piątek, 6 marca 2015

Placki z jabłkami

W naszym domu często na piątkowy obiad podaję placki. Taki zwyczaj pamiętam jeszcze z dzieciństwa. Moja mama najczęściej robiła placki ziemniaczane (za którymi nie przepadałam), albo racuchy drożdżowe z jabłkami. Moje dzieci przepadają za plackami bananowymi, ale i takie jabłkowe bardzo chętnie jedzą. Genialnym pomysłem, który podpatrzyłam u Chillibite jest dodanie do placków piany ubitej z białek - dzięki temu są one lekkie i puszyste, w konsystencji podobne do drożdżowych, a przygotowane znacznie szybciej, bo bez wyrastania.

Przedwczoraj robiłam te placki po raz kolejny i w pośpiechu zapomniałam o ubiciu piany. Placki były smaczne, ale zabrakło im tej puszystości i były nieco oklapiałe, więc następnym razem już na pewno o tym nie zapomnę i Wam polecam pamiętać.





Składniki:
  • 1 kg jabłek
  • 2 jajka
  • 200g mleka
  • 200g mąki pszennej
  • szczypta soli
  • spora szczypta cynamonu
  • 25g cukru pudru
Jabłka obrać, usunąć gniazda nasienne, pokroić na półplasterki (ja używam do tego krajalnicy w kształcie jabłka).
Białka oddzielić od żółtek. Białka ubić na sztywną pianę. Żółtka roztrzepać z mlekiem, mąką, solą, cukrem i cynamonem na gładkie ciasto o konsystencji gęstej śmietany. Dodać jabłka, wymieszać. Następnie dodać pianę z białek i delikatnie wymieszać drewnianą łyżką.
Na patelni rozgrzać na średnim ogniu około 1 cm warstwę oleju. Łyżką nakładać nieduże porcje ciasta formując placuszki. Smażyć z obu stron na złoty kolor. Usmażone układać na talerzu wyłożonym papierowym ręcznikiem, żeby pozbyć się nadmiaru tłuszczu.
Podawać na ciepło posypane cukrem pudrem, lub bez cukru, jeśli jabłka były słodkie.

1 komentarz:


  1. bryssska
    2015/03/06 12:15:15
    uwielbiam, u mnie nazywamy je racuchami, maja takie piękne kolory;
    zapraszam na magicznakuchnia.blox.pl/html
    wedelka
    2015/03/06 13:28:17
    Razem z córką jesteśmy wielbicielkami wszelkich placków. Dziś na obiad tez pewnie jakieś będą :) Z jabłkami należą do jednych z ulubionych. Tylko mąż nie przepada za takimi posiłkami :)
    Gość: http: pollyzeczki.blogspot.com, *.dynamic.chello.pl
    2015/03/07 10:49:00
    u mnie tez takie placuszki ida "jak woda" :) piekne te twoje!
    jolantaszyndlarewicz
    2015/03/07 11:42:19
    Edytko to ja porywam przepis na te placki, bo moje dzieciaki uwielbiają racuchy wszelkiej maści ... a nie zawsze chce sie czekać:)
    Gość: Joanna, *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
    2015/03/07 20:43:10
    Świetny pomysł z ubitą pianą. Muszę spróbować, ponieważ ja robię bananowe z mąki amaranusowej i gryczanej i przez to wychodzą jeszcze bardziej oklapnięte:) Twoje na zdjęciu wyglądają bardzo kusząco i apetycznie:)
    Gość: Brzęczyszczykiewicz, *.play-internet.pl
    2015/03/08 22:35:05
    Przypomniało mi się dzieciństwo. Mój ojciec co sobotę na śniadanie robił właśnie takie placki.
    pozdrawiam
    brzeczyszczykiewicz.blog.pl/
    clarky
    2015/03/10 13:35:34
    Zdecydowanie nadaje się na niedzielny podwieczorek ;) Na pewno cała rodzina będzie uradowana nowym przepisem.
    Przy okazji polecam również oddanie jednego procenta na Fundację Pociecha: e-deklaracje2014.pl/pomoc-dzieciom/przekaz-1-na-fundacje-pociecha/ <-- tu znajdziesz więcej info o samej fundacji, jak również program i KRS
    smiech607
    2015/03/20 14:47:39
    Fajny przepis na pewno go sprawdzę.

    OdpowiedzUsuń