piątek, 26 września 2008

Czekoladowe ciasto z coca-colą

Mogę śmiało powiedzieć że jest to najlepsze ciasto jakie jadłam. Jest wilgotne, puszyste, bardzo czekoladowe i wprost rozpływa się w ustach, a jego zapach... niesamowity. Mama powiedziała że pachnie jak ciasto które na święta piekła moja babcia.
Właściwie to ciasto upiekłam poza kolejnością, bo miałam już przygotowany do wypróbowania inny przepis.  Dodatek coca-coli do ciasta i sposób jego przygotowania zaintrygował mnie jednak tak bardzo, że musiałam je upiec od razu ;)  Za przepis dziękuję Agacie, która znalazła go w książce Jamesa Martina pt. "Desserts". 


Przepis troszkę zmieniłam  i podaję go w mojej wersji.

Składniki:
- 250 g mąki pszennej
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 300 g cukru kryształu
- 3 czubate łyżki gorzkiego kakao
- szczypta soli
- 1 opakowanie cukru wanilinowego

- 250 g masła
- 200 ml coca-coli
- 75 ml mleka
- 2 jajka

na polewę:
- 1 czekolada z nadzieniem toffi
- 2-3 łyżki śmietanki 30%
W jednej misce wymieszać mąkę, proszek do pieczenia, cukier, kakao, sól i cukier wanilinowy. Do drugiej miski wbić jajka, dobrze je roztrzepać, potem dodać mleko, roztopione i wystudzone masło oraz coca-colę, wymieszać. Mokre składniki wlać do suchych i delikatnie, ale dokładnie wymieszać łyżką. Tortownicę o średnicy 24 cm wysmarować masłem i wysypać bułką tartą. Przygotowaną masę wylać do tortownicy i wstawić do piekarnika nagrzanego do 180ºC. Piec 40-50 minut. Wyjąć i zostawić do ostygnięcia.Przygotować polewę: czekoladę połamać i stopić w kąpieli wodnej. Dodać śmietanę, dokładnie wymieszać. Gorącą polewę wylać na ciasto, odstawić do zastygnięcia.

11 komentarzy:


  1. usmiecham-sie
    2008/09/26 16:53:32
    o, z colą, a nie czuć jej smaku w ciescie? Wyglada rewelacyjnie, chetnie bym sprobowala je zrobic, tylko czy cola nie zmienia troche smaku czekolady?
    majanaboxing
    2008/09/26 16:59:05
    Edysiu rewelacja!!! Nigdy nie probowałam czegos tak cudnego jak czekoladowe ciasto z coca colą ! Koniecznie musze je zrobic, koniecznie! :))) Piękne czekoladowe zdjecia, slinka leci na sam widok . Pozdrawiam cieplo.
    atina_bc
    2008/09/26 17:25:50
    Ciasto pierwsza klasa! A ta dekoracja z czekolady to dopiero mistrzostwo:-) gratuluje wypieku:-) Pozdrawiam
    edysia79
    2008/09/26 18:30:25
    Usmiecham-sie w cieście wcale nie czuć coli, raczej smakuje i pachnie jakby było zrobione z samej czekolady, więc spokojnie możesz je upiec. Coca-cola nadaje mu tej puszystości, tylko trzeba delikatnie mieszać żeby się całkiem nie odgazowała.

    Majanko też myślę że koniecznie musisz to ciasto upiec, skoro tak lubicie różne czekoladowe ciacha ;) Pozdrawiam :)

    Atinko dziękuję :))) Aż się zaczerwieniłam ;)
    Pozdrawiam :D
    andzia-35
    2008/09/26 20:21:44
    wyglada bardzo,ale to bardzo smakowicie!Ja juz mam swoj ulubiony przepis na czekoladowe ciasto,ale tak zareklamowalas swoje,ze musze je upiec!
    iis111
    2008/09/26 20:38:28
    no i czemu ty tak to ciasto zachwalasz?;) Ja i ta juz mam dluga liste ciast ktore chce upiec a teraz to tutaj. Pieknie wyglada:)
    edysia79
    2008/09/26 21:16:03
    Andziu upiecz, upiecz, zobaczysz które ciasto lepsze ;)

    Iwonko no jak to dlaczego? Skoro ja zrobiłam to ciasto poza kolejnością, to ty też możesz zrobić dla niego wyjątek ;)
    saurelin
    2008/09/26 21:44:53
    Edysiu nawet nie wiesz jaka sprawilas mi przyjemnosc piekac "moje" ciasto :)
    slicznie Ci wyszlo :)

    u mnie to dyzurne ciasto gdy wiem, ze potrzebuje cos zeby zrobic wrazenie, no i na nauke ;)

    i przyznaje bez bicia sama zjadam wieksza czesc :)
    edysia79
    2008/09/26 21:50:20
    Agatku ja się bardzo cieszę że zaczęłaś do mnie zaglądać i komentować, bo dzięki temu trafiłam na Twój blog i to cudne ciasto :)) Dziękuję :D

    Wcale się nie dziwię że sama zjadasz większość tego ciasta, bo u mnie chyba będzie tak samo. No, chyba że mąż mnie wyprzedzi hihi. Najbardziej podoba mi się reakcja innych kiedy słyszą że w tym cieście jest coca-cola ;)

    Widziałam u Ciebie jeszcze kilka ciekawych przepisów, więc na pewno je wykorzystam i pokażę tutaj ;)
    saurelin
    2008/09/26 21:54:08
    moj maz juz wie ze nie wolno ruszac ;)

    dzieki za komplementy :)
    bedzie mi bardzo milo jesli bedziesz testowac ktores z przepisow zamieszczonych u mnie :)
    Ja rowniez z checia wyprobuje Twoje :)
    edysia79
    2008/09/26 22:03:42
    Mój mąż był wczoraj niepocieszony, bo nie pozwoliłam mu wieczorem spróbować tego ciasta :) Za późno zabrałam się za pieczenie i polewa była gotowa dopiero wieczorem więc nie mogłam zrobić zdjęć. Musiałam ciasto przed mężem schować, żeby dziś zrobić mu sesję fotograficzną przy dobrym oświetleniu ;)

