poniedziałek, 29 września 2008

Kurczak w sosie musztardowo-śmietanowym

Przepis zaczerpnęłam z blogu Agnieshi Zaciszna knajpka. Jest to świetny sposób na pyszny i w miarę szybki do zrobienia obiad.
 
 
Składniki:
 
- 1 podwójna pierś z kurczaka
- sos sojowy (ja użyłam przyprawy do zup w płynie)
- 3 łyżki oliwy
- 1 duży ząbek czosnku
- sok z 1/2 cytryny
- mały kubek śmietany 18%
- 1-2 łyżki musztardy
- 1/2 pęczka koperku

Mięso pokroić w kostkę. Czosnek przecisnąć przez praskę, wymieszać z oliwą, sokiem z cytryny i sosem sojowym. Do powstałej marynaty włożyć pokrojone mięso, dobrze wymieszać. Przykryć folią i wstawić do lodówki na około 3 godziny. Patelnię rozgrzać bez dodatku tłuszczu, włożyć mięso, przesmażyć. Podlać odrobiną wody lub rosołu, dodać śmietanę i musztardę. Poddusić. Do gotowego sosu wsypać posiekany koperek, doprawić do smaku. Podawać z ryżem lub makaronem.

1 komentarz:


  1. atina_bc
    2008/09/30 07:39:19
    Lubie kurczaka przygotowywanego w takich różnych sosach:-) I obowiązkowo jadam go z ryżem:-)
    andzia-35
    2008/09/30 08:26:26
    zjadlabym takiego kurczaczka.
    majanaboxing
    2008/09/30 08:26:35
    Pięknie wygląda. Ja jadam kurczaka bez sosu kompletnie, ale podoba mi sie Twoja propozycja Edysiu :))
    iis111
    2008/09/30 17:59:51
    robilam juz kiedys podobnego kurczaka. Byl pyszny
    notme-gotuje
    2008/09/30 20:18:55
    Podoba mi sie szybkie danie :!
    agagalas2
    2008/10/01 11:01:53
    A ja z innej strony :) Masz może jakiś sprawdzony przepis na orzechowca. Rodzice piekarnik kupili orzechów mam masę i chciałabym zrobić ciasto. Tylko jakaś prosta wersja z dokładnym opisem bo nigdy nie piekłam ciasta :). Z góry dziękuję. A ten kurczaczek pysznie wygląda chyba go wypróbuję w najbliższym czasie :)
    nastja
    2008/10/01 13:49:03
    jeeeju, czemu ja dopiero dzisiaj trafiam na tę stronkę! świetny blog, już parę przepisów pozwoliłam sobie przepisać do mojego zeszyciku:) dziś chcę zrobić ciasto z jabłkami a w łikend zrobię te nocne bułeczki:) a to się TŻ zdziwi...
    edysia79
    2008/10/02 00:10:57
    Atino ja też lubię i też jadam go z ryżem :)

    Andziu nasz kurczak już niestety zjedzony, ale możesz go sama zrobić, do czego zachęcam ;)

    Majanko może jednak się skusisz na takiego kurczaka z sosem?

    Iwonko masz rację, pyszny był :)

    Notme przepisy na szybkie dania czasem się przydają ;)

    Agagalas kurczaczka wypróbuj, a przepisy wyślę jutro (a własciwie już dzisiaj) na pocztę gazetową, może być?

    Nastja no nie wiem dlaczego dopiero dziś tu trafiłaś ;) Korzystaj z przepisów i pisz czy się sprawdziły :)
    Gość: Klaudia, *.bredband.skanova.com
    2009/12/09 16:35:56
    przepis warty polecenia vede czesciej kozystala z twgo przepisu przepyszne!!

    OdpowiedzUsuń