sobota, 6 września 2014

Ciasto ucierane ze śliwkami i granolą

Kupiłam wczoraj śliwki, ale bez specjalnego planu co z nich zrobię. Chociaż, jak już kiedyś napisałam, nie wyobrażam sobie niedzieli bez domowego ciasta, właściwie oczywiste było, że i tak wylądują w cieście. I tak się stało. Wykorzystałam to, co akurat miałam w domu i zamiast masła czy oleju ciasto utarłam na śmietance kremówce, a wierzch posypałam granolą, bo zapomniałam, że płatki migdałowe skończyły. Miałam trochę obaw, czy granola się nie przypali, ale mam piekarnik gazowy, który grzeje tylko z dołu, a śliwki oddały podczas pieczenia trochę soku, więc nic takiego się nie stało. Ciasto jest miękkie i puszyste, a chrupiąca granola kontrastuje z miękkimi śliwkami.




Składniki (na blachę 30x22 cm):
  • 1 kg śliwek węgierek
  • 1 szklanka śmietany kremówki 30% (250 ml)
  • 2 szklanki cukru (u mnie pół na pół puder i drobny do wypieków)
  • 1 łyżka cukru z wanilią
  • 1 łyżeczka skórki startej skórki cytrynowej
  • 3 jajka
  • 3 szklanki mąki pszennej
  • 1/2 łyżki proszku do pieczenia
do posypania:
  • 3 łyżki granoli lub płatki migdałowe lub posiekane orzechy


Śliwki umyć, osuszyć, każdą przekroić na pół i usunąć pestkę.
Do dużej miski wlać śmietanę, wsypać cukier i cukier z wanilią oraz skórkę z cytryny i ubijać przez dwie minuty. Następnie nie przerywając miksowania dodać jajka i po łyżce wsypywać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Całość utrzeć na gładkie ciasto.
Blachę do pieczenia wyłożyć papierem, nałożyć ciasto. Na wierzchu ułożyć śliwki skórką do dołu. Można je lekko wcisnąć w ciasto. Wierzch ciasta posypać granolą lub płatkami albo orzechami.
Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 st.C i piec przez około 35-40 minut.

1 komentarz:


  1. wiosenka27
    2014/09/06 14:36:00
    Ja dziś upiekłam dwa więc o trzecim nie mam mowy ale patent z granolą warto zapiekać:)
    Gość: pollyzeczki, *.dynamic.chello.pl
    2014/09/06 18:28:45
    z granolą nie kombinowałam :) wyglada pysznie i brzmi bardzo ciekawie :)
    Gość: Evi, *.sileman.net.pl
    2014/09/08 11:09:13
    Bardzo udany eksperyment :).
    Gość: Zofiana, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2014/09/08 16:51:49
    Ciasta z granolą jeszcze chyba nie jadłam.
    Wygląda apetycznie
    Gość: Premiumplus, *.kkibci.pl
    2014/09/15 11:40:22
    Ja ze śliwkami uwielbia drożdzowy placek z kruszonka! :) Mniam!
    Gość: Malgosia, *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
    2014/09/21 08:40:43
    Upiekłam ciasto z 1 szkl. zwykłego cukru , Wyszło pyszne .

    OdpowiedzUsuń