sobota, 22 listopada 2008

Piernik doskonały

Nie wiem czy na prawdę jest to przepis na doskonały piernik, gdyż za mało ich jeszcze upiekłam. Z opinią Frezji-finezji która przepis umieściła w Galerii Potraw zgadzają się jednak mąż i mama. Dla męża ten piernik jest idealny i stwierdził że tak dobrego i puszystego jeszcze nie jadł. Synek zresztą, tak samo jak ja, też się tym ciastem zajada. Moja mama już zabrała sobie przepis i ma zamiar upiec to ciasto na święta.
Takie opinie powinny wystarczyć jako polecające ten piernik do upieczenia :)
 
 
Składniki:
- 1 szklanka płynnego miodu
- 3/4 szklanki cukru pudru
- 3 szklanki mąki pszennej
- 8 jajek
- 2 łyżki oleju
- 1 łyżka przyprawy do piernika (dałabym więcej następnym razem)
- 1 łyżka kakao
- 1 łyżka sody oczyszczonej rozpuszczonej w 1/3 filiżanki wody

na krem:
- 1 opakowanie budyniu waniliowego
- 400 ml mleka
- 1/3 kostki masła
- odrobina aromatu waniliowego

- słoik dżemu truskawkowego
- polewa czekoladowa
- orzechy do posypania

Jajka zmiksować z cukrem, następnie stopniowo wsypywać mąkę wymieszaną z przyprawą do piernika i kakao. Na końcu wlać miód, olej i rozpuszczoną sodę, zmiksować.  Ciasto wylać do natłuszczonej i posypanej mąką blachy o wymiarach 23x34 cm. Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec w 180C przez 40-50 minut.

Przygotować krem: ugotować budyń, garnek od razu przykryć folią spożywczą i zostawić do ostygnięcia. (folia spowoduje to, że na wierzchu budyniu nie zrobi się "kożuch" po wystygnięciu i w masie nie będzie grudek) W misce utrzeć masło na puch, nadal miksując po łyżce dodawać zimny budyń, dodać aromat i utrzeć na gładką masę.

Ciasto przekroić na trzy blaty. Pierwszy posmarować masą budyniową, przykryć drugim ciastem, rozsmarować dżem i położyć trzeci kawałek ciasta.
 
Polewę przygotować wg przepisu, lub stopić w kąpieli wodnej czekoladę i polać ciasto. Posypać posiekanymi orzechami (użyłam mieszanych włoskich i laskowych). Odtsawić do zastygnięcia polewy.
 

1 komentarz:


  1. iis111
    2008/11/23 00:01:59
    Nigdy nie przepadalam na piernikiem, ale taki z kremem mnie przekonuje;)
    majanaboxing
    2008/11/23 00:02:13
    Edysiu, Twoj piernik wygląda wspaniale !!! Ja zbieram w tej chwili wszystkie piernikowe przepisy aby coś wybrać na święta :)) Pewnie bede robić tydzien przed swietami.
    Piękne zdjęcia i bardzo bardzo pachnące piernikowo - a jest to zapach, ktory uwielbiam i ktory siedzi mi w głowie juz :)) Pozdrówka
    edysia79
    2008/11/23 00:17:33
    Iwonko jeszcze nie zniknęłaś? Piernika z kremem jeszcze nie jadłam, to jest mój pierwszy i bardzo udany :)

