piątek, 26 września 2014

Pasta z makreli wędzonej i serka wiejskiego

Dzisiejszym wpisem zaczynam cykl przepisów na pasty do chleba, które będą się pojawiały na blogu w każdy piątek. Mam nadzieję, że ten pomysł Wam się spodoba i tak jak nasza rodzina polubicie piątki z różnego rodzaju smarowidłami do kanapek.
Połączenia wędzonej ryby i twarogu spróbowałam raz i nie przypadło mi do gustu. Po kilku latach postanowiłam dać temu zestawieniu jeszcze jedną szansę, ale mielony biały ser zamieniłam na serek wiejski. I takie połączenie okazało się bardzo dobrym pomysłem. Do tego szczypta słodkiej papryki, sok świeżo wyciśnięty z cytryny i pasta w takiej wersji wchodzi na stałe do naszego jadłospisu.


 Kamienny talerz do serwowania ze sklepu Westwing Home and Living

Składniki:
  • 1 nieduża wędzona makrela
  • 1 serek wiejski (opakowanie 200g)
  • 150 g śmietankowego serka topionego
  • 1 łyżka masła
  • 1 łyżeczka soku z cytryny
  • sól, pieprz, słodka mielona papryka

Rybę obrać ze skóry i dokładnie obrać z ości. Serek wiejski odsączyć.
Miękkie masło zmiksować razem z serem topionym, następnie dodać serek wiejski, rybę oraz przyprawy i jeszcze raz zmiksować.

Gotową pastę przełożyć do miseczki i wstawić do lodówki na około 30 minut.




1 komentarz:


  1. Gość: Paulina, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2014/09/26 09:54:24
    Makrela z puszki odpada pewnie?
    edyta_rosner
    2014/09/26 15:15:30
    Paulina ryba z puszki w tym przepisie nie będzie dobra. Nie jest wędzona, a pasta zrobiona z makreli w oleju z dodatkiem serów będzie za tłusta.
    kabamaiga
    2014/09/26 20:25:30
    A ja nie przepadam za serkiem wiejskim, za to z twarogiem pastę uwielbiam.
    wedelka
    2014/09/26 21:53:53
    Ja tak jak Kabamaiga: wolę tą pastę z twarogiem :) Cieszę się na nowy cykl - uwielbiam wszelkiego rodzaju smarowidła do kanapek i chętnie będę do Ciebie zaglądać po inspiracje :)
    jolantaszyndlarewicz
    2014/10/02 12:05:46
    Będe czekac na kolejne pasty:). U nas tradycyjnie robi się pastę z makreli, ugotowanego jaja i kiszonego ogórka ... a w moim rodzinnym domu robiło się z białym serem:)
    Gość: Mister, *.lhsystems.pl
    2016/06/09 14:43:08
    smakowicie to wygląda :)

    OdpowiedzUsuń