    Bardzo się cieszę, jeśli inni korzystają z moich przepisów, więc śmiało próbuj :)
    evenka-arabeska
    2008/09/27 02:39:27
    Czekoladowe i wilgotne , to coś z pewnością dla mnie ;-) Dobrze , że "przychowałaś" to ciasto , bo piękny wzorek Ci wyszedł na wierzchu - szkoda by było , gdyby nie został uwieczniony na zdjęciu :-)
    grumko
    2008/09/27 05:04:30
    Rzeczywiście: ciasto wygląda bardzo apetycznie. Nie lubię smaku coca coli, ale skoro jej nie czuć to może kiedyś upieczemy;-)
    Gość: , *.multi-play.net.pl
    2008/09/27 06:43:29
    a ja mam takie małe pytanko...ile jajek wchodzi do ciasta 2 czy 4? bo widze edysiu ze pogrupowałaś składniki na suche i mokre ale w suchych też są 2 jajka i sie pogubiłam ;)
    edysia79
    2008/09/27 08:21:53
    Evenko dzięki :) Też uważam że warto było ciasto schować ;)

    Grumko upieczcie, ciasto jest na prawdę dobre :)

    Gościu :) Rzeczywiście pomyliłam się, jajka mają być tylko dwa, dodane razem z mokrymi składnikami. Dużo razy edytowałam wpis i w końcu się pomyliłam...
    Dziękuję za zwrócenie uwagi, już poprawiłam przepis.

    OdpowiedzUsuń
  2. kuchareczka58
    2008/09/27 09:03:10
    Edysiu :)
    wow !!!! ciacho pierwsza klasa :) bardzo ciekawy przepis.
    casiapaw
    2008/09/27 12:58:38
    Edysiu, przyznam że mnie zaskoczyłaś! Tą colą ;) Ale pozytywnie, bo ciasto wygląda pięknie, a Ty tak mocno je zachwalasz... Myślę, że pojawi się kiedyś także w mojej kuchni ;)
    mysza_klapsiara
    2008/09/27 13:32:09
    Rewelacja! Ostatnio był u mnie indyk z colą, ciasto więc też wypróbuję. Czym prędzej!
    edysia79
    2008/09/27 14:44:54
    Kuchareczko dziękuję!!! Lubię takie ciekawe przepisy :)

    Casiu zachwalam, a jakże, bo na prawdę smakuje tak jak napisałam :) Upiecz je i wklej na bloga, bo ostatnie ciasto masz z marca tego roku i trzeba by pokazać coś słodkiego ;)

    Myszo_Klapsiaro ja mam w planie kurczaka z colą ;)
    casiapaw
    2008/09/27 20:39:59
    Edytko, ale mnie podsumowałaś ;) Fakt, rzadko ostatnio piekę, bo jakoś nie urządzam przyjęć, a my z mężem to raczej nie słodyczowi jesteśmy. Przynajmniej nie na tyle, że piec coś dla nas dwojga tylko. Jedno takie duże ciasto to z miesiąc byśmy jedli ;)
    saurelin
    2008/09/28 00:37:02
    Casiapaw upiecz z polowy porcji i do zamrazalki ;)
    ja tak robie z innymi ciastami i w razie wypadku naglych gosci, badz naglych checi do slodkiego wyciagam :)
    notme-gotuje
    2008/09/28 12:20:06
    Wyglada kuszaco, swietnie sie ta czekolada rozplynela :))
    Casiapaw mam ten sam problem :/ ale czasem cos upieke :)
    edysia79
    2008/09/28 17:35:07
    Casiu ja się nawet ostatnio zastanawiałam czy na Twoim blogu w ogóle są przepisy na ciasta i musiałam to sprawdzić ;)
    My z mężem bardzo lubimy ciasta i rzadko zdarza się tak, że w domu nie ma mojego wypieku :)

    Saurelin nigdy nie mroziłam ciasta. Po rozmrożeniu smakuje tak samo jak po upieczeniu?

    Notme dziękuję, cieszę się że ciacho się podobało :)
    abbra
    2008/09/28 22:46:45
    Wow ! Edysiu , niezłe to ciasto ! Z coca-colą jeszcze nie piekłam żadnego ciasta - teraz muszę koniecznie wypróbować Twój przepis :)
    saurelin
    2008/09/29 00:32:04
    Edysiu tak, smakuja tak jak przed zamrozeniem
    wyjatek to serniki i tarty z owocami - je jadam jeszcze lekko zamrozone :) bo uwielbiam jak udaja lody ;)

    edysia79
    2008/09/29 08:48:00
    Abbro no, niezłe, a przepis koniecznie wypróbuj ;)

    Saurelin dobry pomysł z tym sernikiem udającym lody. Chyba zamrożę sobie kawałek następnego przeze mnie upieczonego ;)
    saurelin
    2008/09/29 11:11:01
    ja trzymam w lodoce obowiazkowo kawalek sernika - a noz widelec bede ogladac romantyczny film/ czytac ksiazke albo miec cos bardzo trudnego do zrobienia - pocieszyciel/ nagroda wymagana ;)
    a wogole to potrzebuje wiekszej zamrazalki ;)
    o kuchni to juz nie wspomne :P
    Gość: mrau, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2008/09/29 15:12:55
    Z braku czasu na pieczenie podsunęłam przepis mojej mamie. I mimo wątpliwości dość licznych ("Tak mało mąki? Aż tyle masła?"), upiekła ciasto jeszcze tego samego dnia. Warto było "zaryzykować" - wyszło przepyszne! A do tego ta polewa... Mniam!
    Bardzo dziękuję za kolejny świetny przepis!
    Pozdrawiam serdecznie!
    edysia79
    2008/09/29 23:07:29
    Saurelin chyba też zacznę sobie takie ciasto-pocieszyciela w zamrażalniku trzymać, bo czasem by się przydał po ciężkim dniu ;)

    Mrau gratuluję odwagi ;) Ja po wlaniu ciasta do tortownicy zastanawiałam się czy mi w piekarniku z formy nie wycieknie :)
    Bardzo się cieszę że skorzystałyście z mojego przepisu i że smakowało tak jak nam.
    Również pozdrawiam serdecznie, mamę też ;)
    abbra
    2008/10/01 22:26:50
    Edysiu , pyszne ciasto ! Wczoraj ogromnie chciało mi się czegoś czekoladowego i Twój przepis bardzo się przydał :) Słodkie i mocno czekoladowe - tego mi było trzeba ;)
    edysia79
    2008/10/02 00:12:11
    Abbro pisałam że pyszne :) Świetnie nadaję się do roli pocieszacza, kiedy ma się zły humor, albo gdy pogoda nie rozpieszcza..

