czwartek, 20 listopada 2014

Krem czekoladowy z kaszy jaglanej

Jakiś czas temu na blogach kulinarnych często widywałam przepisy na czekoladowy krem z kaszy jaglanej. Postanowiłam sobie ten sposób na wykorzystanie kaszy zapamiętać, a teraz przy okazji czwartkowego cyklu z kaszą go zrealizowałam. Przepisów i wersji kremu jest dużo. Ja postawiłam na ten od Karoliny, ale dodałam jeszcze mielone orzechy laskowe, dlatego krem jest dość gęsty, ale też i nie za słodki. Bardzo dobry, ale jeszcze lepszy byłby, gdyby udało mi się go dokładniej zmiksować na gładszy krem. Niestety mój blender nie dał rady i jednak kasza jest wyczuwalna, co zresztą wcale w jedzeniu nie przeszkadza.



Składniki:
  • 1 szklanka kaszy jaglanej
  • 100 g gorzkiej czekolady
  • 2 dojrzałe banany
  • 4 łyżki kakao
  • 2-3 łyżki mielonych orzechów laskowych
  • 2-4 łyżki cukru trzcinowego
  • 1 łyżka soku z cytryny (u mnie limonka)
  • sól
Kaszę wsypać do garnka, postawić na gazie i podgrzewać, aż zacznie pachnieć. Wtedy kaszę zalać 2 szklankami wrzątku ze szczyptą soli. Przykryć i gotować na niewielkim ogniu przez 10-12 minut. Zdjąć z ognia i garnek włożyć pod kołdrę na około 15-20 minut, żeby kasza "doszła". Następnie odstawić do wystudzenia.
Czekoladę roztopić w gorącej kąpieli wodnej, banany pokroić na plasterki.
Ugotowaną i ostudzoną kaszę, czekoladę, banany, kakao, orzechy, cukier i sok z cytryny umieścić w misce blendera i zmiksować na krem.

1 komentarz:


  1. wiosenka27
    2014/11/20 14:30:36
    Mam też ten krem na liście do zrobienia:)
    Gość: foodmania, *.ssp.dialog.net.pl
    2014/11/20 17:40:17
    robiłam bardzo podobny, tylko, że zamiast czekolady dałam kakao- super! :)
    kabamaiga
    2014/11/20 22:50:18
    Z orzechami to musiało być to.
    jolantaszyndlarewicz
    2014/11/23 13:13:10
    Mój blender jest już tak zajechany, że ledwo daje radę zwykłej paście na chleb:) ..... ale ten krem od Karolci też mam zapisany:)

    OdpowiedzUsuń