wtorek, 27 stycznia 2015

Ciastka karbowane z marmoladą

Uwielbiam takie ciasteczka z marmoladą. Moje ulubione to te w kształcie prostokąta z paskiem marmolady na środku. Do tej pory je kupowałam, ale teraz już wiem, jak je upiec. I wiecie co? Są o wiele lepsze, jak to domowe. Moje dzieci też je pokochały i coś czuję, że teraz często będę je piekła, zwłaszcza, że ich przygotowanie nie jest trudne i nie zajmuje dużo czasu.

Przepis znalazłam na blogu Doroty.




Składniki:
  • 220 g masła w temperaturze pokojowej
  • 100 g cukru pudru
  • 2 żółtka
  • 300 g mąki pszennej
  • 50 g mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • szczypta soli
  • kilka łyżek twardej marmolady

Masło zmiksować na jasną, puszystą masę. Zmniejszyć obroty miksera i stopniowo wsypywać cukier. Następnie dodać żółtka, ekstrakt z wanilii i zmiksować.
Do masy maślanej dodać mąkę pszenną, mąkę ziemniaczaną oraz sól i zmiksować na gładką masę.
Gotowe ciasto nakładać do rękawa cukierniczego lub maszynki do wyciskania ciastek z końcówką w kształcie gwiazdki. Na blachę wyłożoną papierem do pieczenia wyciskać okrągłe ciastka. Można zachować niewielkie odstępy, bo ciastka nie wyrastają dużo. Na środek każdego ciastka nałożyć trochę marmolady.
Piec w piekarniku nagrzanym do 180 st.C przez około 12-15 minut.


1 komentarz:


  1. kabamaiga
    2015/01/27 17:29:17
    Moje dzieciaki uwielbiają tego typu ciasteczka.

    p.s. ładna taca ;)
    edyta_rosner
    2015/01/28 10:20:31
    Karolina nic dziwnego, że dzieciaki je uwielbiają, skoro i dla mnie takie ciastka to smak dzieciństwa :)
    A taca tak, ładna i fotogeniczna ;)
    prondek.jan
    2015/01/28 15:20:38
    nie tylko dzieci uwielbiają takie ciasteczka :) jeszcze dzisiaj postaram się namówić żonę na zrobienie takich smakołyków :D

    Zapraszam również na bloga mojej kochanej żonki kuchniapelnapasji.blogspot.com/
    gin86
    2015/01/28 20:01:45
    Też takie uwielbiam :) Niby takie proste, a zdecydowanie mają w sobie "to coś" :)
    jolantaszyndlarewicz
    2015/01/29 12:38:25
    Uwielbiam te ciastka, koniecznie muszę je upiec:) .... tylko twardą marmoladę musimy kupić:). Pozdrawiam Edytko:)
    majawitka
    2015/02/03 10:18:43
    Po raz kolejny uderza mnie, że Twoje wypieki czy dnia wyglądają dokładnie jak produkty ze sklepów czy restauracji. To wielka sztuka wypracować umiejętność tak dobrego odtwarzania produktów :) dbanie o szczegół, że tylko modelarstwo i numizmatyka mają większe :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń