czwartek, 11 lutego 2010

"Sufleciki" owsiane z owocami

Lubimy płatki owsiane i wszystko co je zawiera: ciasta, ciasteczka, batony, czy granolę. Dlatego od razu kiedy w październikowym numerze magazynu "Moje Gotowanie" (nr 10/2009) zobaczyłam dwie strony przepisów w których główną rolę odgrywają właśnie one, płatki owsiane, wiedziałam że na pewno je wykorzystam. Zaczęłam od tego, dzięki któremu mogłam przetestować niedawno zakupione kokilki.

Test przepisu i foremek wypadł pozytywnie, nawet bardzo. "Sufleciki" nam smakowały, ja byłam nimi wręcz zachwycona, więc szczerze polecam. Wydaje mi się że świetnie sprawdzą się zarówno jako ciepły lub zimny deser jak i wartościowe drugie śniadanie.


Składniki (na 8-10 porcji):
- 300 g płatków owsianych zwykłych
- 150 ml soku pomarańczowego
- 150 ml soku jabłkowego
- 2 kwaśne jabłka
- 2 gruszki (u mnie z kompotu)
- 200 g jogurtu naturalnego
- 1 brzoskwinia
- 2 łyżki masła
- 3 łyżki brązowego cukru


Płatki wymieszać z sokiem pomarańczowym i jabłkowym. Jabłka i gruszki obrać, usunąć gniazda nasienne. Półtora jabłka i obydwie gruszki drobno pokroić, wymieszać z płatkami i jogurtem. Pozostałe jabłko i brzoskwinię przepołowić, pokroić w cienkie plastry.

Masę owsiano-owocową rozłożyć do wysmarowanych masłem kokilek. Na wierzchu każdej ułożyć plastry jabłka i brzoskwini oraz po wiórku masła, oprószyć cukrem.

Zapiekać w 180 st.C przez 5-10 minut.

1 komentarz:


  1. cuda.wianki
    2010/02/11 21:29:25
    ojej! nie nadazam za Toba Edysiu! alez pysznosci :-) czekam na wiecej platkow! ;-)
    kabamaiga
    2010/02/11 21:55:46
    Taka bardzo wykwinta wersja granoli. Cudne.
    p.s. oczywiście zagłosowałam :)
    majanaboxing
    2010/02/11 22:16:27
    Śliczne! :)))
    Bardzo lubię płatki owsiane i wczoraj rano jadłam owsiankę:) A takiego suflecika chętnie bym zjadła:)
    Gość: Kuchasia, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2010/02/11 22:24:53
    Śliczne sufleciki :-)
    kasiaaaa24
    2010/02/12 08:55:13
    Bardzo fajny pomysł :) Podoba mi się i ślicznie się prezentują :)
    olciaky
    2010/02/12 11:08:46
    Bardzo lubię takie pełnoziarnsite deserki:)))

    OdpowiedzUsuń