środa, 7 stycznia 2015

Sernik z bezą kokosową

Jeden z naszych ulubionych serników. Piekłam go już kilka razy, ale zawsze zostawał zjedzony zanim zdążyłam zrobić mu zdjęcie. Tym razem, jak widać zdążyłam, więc przepis nareszcie może się pojawić na blogu.
Agnieszka - pozdrawiam serdecznie i dziękuję za przepis :)




Składniki (na formę 40 x 25 cm)
na ciasto:
  • 300 g mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 150 g cukru pudru
  • 2 żółtka
  • 1 jajko
  • 150 g masła w temperaturze pokojowej
  • 1 łyżka cukru z wanilią
na warstwę serową:
  • 700 g kremowego twarogu
  • 1 czubata łyżka mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka cukru z wanilią
  • 150 g cukru pudru
  • 2 żółtka
  • 1 jajko
  • 500 ml mleka
na warstwę kokosową:
  • 4 białka
  • szczypta soli
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 1 łyżeczka mąki ziemniaczanej
  • 200 g wiórek kokosowych

Przygotować ciasto:
masło utrzeć z cukrem pudrem i cukrem z wanilią, następnie dodać jajko oraz żółtka i utrzeć na gładką puszystą masę. Zmniejszyć obroty miksera i po łyżce dodawać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia (ciasto jest gęste i lepiące). Wyrobione ciasto na chwilę odstawić i w tym czasie przygotować formę - wyłożyć ją papierem do pieczenia lub wysmarować masłem.
Przygotowaną formę wylepić ciastem razem z bokami - przynajmniej do połowy wysokości boków, a nawet nieco więcej.

Przygotować masę serową:
twaróg utrzeć z cukrem, jajkiem, żółtkami i mąką ziemniaczaną na puszystą masę. Zmniejszyć obroty miksera do minimum i powoli wlewać mleko. Masa serowa będzie bardzo rzadka.
Masę serową wlać na ciasto w formie.


Formę z ciastem włożyć do piekarnika nagrzanego do 180 st.C i piec przez około 45-50 minut, aż masa serowa stężeje i nie zapadnie się pod masą kokosową.

Kiedy ciasto się piecze przygotować warstwę kokosową:
białka ubić ze szczyptą soli na sztywną pianę, zmniejszyć obroty miksera i dodać cukier oraz mąkę ziemniaczaną. Mikser wyłączyć, wsypać kokos i wszystko wymieszać łyżką.

Podpieczone ciasto wyjąć ostrożnie z piekarnika, na wierzchu rozsmarować masę kokosową i ponownie wstawić do piekarnika. Piec przez kolejne 15-20 minut, aż wierzch się zarumieni.

1 komentarz:


  1. solankino
    2015/01/07 16:21:40
    Spodobał mi się Twój przepis :) Skopiowałam go i myślę upiec. Pozdrawiam.
    Gość: Pani M, *.icpnet.pl
    2015/01/07 18:31:19
    Uwielbiam serniki ale z bezą jeszcze nie jadłam. Wygląda zacheęcająco!
    Gość: pollyzeczki, *.dynamic.chello.pl
    2015/01/07 19:47:31
    kiedyś czesto robiłam taka bezę ,zapomnialam jakos o niej..
    gin86
    2015/01/09 22:07:37
    Mmm, wygląda smakowicie :)
    wedelka
    2015/03/20 10:27:05
    Edytko, wypróbowałam ten przepis. Sernik wyszedł przepyszny: bardzo delikatny, wprost rozpływał się w ustach. I ta beza na wierzchu. Cudo. Dziękuję za przepis i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń