wtorek, 23 września 2008

Ciasto "poduszki"

Przedstawiam ciasto które robi blogową karierę. Pierwsza przepis podała Caritka, potem Abbra, a później pojawiło się na kilku kolejnych blogach kulinarnych. Oczywiście ja też nie mogłam mu się oprzeć. Prawdę mówiąc miałam nie wklejać dziś tego przepisu bo ciasto nie wyszło tak ładne jak u poprzedników, ale udał mi się wykroić ładne kawałki, więc wpis jednak będzie :)  Nie mam takich ładnych "poduszek" na wierzchu, ponieważ woreczek z serem pękł mi zaraz na początku robienia kratek i zrobiłam je szprycą. Końcówka była jednak za cienka i ciemne ciasto gdzieniegdzie zakryło trochę serowe paski. W każdym bądź razie ciasto jest przepyszne i chyba wcale tak źle nie wygląda? Zresztą u każdej osoby która je upiekła, wygląda trochę inaczej...
 
 
Składniki:
na ciasto:
- 5 jajek
- 220 g mąki pszennej
- 180 g cukru pudru
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 125 ml oleju
- 125 ml wody
- 3 łyżki gorzkiego kakao

na masę serową:
- 500 g twarogu
- 1 opakowanie budyniu waniliowego
- 100 g cukru pudru

Żółtka oddzielić od białek. Białka ubić na sztywną pianę z połową cukru. Żółtka utrzeć z pozostałym cukrem na puch, następnie dodać olej i wodę, zmiksować. Stopniowo wsypywać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i kakao, nadal miksując. Do masy przełożyć pianę z białek i delikatnie wymieszać łyżką. Gotową masę wyłożyć do natłuszczonej prostokątnej formy i wyrównać powierzchnię.

Przygotować masę serową: wszystkie składniki zmiksować na gładką masę. Przełożyć ją do woreczka foliowego, odciąć róg i wyciskając na ciemne ciasto utworzyć kwadraty.

Wstawić do nagrzanego do 180ºC piekarnika i piec 30-35 minut.

1 komentarz:


  1. iis111
    2008/09/23 14:22:59
    maruda jestes:) Ladnie wyglada a Ty tak narzekalas.
    atina_bc
    2008/09/23 14:50:09
    Edysiu nie mam pojęcia dlaczego nie chciałaś wstawić tego ciasta. Ja tu widzę kawałek ładnego i pysznego ciacha:-) Też o nim myślę, ale jeszcze nie wiem kiedy upiekę:-)
    casiapaw
    2008/09/23 15:41:18
    Hihihi. Poduszkowa epidemia na blogach zapanowała ;) Ale to bardzo ładna i przyjemna epidemia :)
    krystyna911
    2008/09/23 16:05:25
    Toż Tobie wyszły poduchy a nie poduszki. Super wygląda. I niech no kto spróbuje zrobic tak, aby ser był na spodzie tak jak u Ciebie. Mnie prawie wcale się nie zapadł. No i wyszedł płaskowyż a nie poduszki.
    edysia79
    2008/09/23 21:32:03
    Iwonko narzekałam, bo nie wyszło mi takie ładne jak u Abbry. Dobrze że smakuje tak dobrze jak wszyscy mówią ;)

    Atino ciesze się że się podoba, a że je upieczesz to jestem pewna ;)

    Casiu oby tylko takie epidemie na świecie panowały.. Ja już czekam na następną ;)

    Krystyno czytałam na forum że Tobie też woreczek z serem pękł. Za gęsty ten ser chyba był. Na Twoim cieście ser ma taką samą fakturę w paski jak u mnie :)

    abbra
    2008/09/23 22:30:13
    E tam , całkiem ładnie Ci wyszło ... Po prostu u Ciebie wyszły takie dobrze napuszone poduchy na serowej kołderce ;-)
    I rzeczywiście - ile kucharek ,tyle wersji tego ciasta - każdej inaczej wychodzi :)
    edysia79
    2008/09/23 22:34:41
    Abbro dzięki :)
    Bardzo podoba mi się Twoje określenie że to poduszki na serowej kołderce, trafiłaś w sedno. Że też ja na to nie wpadłam ;)
    zemfiroczka
    2008/09/23 23:36:37
    Nie no- wygląda rewelacyjnie! Zresztą na każdym blogu zupelnie inaczej wychodzi. Ciekawe jak będzie moje wyglądało? ;)

    pozdrówka
    majanaboxing
    2008/09/24 08:41:21
    Edysiu poduszeczki są sliczne, ciasto wygląda pieknie!! :)) U kazdego z nas wygląda inaczej ,ale smakuje wszystkim niezmiennie :)) Mnie bardzo się podoba Twoj poduszkowiec :) Pozdrówka.
    notme-gotuje
    2008/09/24 20:29:43
    Coz ja moge wiecej dodac... I Tobie tez pieknie wyszedl, poduszki puszyste tez ladnie wygladaja :)
    edysia79
    2008/09/24 20:32:13
    Zemfiroczko dziękuję :) Też jestem ciekawa jaka będzie kolejna wersja tego ciasta ;)

    Majanko i Notme dziękuję Wam bardzo, bardzo :)
    kuchareczka58
    2008/09/27 08:18:42
    Edysiu:)
    Bardzo ładne, mi sie podoba :) zobacz ile twarzy ma to ciasto :) u każdej kucharki wygląda inaczej ...ciekawa jestem jak mi sie uda ?
    edysia79
    2008/09/27 08:28:39
    Kuchareczko to chyba jest ciasto-kameleon ;)
    Tobie pewnie wyjdzie takie jak powinno być, czyli z równymi poduszkami :)
    Gość: ruda, *.internetdsl.tpnet.pl
    2008/10/03 13:43:17
    Ciasto upiekłam. W piekarniku poduchy rosły aż miło. Niestety po wyjęcia z pieca spadły. Poradzcie co robić następnym razem żeby nie "oklapły" Z góry dzięki za rady
    edysia79
    2008/10/03 17:24:13
    Ruda u mnie ciasto opada jeśli w środku nie jest upieczone. Czy w Twoim cieście był zakalec? Ja często nie trzymam się ściśle czasu pieczenia który jest podany w przepisie bo mam stary piekarnik i jeśli widzę że wierzch ciasta nie wygląda na dopieczony, to trzymam ciasto dłużej w piekarniku. Z tym ciastem było tak samo.

    OdpowiedzUsuń