    OdpowiedzUsuń
  3. anra1
    2008/10/02 18:30:46
    Ciasto wygląda smakowicie, bardzo lubię takie mokre ciasta.
    edysia79
    2008/10/02 22:44:23
    Aniu witam Cię na moim blogu :)
    Upiecz to ciasto, bo smakuje tak jak wygląda, a nawet o wiele lepiej ;)
    grumko
    2008/10/11 12:14:39
    Już jesteśmy po pierwszej degustacji i nam smakuje;-)
    Gość: ewa, *.cust.tele2.pl
    2008/10/14 20:44:21
    O JA! ale ciasto! (weszlam na bloga pierwszy raz i co za niespodzianka!) mam dwa pytania. co, jesli mam tortownice 21 cm? a do tego w genach odziedziczylam antytalent do robienia niezakalcowych ciast?.. i po drugie: mi by nie przeszkadzalo, gdyby cola byla wyczuwalna. przemknelo mi wrecz przez mysl dodanie czeri kołk! co Wy na to?
    edysia79
    2008/10/14 23:21:59
    Ewo witam Cię serdecznie :)
    Jeśli użyjesz mniejszej tortownicy, Twoje ciasto będzie nieco wyższe od mojego i być może trzeba będzie troszkę dłużej potrzymać je w piekarniku. Na pewno Ci się uda, bo jest bardzo proste do zrobienia ;)
    Andrzej i Irena (grumko) dodali do ciasta właśnie cherry coke i smakowało, więc możesz zrobić taką zamianę jak najbardziej.
    Co do wyczuwania coli w cieście, to opinie są różne. Najlepiej samemu spróbować i się przekonać ;)

    Pozdrawiam
    ewika75
    2008/11/01 20:48:33
    Witam wszystkich, pierwszy raz weszłam na bloga i urzekły mnie Twoje zdjęcia, a jak zobaczyłam tak czekoladowe ciasto to ....... musiałam je upiec. Jest bosko czekoladowe, wilgotne i po prostu pyszne - moje nie doczekało polewy bo zostało pożarte przez domowników jak było jeszcze ciepłe więc mówi to samo za siebie.A miałam sie odchudzać ale jak ???? jak są takie blogi !!!!Pozdrawiam
    smerfik83
    2008/11/02 14:32:37
    Witam. Niedawno przez przypadek znalazłam ten blog a w nim przepis na ciasto czekoladowe. Właśnie dziś je upiekłam i jest po prostu boskie! Chyba nic więcej nie muszę dodawać... Pozdrawiam
    edysia79
    2008/11/02 22:20:06
    Ewiko i Smerfiku bardzo dziękuję za komplementy i cieszę się że do mnie trafiłyście. Mam nadzieję że nadal będziecie tutaj zaglądać :)
    Nawet nie wiecie jak mnie cieszy to, że ciasto tak wam smakowało :)

    Ewiko przeglądanie kulinarnych blogów rzeczywiście utrudniają odchudzanie, ale mam nadzieję, że skorzystasz jeszcze z jakiegoś mojego przepisu ;)
    andzia-35
    2008/11/14 22:03:08
    Upiekłam dzisiaj to ciasto. Moja rodzina wszystko wsunęła(nawet okruszek nie został). Faktycznie jest bardzo smaczne,aczkolwiek ja osobiście wolę moje ciacho z gorzką czekoladą. W każdym razie polewa jest przeeeepyszna!
    edysia79
    2008/11/19 23:04:24
    Andziu wcale się nie dziwię Twojej rodzince, że tak się tym ciastem zajęła :)))
    Gość: Amelia, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2008/12/12 22:39:53
    WYŚMIENITE!!!! Krótko mówiąc- kolejny sukces:) Twoje przepisy sprawdzają się bezbłędnie:)
    edysia79
    2008/12/13 14:47:54
    Amelio bardzo się cieszę :)
    Twój komentarz sprawił, że mam uśmiech od ucha do ucha :D
    Gość: pszczola25, *.chello.pl
    2008/12/16 09:56:04
    jest to drugie ciasto, które zrobiłam wg Twojego przepisu i drugie udane!!! Zniknęło w ekspresowym tempie :)) wg opinii najbliższych pobiło smakiem Piernik z cytrynowym lukrem :)))
    edysia79
    2008/12/17 09:55:07
    Pszczoło dziękuję za Twój komentarz - wiele radości sprawia mi wiadomość, że ciasto się udało i że tak bardzo smakowało :)))) Mam nadzieję, że jeszcze coś upieczesz wg mojego przepisu i że będziesz tak samo zadowolona ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Gość: bzik, *.cable.ubr05.wolv.blueyonder.co.uk
    2009/01/07 17:35:23
    ja takie ciasto pieke juz jakis 7 lat, mam je w ksizecce z przepisami pod nazwa'' piernik z kakao'' tez je modernizuje w zaleznosci od potrzeby, dodaje bakalie, owoce suszone orzechy itp.
    edysia79
    2009/01/07 23:08:58
    Bziku w takim razie muszę spróbować z bakaliami, skoro piszesz że tu pasują :)
    mkobiec
    2009/01/25 18:58:54
    Jednym słowem REWELACJA. Zostało jedynie 6 kawałeczków a i to niebawem zniknie. Jestem ppod wrażeniem przepisów, dla mnie to kopalnia wiedzy. Jesli tylko jest taka mozliwość to i ja bardzo chętnie podzielę sie moim szaleństwem kulinarnym.
    edysia79
    2009/01/25 20:34:16
    Mkobiec jest mi szalenie miło czytać kolejny tak pozytywny komentarz do tego ciasta! Cieszę się, że podoba Ci się u mnie, zapraszam jak najczęściej i życzę smacznego :)

    Jeśli chciałabyś polecić mi jakiś swój przepis, to możesz przesłać go na adres mailowy edysia79@gazeta.pl Z chęcią skorzystam, bo dobrych przepisów nigdy za wiele ;)

    Pozdrawiam serdecznie.
    mkobiec
    2009/01/25 21:03:32
    Dzisiaj - czyste szaleństwo. Od przedpołudnia skrupulatnie notuje przepisy, które wzbudzaja moje zainteresowanie. Jako, że do końca miesiąca mam przymusową "domówkę" (L4 - angina), mam zamiar dzięki twoim magicznym przepisom nadrobić obsuwę w gotowaniu dla moich domowników. Cud, miód orzeszki ten blog. No i te zdjęcia.... Dla mnie profesjonalizm w każdym calu. A i jakie miłe odp od "pani prowadzącej". Jeszcze raz gratuluję!!! a na maila się odezwę :)
    edysia79
    2009/01/25 22:35:25
    Mkobiec mam nadzieję, że o każdym wypróbowanym przepisie będziesz mogła napisać tak dobrze jak o tym cieście. Do profesjonalizmu w robieniu zdjęć jeszcze mi daleko, ale ostatnio zmieniłam aparat i ciągle się uczę, mam nadzieję, że jakieś efekty widać :)

    Dziękuję za tak miłe słowa i życzę szybkiego powrotu do zdrowia. U mnie w domu też chorobowo, bo synek ma anginę i chyba coś jeszcze się wykluwa, mąż też chory, tylko ja się jeszcze jakoś trzymam. Czekam na maila i wrażenia z gotowania :)
    Gość: , *.aster.pl
    2009/03/01 16:28:57
    Trafiłam na ten przepis przypadkiem i już kilka ciast upiekłam. Jest super, szybki, łatwy i przyjemny, nie da się zepsuć a efekt jest...mniam! Sprzedaje dalej i wszędzie robi furorę! :D
    edysia79
    2009/03/01 18:26:09
    Gościu nieznajomy cieszę się, że do mnie trafiłaś i że ciasto tak smakuje :) Zapraszam też do korzystania z innych moich przepisów.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Gość: , 94.78.140.*
    2009/05/17 17:09:50
    Dziś upiekłam to ciasto i stwierdzam, zresztą i nie ja sama, ale także i moja rodzina, że jest rewelacyjne!! Szybko się robi, mało przy nim zachodu, a smakuje wspaniałe. Polecam!
    edysia79
    2009/05/17 18:08:40
    Dziękuję i oczywiście bardzo ale to bardzo się cieszę, że kolejne osoby zachwyciły się tym ciastem tak samo jak ja i moja rodzinka :)
    1s2y3s4i5a6
    2009/08/23 14:38:36
    Pyszne, pyszne, pyszne ;D
    Wczoraj właśnie zrobiłam to ciasto i udało się świetnie, z czego jestem bardzo zadowolona, a jako że jestem początkującą kucharką to jest to wielki sukces ;D
    Tak czekoladowego ciasta jeszcze nie jadłam ;)
    edysia79
    2009/08/26 10:52:38
    1s2y3s4i5a6 to wspaniale! Moje gratulacje dla początkującej kucharki w takim razie :)
    Jeśli miałabyś ochotę na jeszcze bardziej czekoladowe ciasto, polecam to:
    przystole.blox.pl/2009/08/Devils-Food-Caketort-czekoladowy-III.html
    Jest baaaaaaardzo czekoladowe :))
    Gość: lucyinthesky, *.chello.pl
    2009/10/02 14:48:21
    Edysiu, właśnie zacieram ręce na Twój przepis :) Powiedz mi tylko, jakiej mąki przennej używasz? Zwykłej tortowej? Myślisz, że warto zamienić na pełnoziarnistą (lubię takie ciacha) albo dać pół na pół jednej i drugiej?
    Gość: lucyinthesky, *.chello.pl
    2009/10/02 14:49:36
    Matko! Pszennej, przepraszam!
    edysia79
    2009/10/02 15:01:51
    Lucyinthesky zazwyczaj używam mąki wrocławskiej, typ 500, chyba że w przepisie podana jest inna. Wydaje mi się że tortowa też może być, a jeśli chcesz dodać mąkę pełnoziarnistą, to myślę że raczej pół na pół z pszenną.
    Gość: lucyinthesky, *.chello.pl
    2009/10/02 15:36:17
    Spróbuję pół na pół, dziękuję Ci bardzo. Relacja jutro :)
    edysia79
    2009/10/02 15:40:14
    W takim razie powodzenia!
    I czekam na relację :)
    Gość: lucyinthesky, *.chello.pl
    2009/10/03 13:40:20
    Ciasto wyszło rewelacyjne! Bardzo Ci dziękuję :) Następnym razem spróbuję użyć w całości mąki pełnoziarnistej i może jednak o jedno jajko więcej, bo trochę się kruszy. Niemniej smakuje bezbłędnie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Gość: maria, *.chello.pl
    2009/10/03 17:52:10
    Przypadkowo weszlam na blog i czytam ze ciasto rewelacja !Ale ile kalori ma jeden kawalek? ja sie odchudzam,schudlam przez 2 lata 28 kg ale skusilabym sie na kawaleczek czekoladowca gdybym wiedziala ile ma kalorii !Pozdrowionka ! !
    edysia79
    2009/10/04 10:18:49
    Lucyinthesky ale się cieszę ze to ciasto zdobyło kolejną wielbicielkę :D

