czwartek, 3 lipca 2014

Razowe ciasto z porzeczkami i migdałami

To najsmaczniejsze ciasto z porzeczkami jakie upiekłam.
No i proszę, zaczęłam jak autorka blogu, na którym przepis znalazłam :) Ale to na prawdę jest bardzo dobre ciasto i inaczej napisać nie mogłam. Od siebie dodałam płatki migdałowe do owoców, żeby górna warstwa miała w sobie coś chrupiącego. To był strzał w dziesiątkę.

Koniecznie, ale to koniecznie musicie upiec to ciasto, jeśli tylko lubicie ciasta z owocami.

 


Składniki (na formę o wymiarach spodu 20x20 cm):
  • 2 jajka
  • 2/3 szklanki brązowego cukru
  • 1/4 szklanki oliwy z oliwek lub oleju roślinnego
  • 4 łyżki mleka
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 250 g mąki pszennej razowej
  • 1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
  • 200 g czerwonych porzeczek
  • 2-3 łyżki płatków migdałowych
  • cukier puder do posypania

Jajka ubić dodając na zmianę cukier i oliwę na gładką, jasno brązową masę. Zwolnić obroty miksera i dodać mleko oraz ekstrakt z wanilii. Zmiksować, wyłączyć mikser. Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia, wsypać do masy, wymieszać drewnianą łyżką lub łopatką tylko do połączenia składników, jak na muffinki.
Formę wyłożyć papierem do pieczenia, nałożyć ciasto.
Wierzch posypać porzeczkami wymieszanymi z płatkami migdałowymi.
Formę z ciastem włożyć do piekarnika nagrzanego do 180 st.C i piec przez około 45-50minut.
Po ostudzeniu, a przed podaniem obficie posypać cukrem pudrem.



1 komentarz:


  1. Gość: silasmaku, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2014/07/03 11:51:41
    Edytko, bardzo się cieszę, że zdecydowałaś się na ten przepis i podzielasz moje zdanie ;)) Pozdrawiam serdecznie i miłego popołudnia!!
    judik1119
    2014/07/13 12:07:47
    Pyszne i zdrowe! Bardzo mi się podoba! :-)

    OdpowiedzUsuń