miękkie. Warzywa wyjąć z wywaru i dodać do sałatki jarzynowej (oprócz pora), wywar zachować.
Buraki wyszorować i ugotować (w szybkowarze zajmuje to ok. 10-25 minut, w zależności od ich wielkości, w garnku dłużej). Ugotowane buraki ostudzić, obrać i pokroić w plastry.
Do ugotowanego wywaru dodać pokrojone buraki i podgrzać. Dodać wywar z grzybów oraz zakwas buraczany, doprawić solą i pieprzem i ponownie podgrzać. Nie gotować, bo barszcz straci kolor.
Odstawić na kilka godzin, żeby barszcz nabrał ładnego koloru.
Przed podaniem również nie gotować, a jedynie podgrzać.

1 komentarz:


  1. mikimama
    2015/01/03 13:27:23
    Dla mnie to bardzo szlachetna zupa...
    Piękny ma kolor...
    jolantaszyndlarewicz
    2015/01/05 15:13:48
    Ja do takiego barszczu już nie dodaję buraków, ale za to grzybek jest konieczny:)

    OdpowiedzUsuń