czwartek, 24 lipca 2014

Kotlety mielone z pomidorami koktajlowymi

Kotlety mielone każdy zna i każdy ma na nie swój sposób. Na przykład ja, idąc w ślady mojej mamy czasem dodaję do nich wędzony boczek, który nadaje im lekkiego aromatu wędzonki i sprawia, że kotlety nie są suche. Tym razem jednak postanowiłam odmienić je jeszcze inaczej. Do środka każdego kotleta włożyłam podłużny pomidor koktajlowy. Takie kotlety ładnie wyglądały i przed i po przekrojeniu, a pomidorki dodały im nie tylko koloru, ale też soczystości. No i dla domowników, którzy nie wiedzieli o tym dodatku były smaczną niespodzianką :)



Składniki (na 8 kotletów):
  • 400-450 g mięsa wieprzowego (łopatki lub chudego karczku)
  • 1 kajzerka (namoczona w wodzie i odciśnięta)
  • 1-2 ząbki czosnku
  • 1 jajko
  • po sporej szczypcie suszonej kolendry i tymianku
  • sól i pieprz
  • 8 podłużnych pomidorów koktajlowych
  • bułka tarta do obtoczenia

Mięso umyć, osuszyć, oczyścić z włókien i zmielić razem z odciśniętą bułką oraz czosnkiem. Dodać roztrzepane jajko i przyprawy, wyrobić dokładnie na lepiącą masę. Podzielić ją na osiem równych części. Każdą część masy mięsnej lekko spłaszczyć na dłoni, ułożyć umyty wcześniej pomidor i oblepić dokładnie masą. Każdy tak przygotowany kotlet obtoczyć w tartej bułce i usmażyć na rozgrzanym oleju na rumiano z każdej strony. 
Kotlety podałam z gotowanymi ziemniakami i sałatką z pomidorów, sałaty, papryki i cebuli skropioną oliwą.

1 komentarz:


  1. Gość: Iwona, *.szczecin.mm.pl
    2014/08/05 22:15:13
    A to ciekawy przepis, lubię z mozarellą,a pomidorek jest miłym zaskoczeniem :)

    OdpowiedzUsuń