piątek, 20 czerwca 2008

Kolorowa sałatka z truskawkami

Druga moja sałatka z cyklu: "czy to na pewno do siebie pasuje?" Ten przepis kusił mnie już od zeszłego roku, ale jakoś nie miałam odwagi go zrealizować, bo truskawki i cebula z papryką w jednej sałatce? Teraz jednak stwierdziłam że do odważnych świat należy i zrobiłam ;) W efekcie uzyskałam bardzo kolorową sałatkę o słodko-kwaśnym smaku. Przyznam się szczerze, że mężowi bardziej smakowała niż mnie, ale zła nie była. Mąż nawet stwierdził że on chce częściej takie potrawy jadać ;)
Składniki:
- 1/4 główki sałaty lodowej
- 1 czerwona papryka
- 1 jabłko
- 1 czerwona cebula
- 1/2 zielonego ogórka
- 200 g truskawek
- 1 pierś z kurczaka
Na sos:
- 3 łyżki oleju
- 2 łyżki wody
- 1 łyżeczka octu winnego
- 1 łyżeczka miodu
- 1 łyżeczka musztardy
- przyprawy: mielona słodka papryka, czosnek granulowany, pieprz, oregano, suszona bazylia
- koperek do dekoracji (ja o nim zapomniałam)

Mięso pokroić w paseczki, usmażyć na oleju, ostudzić. Sałatę porwać na małe kawałki, paprykę, cebulę i jabłko pokroić w paseczki, a ogórka w półplasterki. Truskawki pokroić w ćwiartki, razem z pozostałymi składnikami włożyć do miski.
Wszystkie składniki sosu włożyć do małego słoiczka (przyprawy wsypywałam "na oko"), słoiczek zakręcić, kilka razy mocno wstrząsnąć aż składniki się połączą. Gotowym sosem polać sałatkę, można trochę dosolić do smaku, delikatnie wymieszać, żeby truskawki się nie rozpadły. Udekorować koperkiem.
Sałatkę podałam z grzankami ze zwykłego chleba.

Przepis pochodzi z magazynu "Kuchnia od kuchni" Winiary. Troszkę go zmieniałam, bo w przepisie był gotowy sos paprykowo-ziołowy, ja sos zrobiłam po swojemu :) Prawie po swojemu, bo musztardę i miód trzeba było dodać do sosu z torebki..

1 komentarz:


  1. iis111
    2008/06/20 21:16:58
    Ja nigdy nie ryzykuje i jak cos mi nie pasuje w przepisie to sie za niego nie zabieram... a moze warto?:)
    edysia79
    2008/06/21 15:19:15
    Ja lubię eksperymentować, chyba że na prawdę coś mi nie pasuje w przepisie, to nie ryzykuję. Zazwyczaj jestem zadowolona z efektu, tylko raz zdarzyło mi się wyrzucić potrawę, której niestety nie dało się zjeść, a przepis brzmiał dobrze.. :)
    casiapaw
    2008/06/21 16:52:06
    bardzo ciekawa sałatka :)
    Gość: Chrupkolak, *.adsl.inetia.pl
    2014/06/14 23:39:26
    Dzisiaj zrobiłam :) ja byłam bardzo zadowolona, choć akurat pominęłam cebulę i czosnek, więc dla niektórych będzie zbyt mdła (mój mężczyzna powiedział: obiektywnie jest to smaczne, ale więcej nie chciałbym tego jeść:p)

    OdpowiedzUsuń