    Majanko Ty o tej porze przed komputerem??? ;)
    Ja pierniki zawsze na Boże Narodzenie tylko piekłam, tak jak moja mama, ale teraz, kiedy piszę bloga i kiedy spadł śnieg, już czuję się upoważniona do piernikowania ;)
    andzia-35
    2008/11/23 01:16:40
    Śliczny i na pewno przepyszny!
    atina_bc
    2008/11/23 06:28:29
    Edysiu wygląda rewelacyjnie! Ja uwielbiam pierniki, a w tym roku przygotowałam sobie ciasto na staropolski - zobaczymy jaki bedzie, bo na GP też zebrał dużo pochwał:) Jak Twoje zdrówko? Mam nadzieję, że czujesz sie już dużo lepiej. Pozdrawiam.
    grumko
    2008/11/23 06:35:37
    Wygląda ekstra! Mam pytanie: czy nie ma problemów z pocięciem ciasta na 3 części? Nigdy jeszcze takiej sztuczki nie robiliśmy
    Gość: Krokodyl, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2008/11/23 09:52:12
    Piękny piernik!!!
    A Tobie życzę zdrowia!!! Samej mi szkoda tych przepisów, których nie zrobiłaś.
    Pozdrawiam ciepło :-))
    Gość: rudasek35, *.multimo.gtsenergis.pl
    2008/11/23 11:04:15
    Edysiu,piernik wspaniały.Chyba skuszę się na niego i upiekę na święta.Pozdrawiam i zdrówka zyczę
    majanaboxing
    2008/11/23 11:12:36
    Edysiu, a zdarzyło sie,ze o tej porze hihi ;))) Co do piernika, ja też sie upoważniłam do upieczenia, bedzie w tygodniu na moim blogu, może jutro ;-))) U mnie też śnieg. Pozdrawiam.
    casiapaw
    2008/11/23 12:31:23
    Wierzę, że jest doskonały, bo wygląda przepięknie! Chyba najładniejszy piernik, jaki widziałam! Serio serio :)
    zemfiroczka
    2008/11/23 20:02:15
    Zjadłoby się! Prezentuje się fantastycznie!

    pozdrówka!
    abbra
    2008/11/23 21:06:31
    Super sernik Ci wyszedł Edysiu ! Elegancko się prezentuje na zdjęciach :)
    Piernika przekładane masą budyniową jeszcze nie robiłam - tylko taki z powidłami .
    edysia79
    2008/11/24 09:31:15
    Andziu pyszny, pyszny. Zachwytom nie było końca ;)

    Anitko ja też miałam zamiar upiec staropolski, ale jakoś nie zdążyłam się zabrać za wyrobienie ciasta. Zrobię w przyszłym roku ;)
    Trochę lepiej się już czuję, ale całkiem zdrowa jeszcze nie jestem. Dziękuję za troskę :)

    Andrzeju z przekrojeniem piernika nie było problemu. ciasto jest puszyste i kroi się jak biszkopt.

    Imbirku dziękuję :) Przepisy i tak wykorzystam, a co! ;)

    Rudasku upiecz go na święta, na pewno będziesz zadowolona :)

    Majanko ciekawa jestem jaki piernik upiekłaś :)

    Casiu chyba troszkę przesadziłaś, ale tylko troszkę ;)

    Oczko dziękuję :)

    Abbro to był mój pierwszy przekładany piernik i bardzo udany :)
    Gość: karolka, *.w90-7.abo.wanadoo.fr
    2008/11/24 14:01:34
    Bardzo apetycznie wyglada ten piernik. Az mam ochote wprosic sie na kawusie ;)
    edysia79
    2008/11/27 10:40:13
    Karolko cieszę się, że się podoba :)
    kuchareczka58
    2008/11/27 16:46:28
    Pięknie wygląda, skora tak go zachwalasz chyba będę musiała go upiec ;) pozdrawiam.
    notme-gotuje
    2008/11/27 21:45:59
    Wyglada doskonale ;) i mam nadzieje ze tak samo smakuje bo chetnie go wyprobuje :) Ja w moim zyciu tez za duzo piernikow nie upieklam, wiec zadowole sie nim na pewno. :)
    edysia79
    2008/11/27 22:09:40
    Kuchareczko zachwalam, bo jest tego wart :)

    Notme zapewniam, że smakuje tak, jak wygląda :) U nas pierniki tylko na Boże Narodzenie się piekło, więc wielu okazji do wypróbowywania przepisów nie miałam, ale teraz postaram się to nadrobić ;)
    mysza_klapsiara
    2008/12/02 12:37:27
    Wygląda cudownie! Uwielbiam pierniki, co rusz próbuję nowych przepisów. Na ten też przyjdzie pora :)
    edysia79
    2008/12/04 22:42:55
    Myszko ja też bardzo lubię pierniki i będę miała problem z wybraniem jakiegoś na święta ;)
    Będę się bardzo cieszyć kiedy zobaczę własnie ten na Twoim blogu :)

    OdpowiedzUsuń