    Mario niestety nie wiem ile kalorii miałby kawałek tego ciasta, bo na szczęście nie muszę ich liczyć. Może jednak upieczesz i na malutki kawałeczek się skusisz? ;)
    Gość: maria, *.chello.pl
    2009/10/04 12:48:19
    edysiu dziekuje za odpowiedz !ja oczywiscie moge policzyc ile kalori ma cale ciasto i oczywiscie jego np.12 -ta czesc( w liczeniu jestem naprawde dobra } ale myslalam ze moze juz to ktos zrobil ! ale moze masz racje ze czasami warto zapomniec o kaloriach i zjesc cos naprawde pysznego ! ja uwielbiam czekoladowe ciasta i napewno wyprobuje Twoj przepis ! pozdrawiam i czekam na nastepne Twoje przepisy !
    Gość: maria, *.chello.pl
    2009/10/04 14:16:54
    edysiu jeszcze raz pisze do Ciebie bo jest przykro ze odpisalas tak ze poniewaz Ciebie nie dotyczy liczenie kalorii to nie mozesz mi odpowiedziec !recze Ci ze Twoje przepisy czytaja nie tylko chudzielce ale i osoby stosujace diety i dbajace o linie ale majace ochote czasami na zjedzenie czegos pysznego i ilosc kalorii jest wazna !mam nadzieje ze nas nie lekcewazysz ! Pozdrowienia ode mnie i 3 kolezanek z ktorymi cwicze na silowni !
    edysia79
    2009/10/04 18:40:26
    Mario nie odpowiedziałam Ci przecież w obraźliwym tonie. Po prostu nie stosuję i nie stosowałam żadnej diety więc i nie interesuję się tym ile jaka potrawa ma kalorii, chociaż staram się nie gotować zbyt tłusto.
    W większości źródeł z których przepisy czerpię też ilość kalorii zazwyczaj nie jest podawana. Skoro masz wprawę, możesz sama sobie to wyliczyć, jak już zresztą napisałaś. Wydaje mi się, że większość przepisów można dostosować do swojej diety, chociaż z ciastami jest to chyba trudne.
    Nikogo nie lekceważę i dlatego umieszczam tutaj same przystępne i łatwe do przygotowania oraz sprawdzone przepisy. Mam nadzieję że i Ty i Twoje koleżanki będziecie jeszcze do mnie zaglądać i jednak czerpać inspirację z mojego bloga. Musisz wiedzieć że jestem pod wrażeniem tego ile schudłaś, bo moja mama się odchudza, więc wiem co to znaczy być na diecie.
    Jeśli chodzi o dietetyczne przepisy to mogę Ci polecić bloga Anety: anecik.blox.pl/html
    Aneta przez jakiś czas zamieszczała przepisy z wyliczeniem kalorii. Zajrzyj, może znajdziesz coś, co Cię zainteresuje.

    Pozdrawiam serdecznie Ciebie i koleżanki!
    Gość: maria, *.chello.pl
    2009/10/05 07:56:40
    Edysiu dziekujemy za wsparcie ! Nie czulam sie urazona ale moze wlasnie potrzebowalam tych kilku cieplych slow od Ciebie ! Ja juz diete skonczylam bo przy wzroscie 178 cm waze 62 kg i tak chce trzymac ! Ale najwazniejsze-podalam kolezance przepis na czekoladowca wczoraj upiekla- jest ZNAKOMITE ! ! Chciala zostawic kawaleczek na dzisiaj do pracy ale sie nie udalo - jej 6 -cio letnie blizniaki zjadly co do okruszka ! Dzisiaj podaje w pracy namiry na Twoja strone - jest tu wiele znakomitych przepisow ! Serdeczne pozdrowienia ode mnie i buzki od blizniakow !!!!
    edysia79
    2009/10/06 12:11:16
    Mario bardzo się cieszę że się zrozumiałyśmy. Gratuluję tak skutecznego przeprowadzenia diety! Masz powód do dumy :)
    Co do ciasta to wspaniale że tak smakowało, a temu że tak szybko zniknęło wcale się nie dziwię, wiesz? ;)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Gość: lucyinthesky, *.chello.pl
    2009/10/08 23:07:44
    Edysiu, jutro podejście drugie :) Ciasto wystąpi w roli prezentu dla czekoladoholika. Zastanawiałam się co by tu wrzucić do środka... Jak myślisz, czy pokrojona gorzka/biała czekolada zepsuje tą bajeczną konsystencję?
    edysia79
    2009/10/08 23:19:05
    Lucyinthesky drugie podejście w tak krótkim czasie? To ciasto musiało podbić Twoje podniebienie ;)
    Myślę że lepsza byłaby gorzka czekolada, jakoś tak białe kropki mi do tego ciasta nie pasują, konsystencja nie powinna na tym ucierpieć.
    Po dodaniu czekolady będzie to już mega czekoladowe ciasto :)))
    Gość: lucyinthesky, *.chello.pl
    2009/10/10 14:35:51
    Gorzka czekolada była bardzo dobrym pomysłem. Dodatkowo na wierzchu ozdobiłam je jeszcze biała. Ciasto odniosło potężny, choć krótkotrwały sukces towarzyski. Po 40 min z zegarkiem w ręku na stole nie było już ani kawałka. :)
    edysia79
    2009/10/11 14:57:10
    Lucy mierzyłaś czas z zegarkiem w ręku??? :)
    Cieszę się że tak smakowało i mam teraz uśmiech od ucha do ucha :D
    Gość: maria, *.chello.pl
    2009/10/14 13:09:15
    Edysiu ciasto Twoje zawedrowalo do Paryza !Bylam u swoich przyjaciol ktorzy mieszkaja w Paryzu juz 20 lat upieklysmy ciasto-bylo znakomite ! Francuzom bardzo smakowalo! Wypili szampanem toast za Twoje zdrowie i przekazuja Ci moc buziaczkow i pozdrowienia!
    edysia79
    2009/10/14 13:43:25
    Mario wow! Paryż!
    Ogromnie się cieszę że to ciasto zdobywa kolejnych zwolenników :D
    Za toast dziękuję, troszkę zdrowia mi się przyda ;)
    Również pozdrawiam serdecznie Ciebie i Twoich przyjaciół!
    Gość: maria, *.chello.pl
    2009/10/15 12:36:37
    Edysiu dziekujemy pieknie za pozdrowienia-przekazalam! Dzisiaj Paryz bedzie probowal Twoje ruskie nalesniki i kotlecik i a`la golabki! Bardzo ich zaintrygowaly nazwy potraw i przyjaciolka przygotuje i poczestuje francuzow!Ja bede ponownie w Paryzu w przyszlym tygodniu to zapytam o wrazenia smakowe!W tak prawie zimowy dzien pozdrawiam cieplutko!
    Gość: renacia, *.ssp.dialog.net.pl
    2009/10/16 12:28:40
    Świetne ciasto :D Rozpływa się w ustach :) coca coli nie czuć ona nadaje tylko puszystości :) A co najważniejsze jest szybkie i łatwe w wykonaniu:) Pozdrawiam!!!
    edysia79
    2009/10/19 10:07:13
    Mario masz jakieś nowe wieści z Paryża? Jestem ciekawa czy "moje" potrawy smakowały ;)

