czwartek, 15 stycznia 2015

Ciastka smażone. Rozetki

Kruche ciastka smażone w głębokim tłuszczu, które najlepiej smakują właśnie teraz, w karnawale. Smażenie rozetek zajmuje sporo czasu, ale warto. Są delikatne i chrupiące, a kształty zachęcają do jedzenia wszystkich, szczególnie dzieci. Moje ulubione to śnieżynki, ale można też znaleźć formy w kształcie kwiatka, koniczyny czy motyla. Najbardziej lubię je jeść od razu po usmażeniu, kiedy tylko trochę przestygną., tak samo jak faworki.



Składniki (na około 60 ciastek):
  • 2 jajka
  • 1,5 łyżeczki cukru pudru
  • 1 szklanka (250 ml) mleka
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 2 łyżeczki mąki ziemniaczanej

Wszystkie składniki zmiksować na gładkie ciasto w blenderze. Ciasto powinno mieć konsystencję gęstego ciasta naleśnikowego. Przykryć i wstawić do lodówki na 60 minut.
W głębokim garnku mocno rozgrzać olej. Włożyć foremkę do robienia ciastek (postawić ją w garnku rączką do góry). Podgrzewać kilka minut. Nagrzaną foremkę szybko moczyć w cieście tak, żeby nie zalać jej górnej krawędzi, bo usmażone ciastko oblepi foremkę i nie da się go zdjąć bez jego połamania. Foremka ma odpowiednią temperaturę jeśli po włożeniu jej do ciasta usłyszycie syknięcie. Foremkę z ciastem natychmiast przenieść do rozgrzanego oleju i smażyć przez około 25-30 sekund, aż ładnie się zarumieni (kiedy usmażycie pierwsze ciastko możecie nieco zmniejszyć ogień).
Usmażone ciasto przy pomocy widelca delikatnie zepchnąć na talerz wyłożony ręcznikiem papierowym, żeby odsączyć je z tłuszczu. Przed podaniem posypać cukrem pudrem. Najlepiej smakują, kiedy są jeszcze ciepłe.

1 komentarz:


  1. jolantaszyndlarewicz
    2015/01/15 17:44:32
    Uwielbiałam te ciasteczka, w dzieciństwie pożyczałam foremkę od koleżanki z klasy, a później stałam pół dnia przy kuchni i smazyłam:). Edytko przywołałaś mile wspomnienia:)
    Gość: Gosia, 109.77.3.*
    2015/01/15 18:10:50
    Jakie piękne :) Muszę kupić takie foremki i spróbować, bo nigdy nie jadłam.
    Pozdrawiam
    Gość: Liwka, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2015/01/15 18:18:29
    Prawdziwe dzieła sztuki ;)
    Gość: Pani M., *.icpnet.pl
    2015/01/15 18:50:13
    Prześliczne! Wyglądają jak śnieżynki!,,
    komarka
    2015/01/15 21:54:35
    Ale ładnie wyglądają! :) To chyba najładniejszy kształt rozetkowy, jaki widziałam. A samo smażenie rozetek to już fajna zabawa :)
    gosik2.0
    2015/01/16 00:14:03
    Uwielbiałam te ciasteczka, ale foremki zaginęły przy kolejnych przeprowadzkach.
    abbra
    2015/01/16 20:36:57
    Bardzo ładne gwiazdki !
    Gdzieś mam podobną foremkę , ostatni raz używałam jej kilka lat temu ;) Chyba ją wyciągnę ;)
    gin86
    2015/01/17 16:52:53
    Są prześliczne!
    Muszę gdzieś znaleźć takie foremki :)
    bernadettap
    2015/01/30 16:46:50
    Edytko, melduję, że ciastka już usmażyć i zjedzone- są pyszne! Dokładnie takie, jak te, które jadłam w dzieciństwie :)

    OdpowiedzUsuń