czwartek, 5 czerwca 2008

Napój bananowy

Taki napój to świetny sposób na orzeźwienie :) Chociaż nie wiem czy napój to dobre określenie, bo my jedliśmy go łyżeczkami, zamiast pić ;) Konsystencja zależy od gęstości użytego jogurtu.


Składniki (na 4 szklanki):
- 3 banany
- 1 pomarańcza
- 500ml jogurtu naturalnego
- 2 łyżki miodu
- sok z cytryny

Banany obrać, pokroić na centymetrowe plasterki. Dwa zmiksować w blenderze z jogurtem, sokiem z cytryny i miodem. Pozostałe plasterki pokroić na cztery części, włożyć do miseczki, zalać sokiem wyciśniętym z pomarańczy żeby nie ściemniały. Zawartość miseczki połączyć z jogurtem, dokładnie wymieszać. Można dosłodzić do smaku, ja nie słodziłam i było wystarczająco słodkie.
Napój przelać do wysokich szklanek, można podawać od razu lub schłodzić w lodówce.
Do przygotowania tego napoju można też użyć innych owoców, np. truskawek, pomarańczy, itd.
Przepis pochodzi z "przyjaciółki"

1 komentarz:


  1. iis111
    2008/06/05 15:21:31
    To by mi smakowalo:D
    skoraczek
    2008/06/05 15:58:44
    Uwielbiam takie koktajle jak ten zaproponowany przez Ciebie. Sycące, chłodzące i przepyszne. Zrobię sobie dziś taki na kolację :-) mniam mniam
    majanaboxing
    2008/06/05 17:00:07
    Fajny koktail, super pomysł. Bardzo mi sie podobają Twoje zdjecia!!! :)
    abbra
    2008/06/05 21:03:50
    Bardzo lubię potrawy z dodatkiem bananów - Twój napój wygląda bardzo apetycznie ! Podobają mi się zdjęcia - wybrałaś Edysiu bardzo fajne tło :)
    Gość: veni, *.adslgp.cegetel.net
    2008/06/05 21:50:24
    Wspaniale wyglada i napewno tak samo smakuje! Zrobie i to szybko!
    edysia79
    2008/06/05 22:38:55
    Iis111 - cieszę się, zrób sobie taki napój ;)

    Skoraczku - koniecznie daj znać jak smakował

    Majanko - koktajl przepyszny, jutro zrobię powtórkę ;) Cieszę się że zdjęcia się podobają.

    Abbro - ja też lubię banany :) Pierwsze zdjęcia tego napoju zrobiłam na innym tle, a potem przypomniałam sobie że mam takie paski. No i jestem zadowolona z efektu zdjęciowego ;)

    Veni - zrób, napisz czy smakował :)
    atina_bc
    2008/06/06 08:07:00
    Super napój, muszę wypróbować. Od patrzenia na te zdjęcia, aż mi się pić zachciało:-)
    cuda.wianki
    2008/06/08 08:49:35
    jestem bananozerca, wiec na pewno wyprobuje! :-)

    OdpowiedzUsuń