    Renaciu cieszę się że to ciasto skusiło kolejną osobę :)
    Również pozdrawiam!
    ninn17
    2009/11/26 23:53:40
    bardzo fajne ciacho!!! to pewnie od coli ma taka ciekawa strukture - wyglada jak gabka :)
    pieklam troche dluzej, bo zapomnialam ze siedzi w piekarniku.... ;) ale dobre wyszlo...
    wioze jutro do tesciowej cala blaszke.. uszczknelam sobie tylko rozek... no musialam sprobowac!! :) zobaczymy co powiedza...
    Gość: aguti, *.szczecin.uw.gov.pl
    2010/01/28 12:20:53
    Pyyyszne! Mój mąż stwierdzi, że lepsze niż murzynek, a to już pochwała stulecia jest - bo to murzynkomaniak:)
    edysia79
    2010/01/28 21:10:04
    Aguti w takim razie czuję się zaszczycona ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. rosse5
    2010/02/05 18:56:25
    Upiekłam wczoraj jako upominek imieninowy dla mojej mamy:) Bardzo smaczne to ciasto - dla mnie takie "murzynkowate" ale delikatniejsze w smaku.
    edysia79
    2010/02/07 22:54:28
    Rosse wiesz że się cieszę, prawda?
    Pozdrawiam!
    rosse5
    2010/02/13 12:08:06
    Edytko - upiekłam to ciasto ponownie:) Tym razem juz dla nas i naszych gości:) Wyszło jeszcze lepsze niz poprzednio:) Bardziej puszyste i wilgotne mhmm:) palce lizac:)
    morsia
    2010/05/12 23:33:08
    Ciacho przepyszne! :) Zrobiłyśmy z niego tort na urodziny Gillanka - przełożony dżemem smakuje równie wyśmienicie. :)
    edysia79
    2010/05/13 16:48:03
    Morsiu ciekawy pomysł z tym dżemem :))
    Gość: Katarina, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2010/08/14 15:29:49
    wczoraj piekłam-ciasto rewelacyjne :) następnym razem planuję go nieco zmodyfikowacć- polewa z białej czekolady ozdobiona płatkami migdałów...a co :D
    alebabka77
    2010/10/13 18:10:09
    Edysiu, ciacho rewelacja, pyszne (nawet bez polewy).
    Gość: , *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2010/10/17 11:22:02
    A mi to ciasto nie wyszło chociaz robiłam wszystko wg przepisu:(
    Gość: barba 34, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2010/10/23 13:24:44
    zrobiłam dzisiaj to ciasto ale okropnie tłuste wyszło a nie wilgotne, dosłownie nasiąknięte
    tłuszczem nikt w domu nie chce jeść i co sama muszę to okropne ciacho jeść znam lepsze przepisy więc szkoda czasu na eksperymenty ale bardzo byłam ciekawa tej coca coli
    także nie wiem czym się wszyscy zachwycacie
    edysia79
    2010/10/23 15:20:17
    Barba no jak to czym się zachwycamy? Ciastem!

