czwartek, 19 marca 2015

Jabłka w cieście piwnym z Somersby Ederflower Lime

Kilka dni temu otrzymałam przesyłkę od Lorda Somersby, w której znalazłam napój piwny w nowym smaku ElderflowerLime, czyli kwiatu bzu i limonki. Połączenie smaków dla mnie zaskakujące, ale okazało się zaskakująco dobre. Napój ten to połączenie piwa i napoju w dwóch smakach. Słodki, musujący i orzeźwiający, bo najbardziej smakuje schłodzony, więc będzie doskonały na nadchodzącą wiosnę i lato. Najlepiej smakuje schłodzony i chociaż większość ludzi po prostu by go wypiła, ja postanowiłam spróbować znaleźć dla niego także zastosowanie kulinarne, bo jego smak kojarzy mi się z deserem. Zrobiłam jabłka smażone w cieście piwnym. Dzięki dodatkowi piwa ciasto w którym maczałam krążki jabłek było puszyste. Otrzymałam miękkie i soczyste jabłka w chrupiącym cieście. Takie placki najlepiej podawać na ciepło, posypane cukrem wymieszanym z cynamonem i szklanką schłodzonego #Somersby #ElderflowerLime.




Składniki:
  • 250 g mąki pszennej
  • szczypta soli
  • 1 łyżeczka cukru z wanilią
  • 2 jaja (żółtka i białka oddzielnie)
  • 3 łyżki oleju
  • 250 ml napoju piwnego Somersby ElderflowerLime
  • 4 jabłka średniej wielkości
  • cukier puder i cynamon do posypania
  • olej do smażenia

Żółtka ubić z olejem na jasną, puszystą masę. Dodać mąkę wymieszaną z solą i mieszając powoli dolewać piwo. Mieszać do uzyskania gładkiego, jednolitego ciasta. Miskę z ciastem przykryć czystą ściereczką i odstawić na około 45 minut w ciepłe miejsce. 
Po tym czasie białka ubić na sztywną pianę. Dodać ją do ciasta i delikatnie wymieszać drewnianą łyżką.
Jabłka obrać, usunąć gniazda nasienne i pokroić w krążki grubości około 5-6 mm. Na patelni dobrze rozgrzać olej. Krążki jabłek kolejno zanurzać w cieście tak, żeby całe były nim pokryte. Układać na patelni i smażyć z obu stron na złoty kolor. Usmażone jabłka układać na talerzu wyłożonym papierowym ręcznikiem, żeby pozbyć się nadmiaru tłuszczu.
Podawać na ciepło, przed podaniem posypać cukrem wymieszanym z cynamonem.

1 komentarz:

  1. ze
    Gość: materac kieszeniowy, *.static.edis.at
    2015/03/20 14:22:07
    Generalnie placki z jabłkami jadłem nie raz bo przyznam że bardzo bardzo je lubię :) ale w cieście piwnym, no tego nie próbowałem więc przy najbliższej okazji wypróbuję chętnie tenże przepis.
    jolantaszyndlarewicz
    2015/03/20 18:49:39
    Edytko świetny pomysł na wykorzystanie piwa .... a bąbelki na pewno dodały placuszkom puszystości:)
    Gość: http: pollyzeczki.blogspot.com, *.dynamic.chello.pl
    2015/03/22 19:47:12
    OO00 z piwem :) fajny przepis:)
    Gość: Wiktoria, *.static.sl-net.pl
    2015/03/22 22:52:26
    Robiłam to nie raz. Smakuje bardzo dobrze.
    twojciech83
    2015/03/25 21:24:13
    Jabłka i piwo? Hmm to musi być dobre. Bardzo oryginalny pomysł. Zaraz zrobię te placki na kolacje - żona się zdziwi :)
    serwis.laptopow2
    2015/03/26 12:23:12
    O pewnie przepis będzie bardzo przydatny na gorące dni! Już się nie mogę ich doczekać...
    Gość: Listonic, *.toya.net.pl
    2015/04/13 12:52:20
    witaj! Fajny przepis, pierwszy zresztą z Somersby, jaki kiedykolwiek znaleźliśmy. I bardzo miło nam widzieć przyciski Listonic. ;-) Jedno małe 'ale'. ;-) Czy jabłka koniecznie tzreba obierać ze skórki? ;-) Nie ma co pozbawiać przekąski witamin - w skórce znajduje się WIĘKSZOŚĆ błonnika i folianów, jakie znajdziemy w jabłku i dużo witaminy A oraz K. A krążki upieką się ze skórką czy bez. ;-) Serdeczne pozdrowienia z Łodzi! ;-)

    OdpowiedzUsuń