    Pozdrawiam :)
    Gość: Agnusbe, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2010/11/08 17:51:33
    Właśnie ciacho siedzi w piekarniku. Ostatnie dwa tak szybko znikły że ciężko nadążyć z pieczeniem. Jedyne co zmieniam to zamiast masła daję margarynę do pieczenia (po prostu zawsze piekę na margarynie i skoro wychodzi dobrze to po co zmieniać :P)
    Nie mogę zgodzić się z Barbą. Ciasto nie jest tłuste. Jak na ciasto czekoladowe to jest bardzo lekkie i puszyste.
    Pozdrawiam autorkę bloga ;)
    Gość: marta, 85.210.103.*
    2010/11/09 18:06:24
    REWELACJA! szukalam jakiegos przepisu na niedzielne ciasto, ktorym moglabym poczestowac swoich gosci. A ze czekolada to moja wielka milosc to padlo na ten przepis i to byl strzal w 10! proste w wykonaniu i przepyszne! uzylam maki tortowej i brazowego cukru, bo takie akurat produkty mialam w szafce. Rzadko kiedy wychodza mi ciasta wiec sukce jakby podwojny :) gosciom oczywiscie smakowalo i nawet moj maz sie zajadal, choc za ciastami nie przepada..
    milk_chocolate84
    2010/11/21 18:26:51
    Upiekłam wczoraj! Ono jest przepyszne :) Rewelacja!! Przechodzi do stałego,niedzielnego menu na słodkości :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Gość: , *.94.99-84.rev.gaoland.net
    2010/12/31 08:36:18
    dziewczyny powiedzcie mi,bo czytam wszędzie wilgotne ciasto ,puszyste....itd.
    ja zrobiłam je,ale wyszło niskie,nic nie urosło,jest wilgotne owszem ale jakby od tłuszczu,czuję posmak masła,czy tak ma być ,czy coś spartoliłam.....może za krótko mieszałam składniki? bo pomagał mi mój mały kuchcik...:)ale spróbuję kiedyś raz jeszcze...pozdrawiam
    edysia79
    2011/01/03 22:04:28
    To ciasto jest jak jedna duża muffina, bo tak się je przygotowuje i powinno się zawsze udać. Może rzeczywiście za krótko mieszałaś? mam nadzieję, że spróbujesz jeszcze raz.
    Gość: ermine28, *.centertel.pl
    2011/02/17 23:05:33
    Upiekłam i był to strzał w dziesiątkę! :). Do gotowej masy dodałam ponadto niewielką ilość startej czekolady z chrupkami wiśniowymi a czekoladowy wierzch po ostygnięciu posypałam płatkami migdałowymi. Mimo, iż nie jestem zwolenniczką czekoladowych wypieków pochłonęłam znaczną ilość ciasta. Smakowało wybornie. Dziękuję :)
    Gość: Martunia, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2011/02/18 12:21:49
    witam wszystkich:)
    dzis znalazłam ten przepis i spodobał mi się
    mam pytanie czy na tortownicę 0 srednicy 30 cm moge wykorzystać jesli składniki ciasta zwiększę o 1/2 ? bo tylko taka tortowenicę mam a chcę zrobić wiekszą ilośc bo spodziewam sie gości:) chodzi mi o to że zamiast 250 gram mąki to 375 gram
    Gość: justyna, *.internetdsl.tpnet.pl
    2011/02/19 19:46:36
    Pyszne ciasto:) Upiekłam je juz kilka razy i zawsze świetnie się udaje:) Puszyste, mięciutkie, delikatne a jednoczesnie zdecydowanie czekoladowe:) A polewa to przysłowiowa kropka nad "i" - rewelacja:)!
    Gość: daga, *.acn.waw.pl
    2011/03/21 20:14:36
    Upiekłam. Dodałam mniej cukru 200g i ciut więcej mąki i bez polewy. Dość wilgotne i sypie ciasto wyszło. Kolejne będzie z winem też kakaowe.
    Gość: Ksin, *.wlantech.pl
    2011/04/10 17:00:18
    Właśnie upiekłem to cisto :) - tak naprawdę to pierwsze moje ciasto i o dziwo mimo kilku błędów po drodze wyszło całkiem nieźle (chyba za słabo ubiłem jaja bo po dolaniu coli zrobiła się woda :) nie mniej ciasto urosło i dostała już 2 dobre opinie.

    pozdrawiam i dziękuję
    Gość: annabelle88, *.dynamic.gprs.plus.pl
    2011/05/15 16:16:04
    Właśnie jest w piekarniku- mam nadzieję, że pięknie wyrośnie i będzie pyszne :-) Dziękuję za prosty a zarazem ciekawy przepis :-)
    Gość: annabelle88, *.dynamic.gprs.plus.pl
    2011/05/15 19:24:01
    Ciasto wyszło pyszne lekkie, mięciutkie, wilgotne :-) Osobiście następnym razem dam mniej cukru bo jak dla mnie troszkę za słodkie :-)
    edysia79
    2011/05/16 21:21:37
    Anabelle bardzo się cieszę, że to ciasto zyskało kolejną zwolenniczkę :)
    Gość: , *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2011/06/18 18:36:11
    Mam 15 lat i było to moje pierwsze ciasto, które sama upiekłam. Wyszło wspaniałe! Zamierzam częściej Cię odwiedzać, masz bardzo fajne przepisy. Pozdrawiam! Milena
    Gość: kasia czarygary, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2011/07/17 00:57:12
    Edysiu, czy temperatura pieczenia podana jest dla opcji z termoobiegiem, czy dla pieczenia tradycyjnego? :)
    edysia79
    2011/07/17 10:46:08
    Kasiu temperatura jest podana dla piekarnika gazowego, bez termoobiegu.
    Gość: Iza, *.ipa.com.pl
    2011/09/22 14:43:43
    Już jakiś czas temu upiekłam to ciasto, ale całkiem nie pomyślałam o komentarzu... Ciasto jest wyśmienite!!! Za każdym razem wychodzi super (piekę w prodiżu) i niemal połowa jest pochłaniana jeszcze na ciepło! :))) Jest świetne, polecam wszystkim łasuchom ;) Dziękuję za przepis!!!
    Gość: aguula, 91.221.214.*
    2011/11/14 22:56:05
    Niebo w gębie.. ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Gość: , *.internetdsl.tpnet.pl
    2011/11/18 17:14:39
    Witam. czy mogłabym to ciasto przełożyć jakimś kremem. np bitą śmietaną?
    Gość: camille, *.multi-play.net.pl
    2012/04/19 14:32:06
    Witam!
    Robiłam już kiedyś wiele razy to ciasto ale w piekarniku gazowym i zgodnie z przepisem... teraz właśnie piecze się eksperyment...tzn ;) nie miałam cukru kryształu więc dałam szklankę pudru i pół szklanki demerary, dodałam jedno jajko więcej, gorzkiego kakao miałam tylko 2 łyżki więc dałam jeszcze 2 rozpuszczalnego no i nie miałam masła więc dałam kostkę margaryny roślinnej... jak cos z tego wyjdzie to będzie cud! dodam że piekę w piekarniku elektrycznym z termoobiegiem więc dałam 150st bo strasznie szybko piecze, mam zamiar go trzymać 40 minut, ciekawa jestem co to będzie :) pozdrawiam smacznie... a dla niezdecydowanych dodam że to najpyszniejsze ciasteczko pod słoneczkiem!!!! (mówię o wersji z przepisu)
    Gość: Moni, *.kpsi.pl
    2012/05/15 18:55:37
    Właśnie zrobiłam to ciasto, jest przepyszne!! Szybkie proste, w sam raz dla niespodziewanych gości. Teraz tylko to ciasto będę robić gdy najdzie mnie nieposkromiona ochota na coś słodkiego. Gorąco polecam!!
    Gość: , 78.8.190.*
    2012/08/10 10:02:27
    Czy do tego ciasta można dodać gruszki?
    Gość: camille, *.multi-play.net.pl
    2012/08/10 10:56:10
    ja robiłam z bananami, niestety owoce opadły na dno, wydaje mi się że można dodać ale po jakichś 10 minutach pieczenia wcisnąć w ciasto , jak jeszcze środek będzie półpłynny a dół już ścięty, żeby nie spadły zbyt nisko, tak właśnie mam zamiar zrobić
    Gość: izunia111, *.tele.pw.edu.pl
    2013/02/16 09:15:10
    witam,
    Czy cukru nie powinno być 30 g?, 300 to chyba troszke za dużo:)
    pozdrawiam
    edysia79
    2013/02/16 10:31:12
    izunia111 nie, to nie pomyłka, cukru ma być 300 g. Zapewniam, że ciasto nie jest zbyt słodkie. Jeśli chcesz, możesz zamienić zwykły cukier na brązowy. Taki był w oryginalnym przepisie, ale kiedy ja piekłam to ciasto, jeszcze brązowego cukru nie używałam.
    Gość: izunia111, *.tele.pw.edu.pl
    2013/02/18 11:18:46
    Dodaliśmy z Synkiem ok. 100g cukru, wyszło przepyszne ( choć nie puszyste). Polewa - mistrzostow świata:)
    Będziemy robić je często!
    Gość: , *.superkabel.de
    2014/06/04 15:55:16
    A mi pol ciasta "wykipialo" w piekarniku nie wiem dlaczego , moze za duzo coli? ale dalam 200ml ;/
    edyta_rosner
    2014/06/05 13:49:55
    Na pewno wykipiało górą? Może tortownica jest od spodu nieszczelna i ciasto wypłynęło dołem? Sama taką mam i przy pieczeniu rzadszych ciast muszę dno i boki wykładać papierem.
    Gość: Gość, *.dynamic.chello.pl
    2014/06/07 17:36:25
    A mi nie wyszło:( Sprawdzałam patyczkiem podczas pieczenia i nic nie zostawało, a gdy przekroiłam ciasto, połowa wypłynęła:/ Podpiekłam jeszcze trochę, ale i tak bardziej wygląda na zakalca niż ciasto:( Polewa też wyszła mi trochę za rzadka, nie zdążyłam jej nawet nałożyć. Nie wiem, co poszło nie tak...
    Gość: Ola, *.credit-suisse.com
    2015/05/15 11:46:30
    Bardzo dziękuję za przepis, ciasto wyszło choć było moim absolutnie pierwszym samodzielnie upieczonym ciastem. Jeszcze wczoraj nie miałam w domu nawet foremki!
    Szkoda, że dowiedziałam się dopiero z komentarzy, że w oryginalnym przepisie jest brązowy cukier. Chętnie bym go użyła bo tylko taki mam w domu i musiałam specjalnie kupować biały. Dodałam też prawdziwergo cukru waniliowego

    OdpowiedzUsuń
  11. Gość: Paula95, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2015/05/24 18:07:36
    Niesamowity przepis , a ciasto wręcz zaskakująco pyszne . Inspiracje znalazłam oglądając Top Chef i od razu zajrzałam do sieci . Trafiłam idealnie. Przepyszne ciacho , puszyste jak chmurka wręcz rozpływa sie w ustach .
    Gość: acha..., *.augustow.mm.pl
    2015/07/04 08:10:34
    a mozna zamiast margaryny dac olej?
    Gość: Monia, *.centertel.pl
    2015/07/28 13:58:40
    Czy to ma byc taka rzadka masa? Piecze sie, mam nadzieje, ze mi zakalec nie wyjdzie :)
    Gość: , *.as43234.net
    2016/09/06 11:52:29
    Właśnie ciasto wylądowało w piekarniku. Mam nadzieję że będzie pyszne
    mamamarzynia
    2016/12/30 21:12:27
    Ciasto jest bardzo dobre, lecz trzeba trochę zmniejszyć ilość masła i cukru. Pozdrawiam :-)
    Gość: cukiereczek1302, *.52-169-95.eidsiva.net
    2017/03/23 16:23:33
    Pyszne ciasto piekę je już któryś raz niebo w gębie :-)
    Gość: Iteg, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2017/04/30 22:25:18
    Pycha. Dałam trochę mniej cukru, bo lubię mniej słodkie. Pyszne czekoladowe ciasto
    Gość: , *.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
    2017/08/10 16:50:56
    Najlepsze ciasto jakie jadłam w życiu! Bardzo polecam
    eporady
    2017/12/15 01:06:18
    Które są najlepsze domowe ćwiczenia na brzuch? Gdy je mądrze i pewnie wykonywać? Brzuch stanowi samą spośród ostatnich grupie mięśni, na której eporady.eu gromadzimy się najbardziej podczas odchudzania, modelowania czy rzeźbienia.
    Gość: olshoova, *.ipv4.supernova.orange.pl
    2018/01/16 20:53:25
    Upiekłem w bread makerze. Dałem 250 g cukru zamiast 300. Wyszło puszyste i b. smaczne. Niestety rozwaliło mi się zupełnie przy wyjmowaniu z formy :-( , tak że teraz jemy gruz ciastowy. Polewa została na zaś.
    Gość: Michalina, *.lukman.pl
    2018/11/20 13:42:43
    To jest moje ukochane ciasto, przepyszne i banalne w wykonaniu. Ja trochę modyfikuje, daje 200gr cukru, i tak jest bardzo słodkie, i wodę gazowaną zamiast coli, bo przez przypadek odkryłam, że smakuje tak samo. A na wierzch polewa czekoladowa z prażonymi orzechami które jeszcze wzbogacają smak.

    OdpowiedzUsuń